کد خبر : 1650675 | 29 آبان 1398 ساعت 13:00 | 171K بازدید | 2 دیدگاه

محرمانه از رختکن لاروخا

روایت مارکا از اخراج عجیب سرمربی اسپانیا

پایان کار روبرتو مورنو در تیم ملی اسپانیا به اندازه ای غیرمنتظره بود که حتی بازیکنان این تیم هم تا آخرین لحظات باور نداشتند که او از این تیم کنار گذاشته خواهد شد.

روایت مارکا از اخراج عجیب سرمربی اسپانیا

به گزارش "ورزش سه"، نام لوئیس انریکه از چند ساعت پیش از دیدار اسپانیا مقابل رومانی در اطراف اردوی لاروخا شنیده می شد اما بازیکنان اسپانیا مطمئن بودند که با توجه به نتایجی که مورنو در رقابت های مقدماتی یورو 2020 کسب کرده، همچنان به حضورش روی نیمکت این تیم به عنوان نفر اول ادامه خواهد داد.

برای آنها خبر بازگشت انریکه چیزی شبیه یک شوخی بود اما نمی دانستند که در ذهن لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

وقتی همه دوشنبه شب در حال ترک وندا متروپولیتانو بودند، می دانستند چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است و تنها باید ماجرا رسمی می شد؛ چیزی که صبح سه شنبه اتفاق افتاد.

روبیالس از تلفن با سه بازیکن تیم صحبت کرد؛ سرخیو راموس و سرخیو بوسکتس، کاپیتان های اول و دوم و یکی دیگر از بازیکنان ارشد تیم. اما سایر بازیکنان تنها در زمان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی از اتفاقاتی که در حال رخ دادن بود، باخبر شدند.

 

1452656

 

فدراسیون فوتبال اسپانیا تلاش کرد تا بازیکنان از تحولاتی که در حال وقوع است، مطلع نشوند تا بتوانند تمرکزشان را در آخرین دیدارهای مقدماتی یورو 2020 حفظ کنند. بازیکنان هم ترجیح دادند بدون توجه به شایعات، بهترین بازی شان را ارائه بدهند. حتی در دیدار با رومانی، زمانی که شایعات بسیار قوت گرفت، آنها طوری بازی کردند که انگار اتفاقی رخ نداده است.

این در حالی است که رابطه بازیکنان با مورنو بسیار خوب بود. هرچند در دوره انریکه هم مشکل خاصی بین سرمربی و بازیکنان نبود اما مورنو رابطه گرمتر و دوستانه تری با بازیکنان اسپانیا برقرار کرد. همین موضوع جدایی او را برای فدراسیون به موضوعی حساس تبدیل کرد و به همین دلیل روبیالس ترجیح داد جزئیات دلایل کنار گذاشتن مورنو را از طریق کاپیتان‌های تیم به بازیکنان منتقل کند.

اکنون بازیکنان 4 ماه فرصت دارند تا خود را برای ملاقات دوباره با انریکه آماده کنند ولی نکته مثبت این است که می دانند مربی جدیدشان چه ویژگی هایی دارد و چطور آدمی است و چه چیزهایی از آنها می خواهد. هرچند شاید برخی از آنها ترجیح می دادند مربی قبلی که تا همین دیروز فوق العاده کار کرده بود، به کارش ادامه بدهد.

 

 

1430560

 

برای بسیاری از آنها، واکنش مورنو بعد از دیدار مقابل رومانی غافلگیر کننده بود. مربی ای که تا یک روز قبل در آرامش در حال آماده سازی تیم برای دیدار مقابل رومانی بود، در پایان بازی تبدیل به مربی سابق شد؛ در حالی که بازیکنان هیچ اطلاعی از این موضوع نداشتند.

گفته می شود مورنو با چشمانی گریان وارد رختکن شد و خطاب به بازیکنان گفت:" آنها من را بیرون انداختند! آنها من را بیرون انداختند!" و سپس برای بازیکنانش در رقابت های سال آینده یورو 2020 آرزوی موفقیت کرد.

مورنو حتی حاضر نشد برای کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی مقابل خبرنگاران قرار بگیرد و تلاش مسئولان فدراسیون مبنی براینکه این جزو قوانین یوفاست، هم ثمری نداشت زیرا مورنو تنها در پاسخ می گفت:" شما من را بیرون انداختید!"

او در نهایت با خبرنگاران صحبت نکرد که شاید اتفاق خوبی برای فدراسیون هم بود. او به لاس روساس، کمپ تیم ملی اسپانیا، هم برنگشت و در جلسه صبح روز بعد نیز شرکت نکرد. وکلای او از این بعد بقیه کارها را انجام می دهند.

 

منبع: مارکا

دیدگاه‌ها