کد خبر : 1650664 | 29 آبان 1398 ساعت 11:36 | 25.7K بازدید | 0 دیدگاه

مسابقات بزرگی پیش روی ماست 

یورو 2020؛ تراکم مدعیان در تابستان داغ

مرحله گروهی و مقدماتی جام ملت های اروپا 2020 به فرجام رسید.

یورو 2020؛ تراکم مدعیان در تابستان داغ

به گزارش ورزش سه، سئوال مهم امروز چیزی جز این نیست که چه کسی در مسابقات نهایی مورد بیشترین توجه قرار می گیرد؟ قدرت های پنهان چه کسانی هستند؟ کدام درجه دو با دست و پا زدن در پلی آف به دور نهایی می‌رسد؟ و آیا بالاخره می تواند سال انگلستان باشد؟

 

 

اسلحه‌های بزرگ یورو2020


*هلند بزرگترین قربانی آخرین مسابقه انتخابی قهرمانی اروپا بود. با این حال  اما این بار اسلحه های بزرگ نارنجی ها بدون مشکل به مسیر خود حرکت کرده اند. پیروزی پرگل شب گذشته آنها نشان از خطری دارد که می‌توانند برای هر تیمی ایجاد کنند.

 

 

1452622

 


*بلژیک صدرنشین رنکینگ فیفا هنگامی که ماه گذشته با نتیجه 9-0 سن مارینو را در هم کوبید، صدرنشین گروه خود شد و با پیروزی های بعدی بر قزاقستان، روسیه و قبرس یک رکورد عالی و صددرصدی را در گروه اول با 34 گل زده، به ثبت رساند.


*کار ایتالیا هم در گروه J چشمگیر بود. این تیم از 10 بازی 10 برتری کسب کرد. ایتالیا که با نتیجه 9-0 ارمنستان را در روز دوشنبه شکست داد، این امیدواری را ایجاد کرد که باوجود بازماندن از صعود به جام جهانی قبلی ، دوباره یک مدعی در تابستان آینده خواهد بود.

 

 

1452627


*مدافع عنوان قهرمانی (پرتغال) که هنوز از کریستیانو رونالدو سود می برد، با پیروزی 2-0 مقابل لوکزامبورگ، صعودش را در این مسابقات مسجل ساخت، در حالی که اسپانیا، فرانسه، کرواسی و البته انگلستان هم در یورو حاضر خواهند بود. تیم ملی آلمان هم بعد از جام جهانی فاجعه بارش دوباره در مسیر بهبود قرار دارد.

 

1452623


 
آیا می تواند سال انگلستان باشد؟


سرمربی کوزوو، برنارد چالاندز، سه شیرها را بهترین تیم اروپا  لقب داد. پس از پیروزی 4-0 تیم ملی انگلیس مقابل کوزوو، شاگردان ساوتگیت امیدواری‌های بزرگی را برانگیخته اند.  این درحالی است که سرمربی انگلیس شرایط تیمش را بهتر از جام جهانی می داند. جالب اینکه با وجود تنها 8 بازی، انگلستان بیشترین گل را در مرحله مقدماتی به ثمر رسانده است.


هری کین 12 گل از 37 گل انگلیس را به ثمر رسانده که  باعث می شود او نه تنها بهترین گلزن مقدماتی بلکه اولین بازیکن از هر کشوری باشد که در هر بازی مقدماتی، فرصت گل به دست می آورد.


رحیم استرلینگ هشت گل دیگر را به ثمر رساند و مارکوس رشفورد، جیدون سانچو، تامی آبراهام و کالوم هادسون-اودی، ترنت الکساندر-آرنولد و بن چیلول ستاره هایی برای امیدواری بیشتر به انگلیس هستند؛ البته درباره تیم ساوتگیت هنوز تردیدهایی وجود دارد.
 انگلستان جوان، گرسنه و با استعداد است، اما آیا آنها می توانند بازی در برابر قدرتهای برتر را هم کنترل کنند؟ آیا خط میانی تعادل مناسب بین استحکام دفاعی و خلاقیت را دارد؟ اینها سوالات بی پاسخی هستند که در نهایت می توانند اردوی یورو 2020 انگلستان را تعریف کنند. اما چشم انداز حداقل روشن تر از گذشته است.

