کد خبر : 1650375 | 27 آبان 1398 ساعت 16:46 | 31.7K بازدید | 0 دیدگاه

نوجوانان سلسائو متخصص بازگشت در خانه؛

انتقام شیرین برزیل از مکزیک با چاشنی VAR

نوجوانان برزیل برای دومین مرتبه طی یک هفته بازی باخته را با پیروزی عوض کردند و قهرمان جهان شدند.

انتقام شیرین برزیل از مکزیک با چاشنی VAR

به گزارش "ورزش‌سه"،  برزیل  در شرایطی موفق به بازگشت به بازی و شکست مکزیک در فینال مقابل چشم هوادارانش شد، که در دیدار نیمه نهایی نیز موفق شده بود، بازی 2 بر صفر باخته را با پیروزی 3 بر 2 برابر فرانسه عوض کند.

 

تنها سه روز پس از بازگشت به مسابقه و شکست فرانسه با نتیجه 3 بر 2 در نیمه نهایی، برزیلی ها در مسابقه فینال در 10 دقیقه 2 گل زدند تا برای چهارمین مرتبه قهرمان جام جهانی نوجوانان لقب بگیرند.

 

بازی فینال با برتری تیم میزبان یعنی برزیل آغاز شد ولی این برایان گونزالس بود که با یک ضربه سر که میان دو مدافع مرکزی برزیل روی یک ارسال، در دقیقه 66 زده شد، دروازه این تیم را باز کرد.

 

1452355

 

مهم ترین نکته این بازی اما استفاده از VAR توسط داور مسابقه در فاصله 6 دقیقه مانده به پایان بازی بود. بعد از گلزنی برزیلی ها از روی نقطه پنالتی ، در وقت های اضافه لازارو با آرامشی مثال زدنی به محوطه جریمه تیم مکزیک رفت و با یک ضربه، سرخوشی را به میان هواداران برزیلی آورد. لازارو مهاجم تیم فوتبال فلامینگو در دیدار برابر فرانسه هم مانند دیدار برابر مکزیک از روی نیمکت وارد زمین شده بود و گل پیروزی بخش تیمش را در ثانیه های پایانی به ثمر رسانده بود.

 

با این حال تصمیمی که داور برای استفاده از VAR اتخاذ کرد با عصبانیت مربی تیم ملی فوتبال مکزیک روبرو شد و او در این مورد با ناراحتی گفت:«  آنها وقتی زمانی از VAR استفاده می کنند، که برای آنها مناسب باشد. بازی تا زمانی که VAR اعلام شد، تحت کنترل ما بود.

 

این بازی را به نوعی می توان دیداری انتقامی برای برزیلی ها نیز به شمار آورد. برزیل در سال 2005 با نتیجه 3 بر صفر در فینال مغلوب نوجوانان شده بود و در فینال المپیک 2012 نیز بار دیگر در فینال مقابل مکزیک باخته بود.»

 

در مسابقه نیمه نهایی جام جهانی نوجوانان، تیم ملی فوتبال فرانسه که در نیمه نهایی مغلوب برزیل شده بود، با نتیجه 3 بر 1 موفق به شکست هلند شد که در نیمه نهایی در ضربات پنالتی مغلوب مکزیک شده بود.

 

همچنین در پایان این رقابت، هنسن مهاجم تیم ملی فوتبال هلند با ثبت 6 گل موفق به کسب کفش طلایی مسابقات شد.

دیدگاه‌ها