کد خبر : 1649866 | 24 آبان 1398 ساعت 01:12 | 64.3K بازدید | 0 دیدگاه

دیدارهای مقدماتی یورو 2020

امیدواری پرتغال با 6 گل؛ انگلیس و فرانسه صعود کردند

در شبی که تیم های انگلیس و فرانسه به یورو 2020 صعود کردند، تیم ملی پرتغال با نتیجه 6-0 لیتوانی را شکست داد.

امیدواری پرتغال با 6 گل؛ انگلیس و فرانسه صعود کردند

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان فرناندو سانتوس که در دیدار قبلی برابر اوکراین شکست خورده بودند، در دیدار امشب مقابل لیتوانی، به لطف درخشش کریس رونالدو، به یک پیروزی پرگل رسیدند و امیدهای شان برای صعود مستقیم به یورو 2020 را حفظ کردند.

تیم های انگلیس و فرانسه هم به ترتیب با نتایج 7-0 و 2-1 مقابل مونته نگرو و مولداوی به برتری رسیدند و صعودشان به یورو 2020 را همین امشب جشن گرفتند.

پرتغال که میزبان لیتوانی بود، خیلی زود به گل رسید. در دقیقه 7 بود که خطای میکولیوناس روی رونالدو، یک ضربه پنالتی نصیب پرتغال کرد. خود رونالدو پشت ضربه قرار گرفت و با یک شوت محکم، حساب کار را 1-0 کرد.

حملات پرتغالی ها ادامه پیدا کرد و در دقیقه 22، رونالدو خود و تیمش را دو گله کرد. روی پاس گونسالو پاسینسیا بود که رونالدو پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک شوت دیدنی، توپ را به قعر دروازه حریف فرستاد.

 

1451828

 

نیمه اول با همین دو گل به پایان رسید اما در ابتدای نیمه دوم، پرتغال خیلی زود توانست اختلاف را به سه گل افزایش بدهد. روی یک حرکت تیمی بود که پیتزی با پاس برونو فرناندس، درون محوطه جریمه لیتوانی صاحب موقعیت شد و با یک ضربه محکم که ابتدا به زیر تیر افقی دروازه برخورد کرد، گل سوم را به نام خود ثبت کرد.

تنها چهار دقیقه بعد، پرتغال به گل چهارم رسید. روی ارسال نه چندان خطرناک برناردو سیلوا از سمت راست بود که با دفع ناقص دروازه بان لیتوانی، توپ مقابل پاسینسیا قرار گرفت و او هم با یک بغل پای ساده، کار را تمام کرد.

فشار حملات پرتغال ادامه پیدا کرد و این تیم در دقایق 63 و 65 به دو گل دیگر رسید. ابتدا در دقیقه 63، روی یک حرکت تیمی عالی، پاس در عرض ریکاردو پریرا، درون محوطه جریمه به برناردو سیلوا رسید و او هم با ضربه ای بی نقص، گل پنجم را به ثمر رساند.

دو دقیقه بعد نوبت رونالدو بود تا هت تریکش در این دیدار را کامل کند. او که روی پاس برناردو سیلوا صاحب موقعیت شده بود، بدون اینکه توسط مدافعان حریف تحت فشار باشد، توانست دروازه را باز کند.

در ادامه پرتغالی ها این فرصت را داشتند که به گل های بیشتر برسند اما بازیکنان این تیم نتوانستند از فرصت های شان استفاده کنند و بازی با نتیجه 6-0 به پایان رسید.

پرتغال با این پیروزی 14 امتیازی شد و بعد از اوکراین 19 امتیازی که صعودش به یورو 2020 قطعی شده، در رتبه دوم قرار گرفت. صربستان هم با 13 امتیاز سوم است. پرتغال در آخرین دیدارش باید به مصاف لوکزامبورگ برود.

 

1451829

 

تیم ملی انگلیس هم که میزبان مونته نگرو بود، موفق شد با نتیجه 7-0 به پیروزی برسد و صعودش به یورو 2020 را قطعی کند.

