کد خبر : 1650526 | 28 آبان 1398 ساعت 12:57 | 40.7K بازدید | 0 دیدگاه

فیرپلی کدام است؛ برد یا اخراج برنده؟

نقدی بر حاشیه های جهانی یک برد 27 گله

یکی از رسانه های ایتالیایی به تحلیلی درباره نتیجه پر حرف و حدیث 27 - صفر دو تیم در فوتبال این کشور پرداخته است.

نقدی بر حاشیه های جهانی یک برد 27 گله

به گزارش ورزش سه، در روزهای اخیر یکی از خبرهای عجیب فوتبال دنیا پیروزی پرگل و غیر قابل باور تیم اینویکتاسارو برابر مارینا در رده نوجوانان بوده است. این بازی با نتیجه 27 بر صفر به پایان رسید و پس از آن بورجلی، مدیر باشگاه اینویکتاسارو، ریچینی را از سرمربیگری تیمش اخراج کرد و دلیل این تصمیم عدم احترام به حریف و رعایت فیرپلی عنوان شد.

 

تصمیم رئیس باشگاه اینویکتاسارو با تمجید زیادی روبرو شد و حتی اقدام او از حیث جوانمردی با بارون پیر دو کوبرتین، بنیانگذار المپیک مدرن قیاس شد و در این حد به آن اعتبار داده شد.

 

1452463

 

اما روزنامه ایل جیورناله در ایتالیا مطلبی تحلیلی در این مورد نوشته و به نقد این تمجیدها و واکنش های مثبت درباره اخراج مربی تیم برنده بازی پرداخته است. در این مطلب نوشته شده: سوال اساسی اینجاست که اگر بازیکنان جوان بعد از زدن دو، سه یا چهار گل متوقف می شدند و تصمیم می گرفتند که بازی اصلی خودشان را انجام ندهند، خیلی خوب بود و احترام به حریف محسوب می شد یا اینکه در آن صورت روح ورزش زیر سوال می رفت و به آن خیانت می شد؟

 

صداقت در ورزش بر این اساس نیست که چند گل به حریف می زنید. بلکه بر اساس احترام به قانون ورزش است. در بررسی صداقت ورزشی، نتیجه آخرین چیزی است که می شود در نظر گرفت. مقصر ضعیف یا شکننده بودن بازیکنان مارینا، جوان های تیم اینویکتاسارو نیستند. در فوتبال حرفه ای روز دنیا و در رده بزرگسالان هم این اتفاقات می افتد و مثال های زیادی برای آن وجود دارد. جمعه شب اسپانیا 7 هیچ مالت را برد یا دانمارک با 6 گل جبل الطارق را شکست داد؛ اما هیچ صحبتی نشد که مثلا اسپانیا یا دانمارک کارهای ناپسند یا غیر ورزشی انجام داده اند.

 

رئیس بورجلی در حال سپری کردن دوران افتخار خود است و جوان های این تیم مجبور هستند سرشان را پایین بگیرند و مربی تیم هم باید به دنبال شغل دیگری باشد. حالا نتیجه می گیریم که دفعه آینده تیم اینویکتاسارو باید قبل از بازی با تیم رقیب توافق کند که رئیس باشگاه هم خوشحال باشد و هم تیمش برنده بازی باشد.

دیدگاه‌ها