کد خبر : 1650561 | 28 آبان 1398 ساعت 16:40 | 61.2K بازدید | 0 دیدگاه

روبیالس: موره نو خودش تصمیم گرفت برود

به انریکه قول داده بودیم هر وقت خواست بازگردد

در پی برکناری روبرت موره نو از هدایت اسپانیا و بازگشت لوئیس انریکه امروز رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در نشستی خبری شرکت کرد و به شایعات واکنش نشان داد.

به انریکه قول داده بودیم هر وقت خواست بازگردد

به گزارش "ورزش سه"، خبر برکناری روبرت موره نو از هدایت اسپانیا و بازگشت لوئیس انریکه یک روز پس از برتری 5-0 لاروخا برابر رومانی و اتمام کار این تیم در مقدماتی یورو 2020 بازتاب گسترده ای در رسانه های دنیا داشت. رسانه های اسپانیایی خبر از کودتا علیه موره نو دادند تا جو حاکم بر لاروخا بحرانی به نظر بیاید.

امروز لوئیس روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا همراه با مولینا مدیر فنی تیم ملی این کشور در نشستی خبری در مورد دلیل برکناری موره نو و بازگشت لوئیس انریکه شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

 

 

1452137

 

 

او در ابتدای صحبت هایش گفت:«دوست داریم که شما و همه مردم حقیقت را بدانند. این اولین بار است که فدراسیون در این مورد توضیح می دهد. لوئیس انریکه به پست قبلی خود به عنوان سرمربی تیم ملی اسپانیا بازخواهد گشت. 19 ژوئن اعلام کردیم که روبرت موره نو به جای لوئیس انریکه سکان کار در تیم ملی را در دست گرفته است. همان زمان به روشنی اعلام کردیم که وقتی لوئیس انریکه شرایط بازگشت به کار را پیدا کند، بار دیگر سرمربی اسپانیا خواهد شد. ما در هر لحظه و زمانی در این مورد شفاف و روشن بودیم.»

 

 

1452493

 

 

روبیالس ادامه داد:« پس از مرگ دختر لوئیس انریکه سه بار با او صحبت کردم. ابتدا 29 آگوست. سپس 29 اکتبر و آخرین بار دیروز. هفته گذشته روبرت موره نو در جلسه ای با مولینا و من شرکت کرد و به ما گفت که لوئیس انریکه قصد بازگشت دارد. در نتیجه تصمیم گرفتیم با لوئیس انریکه صحبت کنیم. او در آن جلسه پس از صحبت در مورد مسائل شخصی خبر داد که قصد بازگشت دارد. مولینا پس از کمی تفکر به من گفت که بهتر است در این زمینه تا پس از پایان دور مقدماتی صبر کنیم. همین کار را انجام دادیم و دیروز به موره نو خبر دادم که بازی با رومانی آخرین روز حضورش به عنوان سرمربی خواهد بود. یکشنبه گذشته نیز مولینا با موره نو صحبت کرده بود و او در جریان همه چیز قرار داشت. مولینا به موره نو گفت که اگر انریکه بخواهد برگردد، این امکان برای وی فراهم خواهد شد.

در نهایت دوشنبه موره نو به ما اطلاع داد که قصد کناره گیری دارد تا مانعی برای برگشت انریکه وجود نداشته باشد. پس از بروز شایعات در این زمینه شاهد تحریکات و وضعیتی بحرانی بودیم و باید این مشکل را حل می کردیم. باید تاکید کنم که موره نو خود قصد ترک تیم را داشت و در این مورد هیچ مذاکره ای انجام نشد.

مولینا روز سه شنبه با موره نو جلسه ای در ساعت 10 ترتیب داد و همه چیز تمام شد. موره نو اولین کسی بود که خبر از بازگشت لوئیس انریکه داشت. ما همیشه با او صریح و شفاف بودیم و هیچ اتفاقی بدون اطلاع او رخ نداده است. ما به قولی که در مورد انریکه داده بودیم عمل کردیم و در مورد او وفادار ماندیم. در مورد موره نو فقط زمانبندی این اتفاق بود که تغییر کرد.

انریکه به دلیل شرایط و بحران خانوادگی ناشی از بیماری و مرگ دخترش موقتا از هدایت تیم ملی کنار رفت. او رهبر تیم بود و به او قول داده بودیم هر زمان مشکلش حل شد، می تواند برگردد و درهای خروج به روی او باز است. این پروژه ای است که خود او شروع کرد و تا جام جهانی قطر نیز در اختیارش خواهد بود.»

 

 

 

دیدگاه‌ها