کد خبر : 1650275 | 26 آبان 1398 ساعت 18:55 | 27.9K بازدید | 0 دیدگاه

مقصر فدراسیون است که بازی دوستانه نگذاشته؛

بزیک: بی انگیزگی ویلموتس عامل بی برنامگی تیم ملی

مهاجم پیشین تیم ملی معتقد است انگیزه های مارک ویلموتس نسبت به اولین روزهای حضور در ایران کم شده و این عامل دور شدن تیم ملی از نتایج ایده آل است.

بزیک: بی انگیزگی ویلموتس عامل بی برنامگی تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، ادموند بزیک در گفت و گویی به تشریح دیدار ایران و عراق پرداخت. او درباره این بازی گفت: ما در نیمه اول بد نبودیم ولی نیمه دوم تیم ملی بی برنامه بود. انگار انگیزه لازم در تیم دیده نمی شد که بخواهیم بازی را ببریم و تیم ملی برنامه ای برای بازی نداشت. این مسئله بیشتر به عدم شناخت مربی برمی گردد و بازی های تدارکاتی که متاسفانه نداشتیم. نیاز هست که جلسات تمرینی بیشتر باشد تا مربی آشنا شود و کارآیی لازم را از بازیکنان بگیرد.

وی افزود: بازی خیلی نزدیک بود و عراق خیلی سرتر از ما نبود که بگوییم حقش برد بود. اما همیشه عراق مقابل ایران یک انگیزه خاصی دارد و توان و انرژی بالایی می گذارد. به نظرم ایران می توانست دو یک ببرد اما نیمه دوم عراق واقعا بهتر بود.

بزیک در مورد انتقاداتی که به ترکیب اولیه تیم ملی وارد شده، گفت: ترکیب هم به عدم شناخت برمی گردد. ویلموتس هنوز این بازیکنان را نشناخته است. این همیشه برای من سوال بوده که چرا یک بازیکن که در لیگ خوب است، به تیم ملی نمی رسد اما بازیکنی که در لیگ خوب است، در تیم ملی نیست.

مهاجم پیشین تیم ملی ادامه داد: اصلا نمی شود به مربی تیم ملی خرده گرفت. چون فوتبال ما در شرایط خوبی نیست. مربی حقوقش را نمی گیرد. این اتفاقات انگیزه را از خود مربی و بازیکنان می گیرد. نتیجه همه اینها همه می شود بازی عراق. وگرنه روزی که ویلموتس آمد، انگیزه داشت. جلوی کره جنوبی تیم ملی خیلی خوب بود. اما این رفته رفته محو شد.

بزیک در مورد تعطیلی تمرینات تیم ملی پس از بازی عراق گفت: فکر می کنم همان نبودن انگیزه باعث می شود که تمرینات در فیفادی تعطیل شود. مقصر اصلی فدراسیون است که بازی دوستانه برای تیم نگذاشته. وقتی بازی نباشد، تیم های باشگاهی هم بازیکنانشان را می خواهند و همین اتفاقات پیش می آید. گفتم که انگیزه ها کمتر شده. انگیزه مربی خیلی کم شده و مثل روز اول نیست.

وی درباره راه حل برون رفت از این وضعیت افزود: فکر می کنم باید هرچه زودتر مشکلات مربی تیم ملی را حل کنیم. در فیفادی ها بازی دوستانه بگذاریم و انگیزه را به تیم ملی تزریق کنیم. ما چون تیم اول آسیا هستیم، دست کم گرفتیم. اما می دانیم که چندین سال است قهرمان آسیا نشده ایم. فقط راحت به جام جهانی رفته ایم اما هیچ نتیجه ای آنجا نگرفته ایم. اگر قرار فقط صعود به جام جهانی است، اصلا نرویم بهتر است. 5 تیم از آسیا به جام جهانی می روند و با این اوصاف، نرفتن ما عیب است، نه اینکه رفتنمان اتفاق عجیبی باشد.

ادموند بزیک در مورد برخی دو دستگی ها و حمایت بعضی هواداران از کارلوس کی روش گفت: یک سری طرفدار کی روش بودند و این واضح است. یک سری هم دوستش نداشتند. آنها که دوستش داشتند، الان موقعش است که مقایسه و اعتراض کنند. البته باز می گویم که اگر هدف فقط جام جهانی رفتن است، اصلا نرویم بهتر است. باید هدفگذاری برای مراحل بالاتر داشته باشیم. من خودم مخالف آقای کی روش نبودم اما نوع بازی اش را دوست نداشتم. در هر صورت طبیعی است که طرفداران کی روش این روزها مقایسه کنند و از تیم ملی راضی نباشند.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره وضعیت این تیم هم گفت: پرسپولیس یک تغییر مهم داشته و با سیستم و تفکرات جدید کار می کند. به نظرم این تیم رفته رفته بهتر می شود. چون فکر می کنم کالدرون انگیزه لازم برای کار کردن را دارد. متاسفانه مشکلات در فوتبال ما زیاد است و نمی گذارد مربی با فکر راحت کار کند حتی خود برانکو هم اینطور بود. ولی چون برانکو شناخت کافی داشت، راحت تر کار می کرد. اما کالدرون این ویژگی را ندارد. مربی حرفه ای هم اجرا شدن بندهای قراردادش را می خواهد. اینها باعث می شود تمرکز مربی به حاشیه برود. نظرم این است که آینده اش روشن است چون مربی ای است که سختکوش است و تلاش می کند. البته پیش بینی لیگ امسال خیلی سخت است. مدعیان زیاد شده اند و خیلی چیزها دست به دست هم می دهند تا یک تیم قهرمان شود.

 

 

دیدگاه‌ها