کد خبر : 1649890 | 24 آبان 1398 ساعت 11:05 | 27.1K بازدید | 0 دیدگاه

پیگیری فدراسیون از طریق کمیته ملی المپیک

مدال طلای کمیل قاسمی را تحویل دهید (عکس)

فدراسیون کشتی نامه نگاری های لازم را برای دریافت مدال طلای کمیل قاسمی در المپیک لندن انجام داد.

مدال طلای کمیل قاسمی را تحویل دهید (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، بعد از اینکه مشخص شد به دلیل دوپینگ آرتور تایمازوف به عنوان قهرمان و همچنین نفر دوم المپیک لندن، کمیل قاسمی که در این دوره به مدال برنز رسیده بود، به عنوان قهرمان این رقابت‌ها شناخته شد. حالا فدراسیون کشتی پیگیر دریافت مدال طلای این قهرمان سنگین وزن ایرانی است. 


کمیل قاسمی در این رابطه چند روز قبل مصاحبه ای انجام داد و عنوان کرد که پیگیری های او از داخل کشور بی جواب مانده و اعلام کرد که شخصا این موضوع را از لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی پیگیری کرده است.


نباید این نکته را فراموش کرد با توجه به اینکه مدال کمیل قاسمی، مدال المپیک است، پیگیری های آن در مورد چگونگی بازگشت و نحوه آن از کمیته بین المللی المپیک انجام می شود و فدراسیون کشتی نیز در نامه ای در تاریخ 11 آبان ماه از کمیته ملی المپیک درخواست کرد تا از طریق مراجع ذیربط نسبت به ثبت مدال طلای کمیل قاسمی در سایت کمیته بین المللی المپیک و اتحادیه جهانی کشتی و همچنین پیگیری انتقال مدال طلای مسابقات مذکور به ایشان اقدامات لازم را به عمل آورد.


همچنین پیش از آن در نامه ای به تاریخ 13 آبان ماه، در پاسخ به نامه رئیس هیأت کشتی استان مازندران مبنی بر درخواست انجام مکاتبات لازم با اتحادیه جهانی کشتی جهت انتقال مدال طلای المپیک 2012 لندن به کمیل قاسمی، اعلام شد که فدراسیون کشتی به جد پیگیر موضوع انتقال این مدال است.


همچنین فدراسیون کشتی در نامه ای به وزارت ورزش به تاریخ 6 مهرماه پیگیر استخدام این کشتی گیر عنوان دار شده و در نامه ارسالی نیز به کسب مدال طلای المپیک 2012 لندن توسط کمیل قاسمی اشاره شده است.


به نظر می رسد موضوع بازگشت مدال کمیل قاسمی همانند دریافت مدال طلای وزنه برداری سعید محمدپور در المپیک لندن نیازمند طی مراحل قانونی و زمان بر است و احتمالا به زودی IOC در این باره نظر خود را اعلام می کند.

 

1451870

 

1451871

 

1451872

دیدگاه‌ها