کد خبر : 1650546 | 28 آبان 1398 ساعت 13:59 | 14.9K بازدید | 0 دیدگاه

استقلال به یک مهاجم و یک هافبک مرکزی احتیاج دارد

فریبا: وقفه در لیگ مثل تایم اوت در والیبال می‌ماند

مهاجم اسبق تیم ملی و باشگاه استقلال ضمن اینکه اعتقاد دارد مدیریت باید هر چه سریع‌تر شرایط تیم را از لحاظ مالی سر و سامان ببخشد، می‌گوید استقلال باید برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا، یک مهاجم و یک هافبک مرکزی به ترکیبش اضافه کند.

فریبا: وقفه در لیگ مثل تایم اوت در والیبال می‌ماند

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال روند بسیار خوبی را در لیگ برتر طی می‌کرد که این رقابت‌ها به خاطر حضور تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی تعطیل شدند و حالا استقلال باید در شرایطی به مصاف نساجی برود که وقفه ایجادشده ممکن است در آمادگی این تیم تأثیرگذار باشد.


در همین رابطه بهتاش فریبا یکی از پیشکسوتان استقلال که با باشگاه رابطه نزدیکی دارد، همچنین در خصوص شرایط کنونی استقلال اظهار داشت: " ببینید هر وقفه می‌تواند از دو جنبه موردبررسی قرار گیرد. در بعضی از اوقات ممکن است تعدادی از بازیکنان دچار مصدومیت باشند و یا اینکه شرایط کاملی برای حضور 90 دقیقه در زمین نداشته باشند که در این مورد می‌توان مشخصاً به دیاباته و یا حتی فرشید باقری اشاره کرد که اولی شاید تا پیش از تعطیلی لیگ شرایط حضور 90 دقیقه‌ای در زمین را نداشت و یا در خصوص باقری که امروز دیگر آمادگی کاملی برای حضور در میدان را دارد و شاید از این جنبه بتوان گفت که به نفع تیم شد."


وی در ادامه افزود: "اما اگر از جنبه تیمی نگاه کنیم، از نظر من وقفه لیگ را می‌توان به گرفتن یک تایم اوت در والیبال تشبیه کرد که ممکن است این فاصله یک شوک به تیم وارد کند و تا حدی تیم را در روند رو به رشدش متوقف کند. اما به‌ هر حال در کل نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از کیفیت تیم بعد از تعطیلات دو تا سه‌هفته‌ای داشت. ولی با توجه به شناختی که از این مربی دارم او در این مدت حتماً تمام تمهیدات لازم برای اینکه تیم دچار کمترین افت ممکن شود را انجام داده است."


وی در خصوص اینکه آیا مشکلات مالی و اعتراضات کادر فنی تیم بعد از آخرین دیدار استقلال حل‌شده است، اظهار داشت: "این را باید خود بازیکنان پاسخگو باشند. اما آنچه مسلم است این است که این مشکلات مالی همیشه وجود داشته است و چیزی عجیب‌وغریبی نیست و اگر تمام دوران استقلال را بررسی کنید متوجه می‌شوید تیم همیشه معضل مالی داشته است. مثلاً در زمان حضور خودم خاطرم هست که من و پرویز مظلومی در پاره‌ای از اوقات از جیب خودمان خرج می‌کردیم و این مورد حتی به تعدادی از بازیکنان بزرگ‌تر تیم که از لحاظ مالی شرایط بهتری داشتند هم تسری پیدا می‌کرد. البته من شنیده‌ام که در تیم فعلی هم‌ چنین مواردی وجود دارد و بزرگ‌ترهای تیم هوای جوانان را دارند. من انصافاً بعد از شنیدن صحبت‌های وریا در نشست مطبوعاتی پس از برد مقابل نفت آبادان بسیار ناراحت شدم چرا که بازیکنان هر چه دارند در طبق اخلاص قرار می دهند و باید حقشان را بگیرند. ضمن اینکه این را فراموش نکنیم که تعداد زیادی از بازیکنان جوان واقعاً هزینه رفت‌ و آمد خودشان را هم ندارند و این وظیفه مدیرعامل است که تلاش‌های خود را بیشتر کند تا این مشکلات مالی هر چه سریع‌تر برطرف شوند."


فریبا با توجه به درخواست‌های سرمربی استقلال مبنی بر خرید یک مهاجم و یک هافبک مرکزی نیز اظهار داشت: "شما باید این را در نظر داشته باشید که بحث استقلال صرفاً به لیگ برتر خلاصه نمی‌شود و ما مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را هم پیش رو داریم که با توجه به از دست دادن دو بازیکن در فاز تهاجمی تیم مثل شجاعیان و محسن کریمی باید بتوانیم جایگزین مناسبی برای آن‌ها انتخاب کنیم.


اما اگر فقط بازی آخر استقلال را برای مثال در نظر بگیریم متوجه می‌شویم که تیم توانایی گلزنی از راه‌های مختلفی را دارد. گل اول بر اثر اشتباه گلر به وجود آمد که این امر بسیار طبیعی است. اما گل دوم بر روی اصرار تیم از حرکت در عمق خط دفاع صنعت نفت به دست آمد و گل‌های بعدی هم از طریق ضربات ایستگاهی و همچنین از ارسال از جناحین حاصل شدند که همین امر نشان می‌دهد استراماچونی دارد کار می‌کند و وقت زیادی روی تیم می‌گذارد و می‌توان با این حساب نتیجه‌گیری کرد که تیم در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برد. شاید با توجه به نتایج اخیری که تیم می گیرد‌ و همچنین شکل بازی استقلال به نظر برسد تیم کمبودی ندارد خصوصاً اینکه فرشید باقری و روزبه چشمی هم از این به بعد به تیم اضافه می‌شوند اما با همه این اوصاف باز هم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا باید حداقل یک مهاجم و یک هافبک میانی را به تیم اضافه کنیم و در غیر این صورت من معتقدم دچار مشکل می‌شویم."

 

دیدگاه‌ها