کد خبر : 1650574 | 28 آبان 1398 ساعت 17:59 | 221.2K بازدید | 0 دیدگاه

با وجود باخت چهار گله مقابل ونزوئلا؛

ژاپن به جای ایران صدرنشین آسیا می‌شود

تیم ملی فوتبال ایران رتبه نخست آسیا را در رده بندی فیفا به ژاپن تحویل خواهد داد.

ژاپن به جای ایران صدرنشین آسیا می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ژاپن امروز در آخرین دیدار دوستانه سال 2019 میلادی میزبان ونزوئلا بود که در نهایت با نتیجه 4 بر یک این بازی را واگذار کرد. این نتیجه بر خلاف روندی بود که سامورایی ها در ماه های اخیر در مسابقات مقدماتی جام جهانی داشتند. شاگردان هاجیمه موریاسو در این بازی ها هر 4 حریف خود را شکست داده و با 12 امتیاز کامل رتبه اول گروه را در اختیار دارند.

 

1452495

 

اما این روزها فارغ از رقابت های آسیایی، از نظر رده بندی فیفا هم نتایج ژاپن برای فوتبال ایران از اهمیت بالایی برخوردار است. تیم ملی ژاپن در دیدارهای رسمی، بردهای متوالی به دست آورده و در رنکینگ جهانی صعود خواهد داشت. بر اساس محاسبات، بدون لحاظ کردن بازی دوستانه امروز، تیم ملی ژاپن 7 امتیاز مثبت خواهد گرفت و به اندوخته 1498 امتیازی ماه قبلی خود اضافه خواهد کرد. بدین ترتیب، امتیاز سامورایی ها به عدد 1505 می رسد. اما شکست سنگین امروز، نزدیک به 5 امتیاز از ژاپنی ها کم می کند و آنها را تا امتیاز 1500.05 پایین می آورد.

 

1452508

 

در قیاس با وضعیت ژاپن، تیم ملی ایران تا قبل از این ماه 1505 امتیاز داشته و در رده بیست و هفتم جهان قرار داشت. اما شکست های اخیر، از امتیاز ایران کاسته و آن را تا عدد 1488.4 کاهش می دهد. تنها فرصت باقی مانده برای شاگردان ویلموتس به منظور رسیدن به امتیاز ژاپن، پیروزی در بازی دوستانه در فیفادی همین امروز بود که متاسفانه تیم ملی دیداری در این روز انجام نداد. تیم های دیگری که برای بازی دوستانه مدنظر ایران بودند، احتمالا آماده پرداخت هزینه های بازی با ایران نبودند و ایران هم طبعا به دلایل مالی نتوانسته برای هیچ تیمی این شرایط را فراهم کند و هزینه بلیت و اقامت نفرات تیم ها را بپردازد تا این بازی ها انجام شود.

 

1452509

 

 به این ترتیب، مشخص است که ژاپن در رده بندی ماه جدید فیفا امتیازی بیشتر از ایران خواهد داشت و در رده بالاتر از تیم ملی ایران قرار می گیرد. با این اوصاف، رتبه اول رنکینگ تیم های آسیایی پس از سالها از دست ایران خارج می شود و به تیم ملی ژاپن می رسد. درباره رتبه کلی تیم ملی در رده بندی هم نمی توان نظر قطعی داد تا همه تیم ها بازی هایشان را انجام دهند. در حال حاضر و با احتساب دیدارهایی که تا دیشب انجام شده، تیم های تونس، ترکیه، نیجریه و صربستان از ایران بالاتر قرار گرفته اند و شاگردان ویلموتس در رتبه 32 ایستاده است. نتایج این چند تیم به همراه برخی دیگر از تیم ها مثل ایرلند شمالی و اسلواکی در رده بندی این ماه ایران تاثیر گذار است. البته صربستان، ترکیه و نیجریه بازی های خود را انجام داده اند و مشخصا امتیازشان از ایران بیشتر خواهد بود اما تونس امشب بازی می کند و در صورت شکست ممکن است از ایران پایین تر بیاید. ایرلند شمالی و اسلواکی هم که در حال حاضر پایین تر از ایران هستند، ممکن است با برد در بازی های امشب جایگاه ایران را تهدید کنند. در بدترین صورت به نظر می رسد ایران در خطر قرار گیری در رتبه 34 باشد. از سمت مقابل هم نزول تیم ملی تا رتبه 31 احتمالا مسجل است.

 

1452505

دیدگاه‌ها