کد خبر : 1650687 | 29 آبان 1398 ساعت 13:29 | 68.9K بازدید | 0 دیدگاه

نامزدهای جوان پشت سد داورزنی؛

گزارشی از انتخابات پرحاشیه فدراسیون والیبال

داورزنی در روزی که منتقدانش لب به سخن گشودند، توانست با ۲۶ رای برای ۴ سال آینده، رییس فدراسیون والیبال لقب بگیرد.

گزارشی از انتخابات پرحاشیه فدراسیون والیبال

به گزارش "ورزش سه"، بعد از یک سال بلاتکلیفی و انتظار بالاخره مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال صبح امروز در هتل المپیک تهران برگزار شد؛ جایی که داورزنی به جای ریاست مجمع در میان کاندیداها نشسته بود و عبدالحمید احمدی هم به عنوان معاون وزیر ورزش ریاست مجمع را برعهده داشت.


علاوه بر داورزنی، چهره های همچون امیرحسین منظمی، بهنام محمودی، محمود افشاردوست، احمد سعادتمند و محمدرضا رشیدی در میان کاندیداها دیده می شدند و افشین داوری هم اصلا در مجمع حاضر نشد.

 


شاید می شد از قبل پیش بینی کرد که محمدرضا داورزنی بعد از استعفا از معاونت وزارت ورزش می تواند با اختلاف رای اعضای مجمع را بگیرد؛ در شرایطی که تا ۲ سال قبل به طور مستقیم با همین روسای هیات استانی و اهالی والیبال در ارتباط بوده است.


البته مجمع انتخاباتی امروز فرصتی بود تا امیرحسین منظمی و بهنام محمودی انتقادات خود را نسبت به شکل بازگشت داورزنی به والیبال و مدیریت او در سال های اخیر بیان کنند.

 


بعد از اینکه محمود افشاردوست، دبیر سابق فدراسیون والیبال در زمان ریاست داورزنی به نفع او کنار کشید، نوبت به داورزنی رسید که پشت تربیون برود. همانطور که پیش بینی می شد داورزنی به عملکرد خود در دوره ۱۰ ساله ریاست در فدراسیون والیبال اشاره کرد و به ارائه برنامه های جدید پرداخت.


بعد از او نوبت به محمدرضا رشیدی، کم نام و نشان‌ترین کاندیدای مجمع امروز رسید. رشیدی هم در موضع منتقد داورزنی و عملکرد گذشته فدراسیون برآمد؛ اگرچه به نظر می رسید اعضای مجمع از او شناخت کافی ندارند.


سپس احمد سعادتمند، مدیرکل دفتر استعدادیابی وزارت ورزش بعد از چند دقیقه صحبت پشت تربیون و تعریف و تمجید از داورزنی به نفع او انصراف داد.

 

 


در پایان نوبت به منتقدان داورزنی رسید. بهنام محمودی با گرفتن ۵ دقیقه وقت از منظمی به ارائه برنامه های خود پرداخت. او که رزومه کاملی از خودش ارائه کرد، در صحبت هایش معتقد بود باید کار به دست جوان ها سپرده شود و حتی از داورزنی هم اسم برد. محمودی در بخش از صحبت هایش گفت: مقام معظم رهبری هم روی حضور مدیران جوان تاکید کرده و من هم بر همین اساس آمدم. وقت میدان دادن به جوان هاست.


امیرحسین منظمی هم که ۵ دقیقه بیشتر وقت نداشت، همین میزان زمان را هم به ارائه برنامه نپرداخت. او کنایه هایی را به مدیران قدیمی و مسن فدراسیون زد و از آن ها به عنوان افراد خشکیده نام برد! در نهایت هم منظمی انصراف داد، اما نامی از کسی به عنوان حمایت نبرد.

 


وقتی رای گیری آغاز شد، ۳ نفر نامشان روی تابلو نوشته شده بود و بقیه انصراف داده بودند. رقابت اصلی هم میان داورزنی و محمودی بود، اما رشیدی هم کنار نکشید.


در اواسط شمارش آرا حساسیت به اوج خود رسید و برخلاف پیش‌بینی‌ها بهنام محمودی در تعداد آرا نزدیک به داورزنی بود. البته در نهایت همان اتفاقی افتاد که همه فکرش را می کردند. داورزنی ۲۶ رای به دست آورد و بعد از ۲ سال دوری از فدراسیون بار دیگر سکاندار والیبال ایران شد.

 

 

 

بهنام محمودی هم با وجود تایید صلاحیت دیرهنگام ۱‍۵ رای به دست آورد تا حریف چندان آسانی برای داورزنی لقب نگیرد.


قطعا مهمترین ماموریت داورزنی در بازگشت به فدراسیون والیبال، کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ است. تیم ملی باید کمتر از ۲ ماه دیگر در چین با تیم های آسیایی برای رقم زدن این اتفاق مهم به میدان برود.

 

دیدگاه‌ها