کد خبر : 1650181 | 25 آبان 1398 ساعت 23:13 | 18.4K بازدید | 0 دیدگاه

تایم‌گیری گرند پری برزیل؛

پایان سلطه‌ی مرسدس بر پیست اینترلاگوس

مکس ورشتپن پل‌پوزیشن گرند پری برزیل را از آن خود کرد.

پایان سلطه‌ی مرسدس بر پیست اینترلاگوس

 

 

تمرین سوم و تایم‌گیری گرند پری برزیل در پیست تاریخی اینترلاگوس برگزار شد و مکس ورشتپن موفق شد با کسب پل‌پوزیشن به پنج سال سلطه‌ی رانندگان مرسدس بر این پیست پایان دهد.

 

تمرین سوم

تمرین سوم گرند پری برزیل در هوایی ابری و پیستی خشک برگزار شد. رابرت کوبیتسا راننده‌ی ویلیامز که دیروز در تمرین اول نیکلاس لطیفی به جای او تمرین کرده و در تمرین دوم هم به محض به پیست آمدن با برخورد به دیواره‌‌ها موفق به تمرین کردن نشده بود، امروز یکی از اولین ماشین‌هایی بود که به پیست آمد و سعی داشت زمان از دست رفته روز گذشته را جبران کند.

این تمرین که در دقایقی شاهد ترافیک حضور راننده‌ها در پیست بود، با پیشتازی لوییس همیلتون، که از فضای خلاء پشت ماشین بوتاس برای سریع‌تر شدن، استفاده کرده بود و به دنبال او مکس ورشتپن و چارلز لکلرک بدون حادثه‌ی خاصی به پایان رسید تا تیم‌ها خود را برای تایم‌گیری که ساعاتی بعد انجام می‌شد آماده کنند.

 

تایم‌گیری

تایم‌گیری گرند پری برزیل با حساسیتی بالا در دمایی گرم‌تر از سه تمرین انجام شده و در هوایی نیمه‌آفتابی آغاز شد. چارلز لکلرک به دلیل استفاده از موتور جدید روز مسابقه را با ده رده پنالتی استارت آغاز خواهد کرد و نیاز به ثبت سریع‌ترین زمان ممکن داشت تا از رقابت بالای جدول زیاد دور نیافتد. ضمن اینکه با وجود قهرمانی همیلتون و دوم شدن بوتاس، نبرد بر سر رده‌ی سوم قهرمانی بسیار داغ دنبال می‌شود و لکلرک، ورشتپن و وتل هر سه به دنبال کسب این عنوان هستند.

در Q1 جورج راسل راننده‌ی ویلیامز اولین ماشینی بود که به پیست آمد و برای دقایق کوتاهی از صدرنشینی لذت برد. در ادامه با آمدن دیگر تیم‌ها به پیست، صدر جدول بین فراری و ردبول دست به دست شد و مرسدس‌ها پس از آنها قرار گرفتند. در پایان چارلز لکلرک توانست خود را به رده‌ی دوم رسانده و بین ورشتپن و آلبون قرار بگیرد. بوتاس چهارم شد و وتل و همیلتون در رده‌های بعدی ایستادند. کارلوس ساینز به دلیل نقص فنی از تایم‌گیری کنار رفت و به همراه هر دو راننده‌های ویلیامز، استرول از ریسینگ‌پوینت و کیویات از توروروسو در این مرحله حدف شدند.

 

در Q2 مرسدس‌ها با لاستیک‌های soft قبل از همه به پیست آمدند. فراری‌ها اما با اتخاذ استراتژی متفاوت برای لکلرک با توجه به ده رده پنالتی‌اش، او را با لاستیک medium به پیست فرستادند و وتل نیز مانند مرسدس‌ها با لاستیک‌ soft به پیست آمد. لکلرک در ادامه موفق شد با ثبت تایمی بسیار سریع با لاستیک‌های کندتر در رده‌ی دوم بایستد. ورشتپن اول شد و وتل نیز در رده‌ی سوم قرار گرفت. جیوناتزی راننده‌ی آلفا رومئو در آخرین لحظات اسپین شد و پرچم زرد را به پیست آورد. در پایان پرز، هولکنبرگ، جیوناتزی، ریکاردو و نوریس در این مرحله حذف شدند.

به این ترتیب راننده‌های سه تیم ردبول، مرسدس و فراری با لاستیک‌های soft مسابقه‌ی فردا را آغاز خواهند کرد و تنها لکلرک با لاستیک‌ها medium استارت خواهد زد.

 

در Q3 در اولین دور ماشین‌ها ورشتپن با وجود اشتباهی که داشت بالاتر از وتل و لکلرک، که این دو نیز در دور سریعشان مرتکب اشتباه شده بودند، ایستاد و همیلتون و بوتاس چهارم و پنجم شدند. آلبون دیگر راننده‌ی ردبول هم در رده‌ی ششم قرار گرفت. آخرین دور در این بخش با ترافیک حضور هر ده راننده همزمان در پیست آغاز شد و در پایان همیلتون توانست با ارتقا زمان خود در رده‌ی سوم و پس از ورشتپن و وتل قرار بگیرد. لکلرک چهارم شد تا با ده رده پنالتی مسابقه‌ی فردا را از رده‌ی چهاردهم آغاز کند و بوتاس و آلبون هم بدون بهتر کردن زمان خود در همان رده‌ی پنجم و ششم باقی ماندند.

این دومین پل‌پوزیشن مکس ورشتپن در دوران رانندگیش در ردبول بود، البته با صرف‌نظر از پل‌پوزیشن گرند پری مکزیک که به دلیل دریافت پنالتی آن را به لکلرک واگذار کرد. ورشتپن فردا با شروع مسابقه از رده‌ی اول و با توجه به پنالتی لکلرک، شانس خوبی دارد که با پیروزی در پیست اینترلاگوس از راننده‌ی فراری پیشی گرفته و در رده‌بندی قهرمانی جهان رانندگان در رده‌ی سوم بایستد. گفتنی‌ست که این اولین بار از سال 2014 تا کنون بود که پل‌‌پوزیشن گرند پری برزیل به یکی از رانندگان مرسدس تعلق نیافت.

مسابقه‌ی برزیل فردا از ساعت 20:40 به وقت ایران آغاز خواهد شد.

 

 

1452209

 

دیدگاه‌ها