 

1452628


 
 قدرت های پنهان چه کسانی هستند؟


*کرواسی  پس از رسیدن به فینال جام جهانی سال گذشته، دیگر نمی تواند قدرت پنهان تلقی شود اما در هرصورت آنها هنوز جزو قدرتهای سنتی نیستند. درعین حال لهستان حتما یک قدرت پنهان است. آنها در جام جهانی گذشته از مرحله گروهی صعود نکردند ولی در یورو 2016 به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند و به دنبال صعود قدرتمند در گروه G، به امید اینکه در دور نهایی بهتر باشند، به مسابقات سال آینده نزدیک می شوند. قدرت اصلی آنها روبرت لواندوفسکی است که 26 گل برای باشگاه و کشورش در این فصل به ثمر رسانده است. البته این تیم ستاره های دیگری هم دارد؛ پیونتک، شزنی و پیژچک.


*سوئیس در سه تورنمنت مهم آخر که در آن حضور یافته به پلی اف رسیده است. یک تیم گرسنه و سرسخت با مربیگری پتکوویچ صرب.


*اوکراین با سرمربیگری آندره شوچنکو تنها یک بازی از 21 مسابقه آخرش را از دست داده و قصد دارد در یورو 2020 یقه همه را بگیرد. تیم آنها هیچ بازیکنی با مشخصات مانند مهاجم افسانه ای آندری شوچنکو که اکنون سرمربی آنها است، ندارد اما به قدری تیم است که بالاتر از پرتغال به یورو صعود کرد. 


*ترکیه و شنول گونش معجون خطرناکی می سازند. شاید کسی روی آنها حساب نکند اما اگر جام جهانی 2002 را به خاطر بیاورید با احتیاط بیشتری درباره سرخهای شرق اروپا حرف می زنید.

 

1452036

 


 
فنلاند دنباله روی تاریخ سازان!


هفته گذشته صحنه هایی از جشن در هلسینکی به همه دنیا مخابره شد که کاملا غیرمنتظره بود. شاگرادان تیمو پوکی از زیر پونس بیرون آمده و به تازه واردین جام ملتهای اروپا پیوستند. 
آنها تیمی هم در قامت بوسنی ، گرجستان، کوزوو، مقدونیه شمالی و بلاروس هستند که به صعود از پلی اف امیدوارند.

 

ولز، اسکاتلند، جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی


ولز سه شنبه شب با برتری 2-0 خود مقابل مجارستان صعود کرد، اما بقیه کشورها برای رسیدن به یورو 2020 باید از طریق پلی آف بازی کنند.


اسکاتلند لحظات ناگواری را در راه رسیدن به مرحله سوم گروه اول متحمل شد و نه تنها برابر بلژیک و روسیه بلکه مقابل قزاقستان نیز متحمل شکست سنگین شد.


جمهوری ایرلند نیز موفق نشد در هر سه بازی پایانی خود در گروه D برنده شود و این اجازه را به دانمارک داد تا به عنوان تیم دوم صعود کند تا سئوالاتی جدی درباره کیفیت تیم میک مک کارتی مطرح شود.


ایرلند شمالی هم هنوز تاسف پنالتی از دست رفته خود مقابل هلند را می خورد. البته آنها دیشب طوری 6-1 مغلوب آلمان شدند که کسی در یورو منتظرشان نیست. 

قرعه کشی بازی های پلی آف یورو 2020 ساعت 11:00 روز جمعه به وقت محلی انجام می شود.

 

 

1452624

 

دیدگاه‌ها