کد خبر : 1650521 | 28 آبان 1398 ساعت 12:29 | 20.1K بازدید | 0 دیدگاه

بازگشت به فولاد بعد از 15 سال لذتبخش است

کعبی: تیم ملی قطعا تیم اول صعود می‌کند

مربی جدید فولاد مدعی است که تیم ملی علیرغم شرایط سختی که بعد از دو شکست پیاپی گریبانش را گرفته به عنوان تیم اول جواز صعود را دریافت خواهد کرد.

کعبی: تیم ملی قطعا تیم اول صعود می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، حسین کعبی دومین تجربه مربیگری خود را اینبار در باشگاهی که به فوتبال ایران معرفی شد و در کنار جواد نکونام آغاز کرده است. او که پیش از این در سپیدرود تجربه همکاری با علی کریمی را داشت، اکنون در کنار جواد نکونام و در فولاد امیدوار است خاطرات شیرین تیم قهرمان لیگ برتر را زنده کند.

 

تیم ملی به عراق باخت. در مورد این دیدار صحبت می‌کنید؟

 

من همراه تیم فولاد بودم و با سپاهان بازی دوستانه داشتیم و نتوانستم کامل بازی را ببینم و صحنه‌های بازی را دیدم. کسی که نتیجه را واگذار کرده نمی‌شود گفت خوب بوده است. ما به عراق باختیم و جدول به ضرر ما شد اما خوشبختانه بحرین هم مساوی کرد. ما هنوز 4 بازی دیگر داریم و اگر این بازیها را ببریم به جدول برمی گردیم. باخت در فوتبال طبیعی است و هر تیمی ممکن است ببازد اما مردم باخت به عراق و بحرین را نمی‌توانند قبول کنند چون برتر از آنها هستیم و این تیم‌ها در سطح ما نیستند ولی لذت فوتبال به همین برد و باخت‌ها است. اگر تیم ملی ما بازیهای دوستانه خوبی داشته باشد تا مربی شناخت بیشتری از بازیکنان به دست بیاورد می‌توانیم بازگشت خوبی به بازیها داشته باشیم.

 

نظرتان در خصوص اخراج مسعود شجاعی چیست؟

 

فوتبال همین لحظه‌ها و اتفاقات است. من آن صحنه را دیدم و مسعود از قصد نزد. مسعود برای زدن توپ پایش را بالا آورد و به سینه بازیکن حریف خورد. الان همه می‌گویند مسعود بازیکن باتجربه‌ای است و نباید اخراج می‌شد اما فوتبال با همین درگیری هایش جذاب می‌شود. مسعود از قصد نزد و بازیکن عراقی هم شیطنت کرد اما با شناختی که از مسعود دارم همیشه با جان و دل برای تیم ملی بازی می‌کند و لذت فوتبال هم به همین اتفاقات است.

 

با این باخت انتقادات از ویلموتش بالا گرفت. فکر می‌کنید ویلموتس بتواند از زیر فشار این انتقادات بیرون بیاید؟

 

آن دوستانی که انتقاد می‌کنند اگر فوتبالی باشند جواب شان را می‌دهم اما اگر فوتبالی نباشند نمی‌توانم حرفی بزنم. آنهایی که انتقاد می‌کنند می‌خواهند کی‌روش به تیم ملی برگردد. من هم می‌توانم از تیم ملی انتقاد کنم اما مربی وقتی شرایط بازی دوستانه را ندارد و حقوقش را به موقع نمی‌دهند و امکانات برایش فراهم نمی‌کنند تمرکز ندارد و نمی‌تواند کارش را درست انجام بدهد. ما باید به مربی فرصت بدهیم و به بازیکنان تیم ملی هم روحیه بدهیم. اگر به عقب برگردیم در آن 8 سال فوتبال ما هیچ سودی نکرد. تیم ملی ما باید برگردد و فوتبال خوبی را ارائه کند تا مردم لذت ببرند. بهترین کار در حال حاضر حمایت و دعا برای تیم ملی است.

 

فکر می‌کنید تیم ملی در دور برگشت بتواند این نتایج ضعیف را جبران کند؟

شرایط خیلی سخت است و فوتبال خیلی پیشرفت کرده است اما تیم ما با این بازیکنان می‌تواند. باخت به عراق و بحرین یک اتفاق بود و ما تیم فوق العاده‌ای داریم و اگر از این تیم حمایت کنیم شک نکنید عراق و بحرین برای ما تیمی نیستند. ما هیچ تیمی را نباید دست کم بگیریم و قول می‌دهم که به عنوان تیم اول از این گروه صعود می‌کنیم.

