کد خبر : 1650582 | 29 آبان 1398 ساعت 14:25 | 66.4K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش؛

معجزه اقتصادی اسپانیول با جذب ستاره چینی

انتقال وو لی ستاره چینی به اسپانیول باعث ایجاد انقلابی در این باشگاه از حیث تجاری و اقتصادی شده است به نحوی که این باشگاه حالا گران ترین تیم تاریخ خود را در اختیار دارد.

معجزه اقتصادی اسپانیول با جذب ستاره چینی

به گزارش "ورزش سه"، وو لی ستاره چینی اسپانیول باعث ایجاد انقلابی در بخش اقتصادی و تجاری باشگاه اسپانیول شده است. این باشگاه شهر بارسلون نسبت به فصل گذشته شاهد رشد 37 درصدی در بخش تبلیغاتی و تجاری شده است. اسپانیول از این حیث دورانی طلایی را سپری می کند. از زمانی که چن یانشنگ مالکیت اسپانیول را در اختیار گرفت، این باشگاه از یک باشگاه بدهکار تبدیل به یک باشگاه درآمدزا شده است. باشگاهی که هر سال بر بدهی هایش افزوده می شد، حالا روزهای فوق العاده اقتصادی را تجربه می کند. این را بیانیه امروز باشگاه ثابت می کند. یکی از نکات قابل توجه بیانیه باشگاه در مورد تراز مالی سال 2019 به ستاره چینی این تیم، "وو لی"، بر می گردد.

 

 

1385562

 

 

وو لی به عنوان یک بازیکن با اهمیت تبلیغاتی بالا جذب اسپانیول شد اما به تدریج توانست شایستگی های فنی خود را در این تیم نیز اثبات کند. با این حال تاثیرگذاری وو لی در بخش تبلیغاتی و تجاری اسپانیول غیر قابل کتمان است. این باشگاه رشد 17.7 میلیون یورویی در بخش تبلیغات را در سال گذشته به خود دید که به لطف عقد قرارداد با ال دی اسپورتس و مهم ترین پلاتفرم ارتباطات کشور چین ممکن شد.

اسپانیول رکورد درآمدزایی تاریخ خود را نیز شکست و شاهد رشدی 19.7 درصدی بود. اسپانیول در سال گذشته مالی 131 میلیون یورو درآمدزایی کرد؛ رقمی که از مجموع درآمدهای این تیم از سال 2011 نیز بیشتر است. این درآمدزایی بالا باعث شده است تا اسپانیول نگاهی ویژه به نقل و انتقالات زمستانی پیش رو داشته باشد و منابع مالی لازم در اختیار پابلو ماچین سرمربی جدید این تیم گذاشته خواهد شد تا ستاره های مدنظر خود را به خدمت بگیرد. مربی ای که به خصوص سخت به دنبال یک مهاجم باکیفیت است.

 

 

1402365

 

 

همچنین می توان به کاهش قابل توجه بدهی های اسپانیول اشاره کرد. این رقم به 10 میلیون یورو کاهش یافته است. دلایل زیادی برای این اتفاقات مثبت می توان مثال زد اما این نکته قابل ذکر است که همه این ها پس از انتقال وو لی و عقد قرارداد اسپانیول با شرکت های بزرگ و پولساز چینی ممکن شده است. این روزها بر ارزش برند اسپانیول نیز افزوده شده است.

همچنین می توان به فروش بورخا ایگلسیاس و ماریو هرموسو اشاره کرد که 28.15 میلیون یورو به خزانه باشگاه اضافه کرد. این رقم سه برابر رقم حاصل از فروش بازیکن در فصل گذشته است(10.97 میلیون یورو).

اسپانیول همچنین در زمینه خرید بازیکن نیز شاهد رشد 20 درصدی بود. اگر فصل گذشته 55.24 میلیون یورو صرف خرید بازیکن شد، امسال این رقم به 66.3 میلیون یورو افزایش یافت. اسپانیول حالا گران ترین مجموعه تاریخ خود را در اختیار دارد.

درآمد حاصل از حق پخش تلویزیونی اسپانیول نیز با رشد 9.8 درصدی به 64.27 میلیون یورو افزایش یافته است.

 

 

1380311

 

دیدگاه‌ها