در دقیقه 11 بود که الکس اکسلید چمبرلین گلزنی را برای سه شیرها آغاز کرد. روی پاس عالی بن چیلول به پشت مدافعان مونته نگرو بود که چمبرلین صاحب موقعیت شد و با یک شوت تماشایی، کار را تمام کرد.

بعد از اینکه انگلیس دو موقعیت خوب را از دست داد، هری کین در دقیقه 18، اختلاف را به دو گل افزایش داد. این بار هم بن چیلول بود که در نقش گلساز ظاهر شد و ارسال او روی یک ضربه آزاد را هری کین با ضربه سر تبدیل به گل کرد.

در دقیقه 24 هری کین موفق شد گل دوم خود و گل سوم انگلیس را به ثمر برساند. این بار هم روی ضربه کرنر بن چیلول بود که هری کین با یک ضربه سر هوشمندانه، اختلاف را به سه گل افزایش داد.

 

1451831

 

بعد از اینکه مونته نگرو در دقیقه 27 یک موقعیت خوب را از دست داد، انگلیس در دقیقه 30 به گل چهارم رسید. ابتدا دروازه بان مونته نگرو ضربه سر هری مگوایر روی ارسال ترنت الکساندر آرنولد را برگشت داد اما در غفلت مدافعان میهمان، راشفورد صاحب توپ شد و با یک ضربه محکم، دروازه را باز کرد.

اما این گل هم فشار حملات انگلیس در نیمه اول را کاهش نداد و این تیم در دقیقه 37 به گل پنجم رسید. این بار روی ارسال سانچو بود که هری کین مقابل دروازه حریف صاحب توپ شد و با یک چرخش عالی و ضربه ای بی نقص، دروازه را باز کرد.

هر دو تیم در دقایق ابتدایی نیمه دوم دست به تغییراتی زدند که حاصل آن، گل ششم برای انگلیس در دقیقه 66 بود. روی یک حمله همه جانبه از انگلیسی ها بود که توپ در یک رفت و برگشت مقابل الکساندر سوفراناچ قرار گرفت و او هم به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.

شب تلخ مونته نگرو در دقیقه 84 تکمیل شد و تامی آبراهام که به جای هری کین به بازی رفته بود، گل هفتم را برای سه شیرها به ثمر رساند. باز هم سانچو بود که با یک حرکت خوب از سمت چپ، موقعیت سازی کرد و آبراهام در مقابل دروازه با یک ضربه بغل پا کار را تمام کرد.

 

1451832

 

فرانسه هم توانست امشب صعودش به یورو 2020 را قطعی کند اما شاگردان دیدیه دشان به سختی توانستند مقابل مولداوی به پیروزی 2-1 برسد.

ابتدا این تیم میهمان بود که در دقیقه 9، روی اشتباه کلمنت لنگله به گل رسید. روی یک ارسال بلند به پشت محوطه جریمه فرانسه، لنگله در تلاش برای دفع توپ دچار اشتباه شد و راتا با یک ضربه محکم، دروازه را باز کرد.

این نتیجه تا دقیقه 35 پابرجا بود تا اینکه رافائل واران توانست گل تساوی را برای خروس ها به ثمر برساند. روی یک ضربه آزاد بود که توپ با خروج اشتباه دروازه بان مولداوی به واران رسید و او هم با ضربه سر کار را تمام کرد.

فرانسوی ها تلاش زیادی کردند تا به گل برتری برسند و سرانجام در دقیقه 79 به هدف شان رسیدند. روی خطای مدافع مولداوی روی لوکاس دینیه بود که داور نقطه پنالتی را نشان داد. الیویه ژیرو پشت ضربه قرار گرفت و برخلاف جهت حرکت دروازه بان، حساب کار را 2-1 کرد.

در دقایق پایانی توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و فرانسه با پیروزی 2-1، صعودش به یورو 2020 را جشن گرفت.

 

دیدگاه‌ها