 

 

دو باخت متوالی فشار و استرس را روی تیم ملی بیشتر نمی‌کند؟

 

خدا را شکر تیم ملی الان بازی ندارد و اگر بازی داشتیم به لحاظ روحی بچه‌ها استرس می‌گرفتند و باید نگران آن باخت‌ها می‌شدیم. الان فرصت هست تا بچه‌ها در لیگ بازی کنند و آن باخت‌ها را فراموش کنند چون بازیکنان ما با تجربه هستند و با ریکاوری خوب در باشگاه‌ها تیم ما می‌تواند برگردد. الان انتقاد نکنیم تا بهترین‌ها به تیم ملی دعوت شوند و می‌توانیم با حمایت از تیم ملی موفق شویم.

 

چطور شد که به کادر فنی فولاد اضافه شدید؟

 

آقای نکونام و آذری چند بار با من صحبت کردند و یکی دو هفته از آنها وقت خواستم تا فکر کنم و در نهایت به خانه خودم برگشتم. بعد از سال 83 که به السد رفتم و پول خوبی به فولاد رسید و بازیکن خارجی خریدند، دیگر در فولاد نبودم و الان که برگشتم احساس غریبه بودن نمی‌کنم. من آمده ام تا به تیم خودم کمک کنم و با جان و دل به جوانهای اهواز کمک کنم و الان هم در خدمت باشگاه فولاد هستم.

 

نکونام در کارهای فنی از شما مشورت می‌گیرد؟

 

نکونام 5-6 تا دستیار دارد و از همه مشورت می‌گیرد. دستیاران نکونام مثل هاشمی نسب و غبیشاوی شناخته شده هستند و نکونام با همه مشورت می‌کند و خودش تصمیم می‌گیرد. اولین بازی دوستانه با فولاد را مقابل سپاهان انجام دادیم و نکونام از همه ما مشورت گرفت. فولاد بازیکنان خوبی دارد و با حضور آقای آذری امیدوارم اتفاقات خوبی برای فولاد بیفتد.

 

در بازی دوستانه به سپاهان باختید. این بازی چطور بود؟

 

آقای نکونام دراین دیدار بیشتر می‌خواست بازیکنان را تست کند و آنهایی که بازی نمی‌کنند آماده شوند. هدف ما این بود که یک بازی تدارکاتی خوب با سپاهان انجام بدهیم و شرایط بازیکنان مان را ببینیم تا برای بازی بعدی مان آماده شویم.

 

چه تصوری از بازی با ذوب آهن در اصفهان دارید؟

 

ذوب آهن بازیکنان خوبی دارد و آرزوی هر مربی است که چنین مهره هایی را در اختیار داشته باشد. شاید آنها خوب نتیجه نگرفته باشند اما ذوب آهن تیم خوبی است و بازی خیلی سختی داریم. ما الان ششم جدول هستیم اما نگاه مان به رتبه‌های بالاتر در جدول است و باید امتیازات را جمع کنیم و در جدول بالاتر برویم. فولاد شرایط سختی دارد و امیدوارم نتیجه خیلی خوبی بگیریم.

 

منصوریان هم مشروط در ذوب آهن ماندگار شد و به شدت تحت فشار است و بعید است راحت امتیاز بدهد. اینطور نیست؟

 

کار بسیار سختی داریم و ذوب آهن هم تیم خیلی خوبی است. آنها تجربه حضور در آسیا را دارند و این اتفاقات برای هر تیمی می‌افتد و ممکن است در یک مقطعی نتیجه نگیرد. بازی سختی داریم اما ما هم فولاد هستیم و احتیاج به امتیاز داریم و باید نتیجه بگیریم. بازی دوستانه و رسمی هم برای ما فرقی ندارد و در بازی دوستانه هم نتیجه نگیریم بچه‌ها ناراحت می‌شوند که خیلی خوب است چون نشان می‌دهد که به بازیکن برخورده و می‌خواهد جبران کند. امیدوارم با حمایت هواداران فولاد در اصفهان نتیجه خوبی مقابل ذوب آهن بگیریم اما با حرف نمی‌شود و باید عمل کنیم. باید بیشترین تلاش مان را داشته باشیم و با تمرکز کامل کار کنیم تا نتیجه خوبی بگیریم.

دیدگاه‌ها