کد خبر : 1650124 | 25 آبان 1398 ساعت 16:51 | 9.7K بازدید | 0 دیدگاه

نباید فشاری برای قهرمانی روی کاناوارو باشد؛

پتزوتی: خیلی سخت است لیپی را از تصمیمش برگردانید

دستیار پیشین مارچلو لیپی ضمن اینکه آینده فوتبال چین را روشن نمی بیند، از احتمال ضعیف بازگشت لیپی از تصمیم استعفای خود سخن می گوید.

پتزوتی: خیلی سخت است لیپی را از تصمیمش برگردانید

به گزارش ورزش سه، اخیرا تیم ملی چین در مسابقات مقدماتی جام جهانی و جام ملتهای آسیا برابر سوریه شکست خورد و مارچلو لیپی پس از بازی استعفای خود را از هدایت چین اعلام کرد.


پتزوتی که مدتهای زیادی دستیار مارچلو لیپی بوده با سایت ایتالیایی جیورناله مصاحبه کرد و درباره وضعیت لیپی و کاناوارو در فوتبال چین سخن گفت. او گفت که مارچلو لیپی مدت زیادی است از انتقادات رسانه های چین ناراضی است. پتزوتی درباره کاناوارو گفت این سرمربی تیم گوانگژو در کلاس فرهنگی اعلام شده شرکت نکرده است. البته او تیم جوانی را تحویل گرفته و اجباری برای قهرمانی با گوانگژو در لیگ ندارد.

 

پتزوتی همچنین در مورد استعفای لیپی از هدایت چین بیان کرد: به من گفته شد که لیپی بلافاصله پس از پایان بازی با عصبانیت زمین را ترک کرد. او شخصیت قدرتمندی دارد و وقتی یک تصمیم می گیرد، بسیار سخت است که او را برگردانید. من ویدیوی صحنه استعفای لیپی را ندیده ام اما از نقطه نظر شخصیتی، تغییر دادن نظر لیپی کار بسیار دشواری است مگر اینکه یک شخص سطح بالا مداخله کند. این همان اتفاقی است که امسال افتاد و لیپی را به تیم ملی چین برگرداند. فدراسیون چین تمام شرایط لیپی را قبول کرد. همه چیز به خوبی پیش رفت، تا تساوی بدون گل مقابل فیلیپین. رسانه های چینی به لیپی بابت دریافت پول خیلی زیاد معترض شدند. او از این موضوع راضی نیست. در نهایت باخت به سوریه همه چیز را منفجر کرد. به من گفتند که لیپی بعد از اتمام بازی تهدید به استعفا کرده است. من فکر می کردم او واقعا این کار را انجام نمی دهد. شاید نیاز به تغییر وجود داشته باشد. به هر حال، به عنوان یک سکان دار، لیپی تصمیم گرفته که از کشتی پیاده شود.

 

با وجود اینکه چین مقابل فیلیپین و سوریه فقط یک امتیاز گرفت، اما پتزوتی معتقد است مسئولیت خیلی زیادی متوجه مارچلو لیپی نیست. او می گوید که لیپی تنها برخی کارها را در چین تمام کرده است و هنوز کارهای زیادی مانده که باید کامل شود.

 

پتزوتی درباره آینده فوتبال چین نگاه چندان مثبتی ندارد. افراد ثروتمند زیادی در چین حضور دارند که می خواهند در فوتبال سرمایه گذاری کنند. آنها سرمایه های بسیار بسیار زیادی دارند اما تجربه ندارند. با سرمایه گذاری های دولت، فوتبال چین واقعا پیشرفت های زیادی داشته است اما بعضی مربیان نمی دانند که مشکلات فوتبال را درون و بیرون از زمین چگونه حل کنند. آنها در همه چیز شماره یک هستند و در اکثر زمینه ها هیچ نقطه منفی ای درباره شان وجود ندارد اما هنوز نیاز به کار در زمینه فوتبال دارند. آنها یک دوره گذار را سپری می کنند و نیاز به تغییر نسل دارند.

دیدگاه‌ها