کد خبر : 1650197 | 26 آبان 1398 ساعت 08:29 | 6.9K بازدید | 0 دیدگاه

از نتایج راضی نیستم

ثوری: بوکس امروز ماحصل اقدامات همین منتقدان است!

رئیس فدراسیون بوکس ایران گفت: قبول دارم که در کسب نتیجه توفیق زیادی حاصل نشده، اما بوکس امروز ما ماحصل کارها و اقدامات منتقدان و همین دوستان است.

ثوری: بوکس امروز ماحصل اقدامات همین منتقدان است!

به گزارش "ورزش سه"، حسین ثوری در گفت و گو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی بوکس جوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ مغولستان گفت: قطعا نتیجه‌ای که حاصل شد قابل دفاع نیست و خودم هم از این نتیجه راضی نیستم. با این حال باید بگویم که ما مسیری را شروع کرده‌ایم و با قدرت در این مسیر ادامه خواهیم داد تا به موفقیت برسیم. خیلی‌ها آمدند و گفتند نباید این تیم اعزام شود چون نتیجه نمی‌گیرد، اما با همه توان ایستادم تا تیم اعزام شود. باید ایرادات کار، ضعف مربیان و بوکسورهای ما و سطح آن‌ها با حضور در چنین رقابت‌هایی مشخص شود تا بدانیم کجای بوکس روز دنیا هستیم. مشخص است که به بازی تدارکاتی نیاز داریم و باید بیشتر کار کرد. نتیجه راضی‌کننده نیست اما مسیر درست است. 

 

او ادامه داد: برای رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا ۱۰ بوکسور را اعزام کردیم که یک اتفاق خوب است. اکنون این نفرات تجربه بازی‌ بین‌المللی دارند که می‌تواند در آینده به کار آن‌ها بیاید. با این اعزام‌ها ایرادات خود را پیدا می‌کنیم و تک داوری هم که با آن‌ها اعزام شد تجربیات خوبی را به دست آورد. اگر این نفرات را اعزام نمی‌کردیم هیچ اتفاقی نمی‌افتاد اما اکنون آن‌ها تجربه حداقل یک بازی بین‌المللی را در کارنامه دارند که به آینده آن‌ها کمک می‌کند. مطمئن باشید که از این اعزام‌ها هدف داریم و از هیچ کاری برای رسیدن به هدفمان خودداری نمی‌کنیم. 

 

ثوری درباره انتقادات صورت گرفته از او توسط برخی اعضای هیات رئیسه فدراسیون بوکس نیز گفت: تمام انتقادات و نقدهای دلسوزانه‌ را می‌پذیرم و همه افراد دلسوزی که دلشان برای بوکس می‌سوزد را قابل احترام می‌دانم. همه این افراد توقع دارند نتیجه بگیریم و ما هم دنبال این موضوع هستیم. با برنامه پیش می‌رویم و برای بوکس تلاش می‌کنیم. اگر از روی دلسوزی صحبت می‌کنند به این انتقادات احترام می‌گذارم و قطعا اتفاقات خوب مد نظر آن‌ها در بوکس رخ خواهد داد. 

 

رئیس فدراسیون بوکس درباره انتقادات مهدی هویت‌دوست از او مبنی بر اینکه با هیات رئیسه مشورتی نمی‌کند، گفت: این همان چیزی است که دوستان تحویل ما داده‌اند و بهتر از این را به ما نداده‌اند که اینگونه نقد می‌کنند. بهتر بگویم آقای هویت‌دوست بوکس امروز ایران ماحصل شما عزیزان است. اگر از مدیریت، نبود اسپانسر و... اننقاد می‌کنند، چگونه فدراسیون بوکس در همه رده‌های خود اعزام دارد و تیم جوانان ۹ ماه در شهرهای مختلف ایران اردو برگزار کرده است؟ مگر فدراسیون چقدر از دولت بودجه دریافت می‌کند که همه این اقدام‌ها را انجام دهد؟ قطعا اسپانسر داریم و دلیلی هم نمی‌بینم که برای هر اقدام خود توضیح دهم و بگویم چگونه و از کجا اسپانسر آورده‌ام. دوستان هم اگر انتقاد دارند که من با آن‌ها مشورت نکرده‌ام و نمی‌کنم، بهتر است درون خانواده صحبت‌های خود را مطرح کنند و بیرون از فدراسیون و خانواده فریاد نزنند.

 

او با بیان اینکه تنها انتقادات از نتایج ضعیف تیم‌های ملی را قبول دارد، توضیح داد: ما تنها در بحث کسب نتیجه ناکام بوده‌ایم و نقد در این مورد را قبول دارم که به زودی برطرف خواهد شد. با این حال معتقدم اگر انتقادها منصفانه باشد و عقل سلیم را مد نظر بگیریم، ما نمی‌توانیم با یک سال و ۱۰ ماه مدیریت جدید فدراسیون، با کشورهایی که نزدیک به ۲۰ سال است در بوکس سرمایه گذاری کرده‌اند و این رشته ورزش اول آن‌ها است، نتایج یکسانی کسب کنیم. با وجود این انتقادات همه تلاش خود را می‌کنیم تا در بحث کسب نتیجه هم موفق‌تر از الان شویم. سعی می‌کنیم در مسابقات گزینشی المپیک به نتیجه برسیم چون کسب سهمیه المپیک برای بوکس ایران یک دستاورد بزرگ خواهد بود و بسیار مهم است. 

 

ثوری تاکید کرد: بحث نتایج ضعیف را هیچگاه کتمان نمی‌کنم چون شخصا از نتایج حاصل شده راضی نیستم، در این موضوع توفیقی حاصل نشده است اما قول می‌دهم اگر دوستان فرصت دهند این موضوع نیز برطرف خواهد شد. کسب نتیجه به ۴ تا ۵ سال کار مداوم نیاز دارد که ما نیز اکنون همین کار را می‌کنیم. مطمئنم می‌توانیم سهمیه المپیک بگیریم چون این اتفاق برای بوکس ایران نیاز اساسی است.

 

او در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود وقتی بوکس مردان ایران شرایط خوبی ندارد، چرا فدراسیون به فکر راه اندازی بوکس بانوان است؟ گفت: همه مطمئن باشند که بوکس بانوان را هم راه اندازی خواهیم کرد چون نیاز جامعه بوکس است. ضمن اینکه دوستان هنوز فکر می‌کنند بوکس همان بوکس قبل از انقلاب است و خبر ندارند چه پیشرفت‌هایی در این رشته صورت گرفته است. همه کشورها کار کرده‌اند تا به موفقیت رسیده‌اند. مطمئنا سنگ اندازی‌هایی وجود دارد، اما همه تلاش خود را می‌کنیم تا به اهداف تعریف شد خود برسیم. 

 

دیدگاه‌ها