کد خبر : 1650720 | 29 آبان 1398 ساعت 16:26 | 45K بازدید | 0 دیدگاه

داوید ویا و ماجراجویی‌های جدید پس از بازنشستگی

داوید ویا به تازگی خبر از بازنشستگی خود از فوتبال داده اما او پس از این مهم ماجراجویی های زیادی هم در زمینه فوتبال و هم خارج از آن پیش رو دارد.

داوید ویا و ماجراجویی‌های جدید پس از بازنشستگی

به گزارش "ورزش سه"، داوید ویا ستاره سابق تیم ملی اسپانیا و باشگاه های والنسیا، بارسا و اتلتیکو خبر از بازنشستگی خود از فوتبال داد. هدف ویا این بود که خود را بیش از گذشته وقف خانواده و فعالیت های خارج از فوتبال خود کند. ستاره ای که اکنون برای ویسل کوبه ژاپن بازی می کند و در این تیم بار دیگر با اینیستا همبازی شده است.

 

 

1359228

 

 

ویا در قهرمانی اسپانیا در جام جهانی 2010 و نیز یورو 2012 نقشی حیاتی داشت و با 59 گل زده بهترین گلزن تاریخ لاروخا نیز محسوب می شود. در هر صورت ویا که سوم دسامبر 38 ساله خواهد شد، تصمیم به بازنشستگی گرفته و ژانویه در ویسل کوبه کفش ها را خواهد آویخت.

بازیکنی که در آکادمی خیخون فوتبالش را شروع کرد و دوران فوتبال بسیار پرافتخاری داشت.

 

ویا در نشست خبری اعلام بازنشستگی خود گفت که همیشه دوست داشت خودش تاریخ بازنشستگی را مشخص کند و نه اینکه فوتبال حکم به بازنشستگی اش دهد و در نهایت پس از دو دهه به هدفی که داشت رسید. ویا فوتبال را به عنوان فوتبالیست ترک خواهد کرد ولی از فوتبال دور نخواهد شد.

 

 

1239034

 

 

ویا به تازگی باشگاه کوئیتزبرو اف سی باشگاهی در نیویورک را خریداری کرده است و احتمالا تا سال 2021 به سطح اول یو اس ال خواهد رسید. این تیم به احتمال فراوان از بازیکنان آکادمی های فوتبالی ویا در سراسر دنیا تغدیه خواهد شد. ویا مدارس فوتبالی با نام "DV7" در اسپانیا، آمریکا،  پورتوریکو، دومنیکن، چین، ژاپن و کانادا دارد.

 

بیزینس داوید ویا از فوتبال نیز فراتر می رود. او به همراه همسرش پاتریسیا گونزالس شرکتی مربوط به بهره برداری از حق پخش تصویری دایر کرده است و یک شرکت بزرگ در زمینه املاک را نیز اداره می کند. سرمایه این شرکت 2 میلیون یورو و ارزش سهام آن نیز 11.4 میلیون یورو برآورده شده است تا پس از بازنشستگی ویا هیچ مشکلی از لحاظ اعتبار سنجی برای آن ایجاد نشود.

این زوج دو پنت هاوس و یک آپارتمان 130 متری در خیخون(زادگاه ویا)، یک ویلای مجلل و بزرگ در جزیره ایبیزا دارند و او منزل خود در منطقه آلکورکن مادرید از زمان حضورش در اتلتیکو را نیز حفظ کرده است.

 

 

1451658

 

 

ویا و همسرش در سال 2003 ازدواج کردند. پاتریسیا نیز همچون داوید فوتبالیست بود اما خیلی زود مجبور به خداحافظی از فوتبال شد تا داوید را همراهی کند. او مدتی برای سانتو توماس دی لافلوگرا بازی می کرد. دو سال پس از ازدواج، زائیدا اولین فرزندشان متولد شد و سپس در سال های 2009 و 2011، اولایا و لوکا خانواده را تکمیل کردند. خانواده ای که ویا را در ماجراجویی هایش در والنسیا، بارسلونا، مادرید، نیویورک، ملبورن و ژاپن همراهی کرده اند و همواره جزئی جدا نشدنی از این ستاره بوده اند.

 

دیدگاه‌ها