کد خبر : 1650482 | 28 آبان 1398 ساعت 10:53 | 48.3K بازدید | 0 دیدگاه

شمسایی: بازگشت به تیم ملی؟ صحبتش را نکنید

دایی مرد جنگ است؛ ویلموتس کاشف ادن هازارد

یکی از بهترین بازیکنان فوتسال جهان امروز در برنامه سه کنج سلام صبح بخیر صحبت های جالبی پیرامون آقای گل جهان و تلاش های CR7 برای شکستن این رکورد انجام داد.

دایی مرد جنگ است؛ ویلموتس کاشف ادن هازارد

به گزارش "ورزش سه"، مثل تمام روزهای گذشته در قسمت "سه کنج" برنامه سلام صبح بخیر یکی از چهره های سرشناس ورزش ایران حضور داشت. وحید شمسایی کاپیتان پرافتخار تیم ملی فوتسال ایران با حضوردر این برنامه صحبت های جالبی در خصوص از دست دادن عنوان آقای گلی فوتسال جهان انجام داد و مدعی شد هنوز هم می تواند برگردد و این عنوان را از فالکائو برزیلی پس بگیرد.

 

چند سال با گل های شهریار عشق کردیم


صحبت در مورد رکورد گلزنی دایی بی انصافی است. علی دایی ستاره بی بدیل و استثنایی ایران و اعتبار این رشته در سطح دنیا است. ما در هر زمینه ای که می توانیم کاری انجام دهیم که باعث موفقیت کشورمان شود، همه لذت می بریم. علی دایی یک روز این کار را کرده، گلهای زیادی زده و خوشحال مان کرده است، چه در مقدماتی جام جهانی، چه مقدماتی آسیا و لذتش را برده ایم. چند سال عشق کردیم و اسم ایران آن بالا بوده است.

 

رونالدو بازیکن کوچکی نیست


اصلا مگر می شود علی دایی گلی زده باشد که به آدم نچسبد. گفته بودند فرق فوتبال با بقیه رشته ها این است که هر دفعه هر گلی زده می شود تکرار ناپذیر است. شاید سانتر کند اما شاید یکی بغل پا زده باشد و.. این قشنگی این رشته است. شاید یک گل برای یک بازیکن در یک بازی حساس همیشه به یادگار بماند اما نمی شود گل ها را سوا کرد. تعداد گلهایی که رد و بدل می شود همیشه خاطره انگیز است و یک سری گلها باقی می ماند درباره اینکه رونالدو می خواهد این رکورد را جابجا کند هم نباید فراموش کنیم او یک فوتبالیست تاریخی و تاریخ ساز در دنیا است.

 

رکوردها برای شکستن است


رکورد برای شکستن است. ولی آدم برای چیزی زحمت کشیده و کسانی که در سطح بالا ورزش کرده اند می دانند ضربان قلب که به اوج می رسد حسی که 80 میلیون جمعیت پشتت هست و می خواهی وارد زمین شوی، به عنوان یک ایرانی می خواهی برای پرچم بجنگی و تلاش می کنی بهترین باشی این لحظات سخت است. لیتوانی و مالدیو و فلان تیم فرقی نمی کند، سرود ملی که پخش می شود و به بازی رسمیت می آورد، استرس می دهد شما 200 بازی ملی هم داشته باشی هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و هر گلی یک زیبایی. بازی با کره جنوبی علی دایی را نباید فراموش کنیم. بازی با کویت که آن هد را زد. علی دایی در قِبل این زحماتی که کشیده افتخار کسب کرده و پرچم ما را بالا برده و او تا ابدالدهر آقای گل است.

 

ذات گلزنی فوتبالیست جماعت گرفتنی نیست


برای من هم در دوره ای این اتفاق افتاده و اینکه دوستان و مردم محبت دارند اهمیتی بیشتری دارد. برای ما علی دایی همیشه علی دایی است. رکورد او هم که چندین و چند سال باقی مانده و انشاالله که نمی شکند. رونالدو هم دارد راهش را خداوکیلی خوب جلو می رود. جالب است چند وقت پیش مطلبی از او دیده بودم که گفته بود مگر کسی بیشتر از من هم گل زده و نمی دانسته. سال گذشته یک دوره مسابقات جدیدی اروپا گذاشت که در چند بازی اول او نبود اما از وقتی این اتفاق افتاده همه بازی ها را می آید. حتی این گل آخر او را دیدید، وقتی یوونتوس خطا زد و توپ داشت بیرون می رفت اما او فقط دیگر دنبال گل زدن است. کسانی که ذاتا گل زن هستند این ذات را نمی توانی از او بگیری و تشنه گل زدن است و فکر و ذکر او گل زدن است، چه روی خط باشد، توپ یکی دیگر را بزند و...

 

فرشاد پیوس بدون زحمت کشیدن گل می زد


هنر فوتبال ذاتی است. آقا فرشاد پیوس بدون اینکه بخواهد زحمت زیادی بکشد گل می زد چند سال آقای گل ایران بود و در آسیا هم آقای گل شد. این هوش ذاتی است که خداوند متعالی داده است. من هم موقعیت را دوست داشتم و ذاتا گل زدن خیلی لذت بخش است و ثمره کار فوتبالیست ها را به نتیجه می رسانی. بالاخره سخت است. زحمتی برای تو کشیده شده و پول بیت المال برایت هزینه شده و وقتی چیزی را از تو بگیرند سخت است. اما زندگی همین است حسین رضازاده عزیزمان چندین سال افتخار کسب کرده و برای او را هم می زنند. چیزی که مهم است این است که یک یادگاری و خاطره باقی بگذاریم و بگویند فلانی هم بوده فلان کار را یک روز کرده. علی دایی، حسین رضازاده، هادی ساعی و...که در سوال پیامکی شما نامشان بود، همه برای کشور افتخار کسب کرده اند. روزی دل ملت را شاد کرده اند و حالا کسی هم بیاید و رد شود، اتفاقی نمی افتد.

