کد خبر : 1650134 | 25 آبان 1398 ساعت 17:43 | 21.7K بازدید | 0 دیدگاه

شادی پیروزی برابر ایران هنوز ادامه دارد

خوشحالی عراقی ها با برد 40 سال پیش

با گذشت دو روز از بازی تیم های ملی ایران و عراق، هواداران و رسانه های عراقی هنوز از این پیروزی با ارزش تیمشان ابراز خوشحالی می کنند.

خوشحالی عراقی ها با برد 40 سال پیش

به گزارش" ورزش سه"  خوشحالی عراقی ها از برد برابر ایران تمام نشده است. البته که شکست دادن یکی از قدرت های اصلی فوتبال آسیا با این ستارگان بزرگ آنقدر جذاب هست که صدرنشینی و نزدیک شدن به صعود را شیرین تر کند.


در حال حاضر نگاهی به رسانه های عراقی از حال و هوای شاد آن ها از این برد خبر می دهد. اما یکی از نکات جالب درباره واکنش های بعد از این بازی، مقایسه این برد با پیروزی این تیم برابر ایران در سال 1356 است.


در رقابت های قهرمانی جوانان آسیا 1977 که مسابقات در تهران برگزار می شد تیم ملی عراق در بازی فینال توانست تیم ملی ایران را با نتیجه 4 بر سه مغلوب کرده و به مقام قهرمانی برسد. نکته ای که باعث شده این بازی با بازی آخر دوتیم در مقدماتی جام جهانی 2022 مقایسه شود پیروزی در دقایق آخر و برابر تیمی پرقدرت از ایران است.


در بازی فینال جوانان آسیا در تهران، ایران ابتدا در دقیقه 7 بازی توسط محرم عاشری به گل رسید اما عراقی ها در نیمه اول با گل های حسین لعیبی و مهدی عبدالسعیب برنده به رختکن رفتند. در نیمه دوم اما تیم ایران با هجوم های زیاد توانست توسط جواد حسن زاده گل مساوی را بزند. اما این بازی از دقیقه 70 به بعد وارد یک ماجرای تازه شد. عراقی ها در دقیقه 74 توسط حسین سعید دروازه ایران را باز کردند اما مدافع این تیم با یک گل به خودی در دقیقه 78 بازی را مساوی کرد. در حالی که تیم جوانان ایران به دنبال زدن گل برتری بود این عراقی ها بودند که در دقیقه 80 بازی باز هم توسط حسین سعید به گل رسیدند. آن ها در ده دقیقه پایانی از بردشان محافظت کرده و در ورزشگاه آزادی مقابل چشم هواداران تیم ملی جشن قهرمانی برگزار کردند.

دیدگاه‌ها