کد خبر : 1649843 | 23 آبان 1398 ساعت 22:02 | 22.7K بازدید | 0 دیدگاه

رسمی؛ مارچلو لیپی از سرمربی‌گری چین استعفا داد

مارچلو لیپی سرمربی تیم چین پس از شکست این تیم مقابل سوریه از سمت خود استعفا داد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال چین امروز از سری مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ مهمان سوریه بود. سوری ها در ابتدا کار را با گل دقایق ابتدایی عمری آغاز کردند اما چند دقیقه بعد شاگردان مارچلو لیپی موفق شدند که کار را توسط لی وو به تساوی بکشانند. این اما پایان کار نبود و در ادامه سوریه موفق شد در دقیقه ۷۶ روی گل به خودی لینپنگ ژانگ از حریف خود پیش بیفتد. در ادامه چینی ها تلاش زیادی برای به تساوی کشاندن بازی انجام دادند اما هرچه زدند به در بسته خورد تا بازی با پیروزی ۲-۱ سوریه پایان پذیرد.

 

چین در سه بازی قبلی خود به دو پیروزی پرگل مقابل مالدیو و گوام دست یافته بود. آنها در بازی سوم اما در کمال ناباوری مقابل تیم نه چندان قدرتمند فیلیپین با تساوی بدون گل متوقف شده بودند. شاگردان مارچلو لیپی امروز نیز مقابل سوریه شکست خوردند تا ناکامی آنها ادامه دار باشد. چین با شکست در بازی امروز هفت امتیازی باقی ماند و در رتبه دوم جدول گروه A رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا قرار گرفت.

 

1451806

 

شکست امروز چین مقابل سوریه باعث شد که مارچلو لیپی از هدایت این تیم استعفا دهد. لیپی در کنفرانس خبری اعلام کرد که دیگر قادر به ادامه همکاری با تیم ملی چین نیست و بازی با سوریه آخرین حضور او روی نیمکت این تیم بوده است. او با حالتی بسیار عصبانی و خشمگین این موضوع را مطرح کرد و بدون اینکه به ادامه سوالات خبرنگاران پاسخ دهد کنفرانس خبری را ترک کرد.

 

این دومین مقطعی بود که مارچلو لیپی هدایت تیم ملی چین را برعهده گرفته بود. این سرمربی سرشناس ایتالیایی پیش از این در سال ۲۰۱۶ هدایت آن ها را بر عهده گرفته بود اما در نهایت نتوانست با چین موفق به صعود به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ شود. لیپی اما چندی پیش دوباره برای هدایت تیم ملی چین تا پایان سال ۲۰۲۲ با فدراسیون فوتبال این کشور به توافق رسیده بود؛ توافقی که البته به نظر می رسد خیلی زود به جدایی ختم شده است.

 

فدراسیون فوتبال چین بسیار امیدوار بود که مارچلو لیپی این بار بتواند آنها را در رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر یاری کند. این فدراسیون چندی پیش و پس از عقد قرارداد دوباره با مارچلو لیپی در بیانیه ای عنوان کرده بود: "ما مطمئن هستیم که مردان چین با هدایت مارچلو لیپی از هیچ تلاشی برای صعود به رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر دریغ نخواهند کرد"

 

1451805

 

با توجه به مسائل پیش آمده و در صورت موافقت فدراسیون فوتبال چین با استعفای لیپی، به نظر می‌رسد که طی روزهای آینده یکی از دستیاران چینی او به طور موقت هدایت تیم ملی این کشور را برعهده بگیرد.

دیدگاه‌ها