 

1415657


دایی به میلانی گل زد که تاریخ اروپا را رقم زده بود


من با لحظه های گل زدن علی دایی لذت برده ام. علی دایی به میلانی گل زد که تاریخ اروپا را رقم می زد. مثل مالدینی ها و... این را شاید 10 جا گفته باشم باز هم می گویم و اگر نگویم از طرف خودم احجاف است؛ من تازه به ایتالیا ورود کرده بودم و کسی که کارهای مرا آنجا انجام می داد، خیلی قدرتمند بود. او با فوتبالیست های خیلی زیادی در ارتباط بود. یک شب ما را به رستوران برده بود. اکثر بازیکنان مهم آنجا بودند من تازه آمده بودم و شناختشان از ایران با علی دایی بود.

 

علی محتاج لطف کسی نیست


من با علی دایی استرالیا بودم تا جایزه بهترین بازیکن سال را بگیریم. سال 2007 رفت و وقتی ما رفتیم کل AFC بودند و وقتی علی آقا وارد می شد فضای آنجا عوض می شد به عنوان بزرگ و اسطوره. لذت این برای من ایرانی است و هر جایی می رفتیم به عنوان اسطوره نشانش می دادند. امثال این آدمها زیاد هستند و به آنها بها می دهیم و نباید از یادشان ببریم. علی دایی که دنبال این نیست که کسی به او لطفی کند، خودش آدم بزرگی است، چه در زمینه تحصیلی، چه ورزشی، چه مالی الحمدالله. همه چیز سر جایش است. فقط یادمان باشد چه روزی این آدمها چه خاطراتی آفریدند. هادی ساعی، حمید سوریان  و... خاطره گذاشتند طلای المپیک را گرفته اند و همه عشق کرده ایم و بالا پریده ایم و این قشنگ تر از همه چیز است همیشه که قرار نیست 28 سالم باشد و بازی کنم. نه سن بالا می رود.

 

فوتبالیست یک روز در آسمان هاست یک روز ...


علی دایی یک بازیکن کاملا حرفه ای است. کسی که در آلمان و لیگ های مختلف بازی کرده و پرسپولیس بوده، همه حواشی را دیده و می دانست یک روزی کل آدم ها برای او دست می زنند و یک روز ممکن است اتفاقاتی هم داشته باشد. او مرد جنگ است. بالاخره یادمان باشد همیشه همین است. قرار نیست همیشه بالا باشیم چرخه گردون در گردش است. علی دایی آدم بزرگی است و همه فوتبالیست ها این فراز و نشیب ها را داشته اند. خیلی آدمها آمده اند در ورزشگاه، یک مربی را به ایران آورده اند و گاو و گوسفند و 20 هزار نفر آدم رفتند آخر هم با تف و لعن و نفرین بیرونش کردند.

 

مورینیو با آن عظمتش با شعار از چلسی اخراج شد


این تب فوتبال است و مربی بزرگی مثل مورینیو چلسی را قهرمان کرد اما او را طوری بیرون کردند که... این اصلا ذات فوتبال است. خداداد عزیزی حرف جذابی می زد و می گفت از الان که آمده ام قراردادم را امضا می کنم از همین حالا منتظرم بگویند از این در برو بیرون و این طبیعی است. علی دایی همیشه بزرگ است و کسانی که برای کشورمان و فوتبالمان قدم برداشتند و پرچم را بالا بردند دمشان گرم.

 

دوست ندارم راجع به بازگشتم به تیم ملی صحبت کنم


من اصلا درباره این مسئله  یعنی بازگشت به تیم ملی هیچ موقع دیگر نمی خواهم صحبت شود. ناراحت نیستم. من با ورزش لذت می برم و چیزی که خیلی به لحاظ فکری به من آرامش می دهد ورزش است. روزی سه چهار ساعت هم تمرین می کنم. شرایط خوبی دارم فوتبال و ورزش را هم تفننی و حرفه ای دوست داشتم. نباشد هم ورزش کردن را دوست دارم. آن یک چیزی بود که خیلی لوث و بی مزه شد. مردم هم خیلی به من لطف داشتند. اصلا خودمی نیست خودشان گفتند و خودشان نکردند و دیگر حرفی نزنیم بهتر است.

 

فراموش نکنید ویلموتس کاشف ادن هازارد بود


همیشه بازی با عراق سخت است و اگر عقب گرد داشته باشید و بازی ها را ببینید، همیشه بازی با عراق نزدیک بوده است. کار سخت شد. ایرانی جماعت هم همیشه در سختی از پس خودش برمی آید. تیم خیلی خوب است. در خصوص انتقادات نمی دانم یعنی منظورشان این است کادر بد است؟ من به عنوان ایرانی می گویم برای من کی روش یا ویلموتس فرقی نمی کند برای من تیم ملی ایران مهم است که از مقدماتی صعود کند. ولی فراموش نکنیم زمان کی روش هم ما به لبنان و ازبکستان باختیم و کار سخت شد که رفتیم کره را در کره بردیم. ویلموتس آدم کوچکی نیست  و در هر صورت مربی "ادن هازارد" است که الان دارد خدایی می کند. پس او آدم کوچکی نیست ولی تا به ساختار فوتبال نزدیک نشویم، کی روش هم 8 سال ایران بود تا به این ساختار نزدیک شوید نمی شود کاری کرد.

دیدگاه‌ها