کد خبر : 1650783 | 30 آبان 1398 ساعت 10:29 | 61.2K بازدید | 1 دیدگاه

نکونام می‌توانست به ویلموتس کمک کند

بختیار رحمانی: به این دلیل از سپاهان جدا شدم

اصلاً خوب نیست که به صعود نکردن فکر کنیم. خدا را شکر تساوی عراق و بحرین هم به نفع ما شد. امیدوارم بچه‌ها همت کنند و در بقیه بازی‌ها بتوانیم نتایج خوب بگیریم که به عنوان تیم اول صعود کنیم

بختیار رحمانی: به این دلیل از سپاهان جدا شدم

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایران ورزشی ،بختیار رحمانی فصل گذشته در سپاهان شرایط متفاوتی را تجربه کرد. او فکر می‌کرد چون به خواست امیر قلعه‌نویی به این تیم رفته، حتماً در ترکیب ثابت زردپوشان به میدان خواهد رفت اما این اتفاق نیفتاد. همین کم بازی کردن باعث شد رحمانی جدا شود تا به جایی برود که فرصت بیشتری برای بازی کردن نصیبش شود. بختیار رحمانی در مقطع کوتاهی در قطر حضور پیدا کرد اما قبل از اینکه در آنجا بازی رسمی انجام دهد، جدا شد و به صنعت‌نفت آبادان رفت تا در آنجا به زردپوشان جنوبی کمک کند. رحمانی البته در بازی‌های اخیر فرصت کمی برای حضور در میدان به دست آ‌ورد اما امیدوار است که به زودی شرایط تغییر خواهد کرد. هافبک باتجربه صنعت‌نفت آبادان درباره شرایط تیمش، دور بودن از ترکیب اصلی، بازی‌های تیم ملی و... صحبت‌های جالبی دارد.


 
 وضعیت صنعت‌نفت آبادان بعد از آن اعتصاب چند روزه چطور است؟ تمرینات به خوبی پیش می‌رود؟


 همه دیگر اوضاع تیم ما را می‌دانند و اینکه بگوییم این مسأله در نتایج بی‌تاثیر بوده واقعاً دروغ است. ما تا قبل از بازی با استقلال خیلی خوب بودیم اما در این بازی شکست بدی خوردیم که به خاطر تأثیر مشکلات است. البته تا آن موقع هم بچه‌ها به خاطر صنعت‌نفت و مردم آبادان از جان مایه گذاشتند اما بعد از آن، دیگر مشکلات به جایی رسید که ذهن همه درگیر شد. بعد از بازی با استقلال، چند روز تعطیل بودیم اما بعد از آن، چند روز اعتصاب و در نهایت هم تمرینات برگزار شد.


 ظاهراً بدون اینکه پول بگیرید، اعتصاب شکسته شد.


 بله، مسئولان گفتند بیاییم سر تمرین و البته قول دادند تا قبل از بازی با سپاهان، بخشی از مطالبات پرداخت شود.


 حالا که بازی با سپاهان به تعویق افتاد، بحث مطالبات‌تان چه می‌شود؟


 (می‌خندد) حتماً پرداخت مطالبات هم به تعویق می‌افتد. به هر حال این اتفاق افتاد و باید دید چه زمانی مطالبات‌مان پرداخت می‌شود. واقعاً همه بچه‌ها مشکل دارند و شرایط خیلی سخت است. همه فوتبالی‌ها می‌دانند من چه می‌گویم چون ما جز فوتبال، کار دیگری نداریم و همه درآمد و زندگی‌مان از همین پول فوتبال است که اگر آن هم پرداخت نشود، دچار مشکل می‌شویم. بخصوص در تیم ما که تعدادی از بازیکنان تازه به لیگ برتر آمدند و شرایط‌شان خوب نیست. خواهشم از وزیر محترم نفت که اتفاقاً همشهری‌مان است، این است که به تیم کمک کنند. همه جای ایران همیشه تعریف و تمجید از مردانگی کردها است و می‌دانم الان سر آقای وزیر شلوغ است اما امیدوارم این صحبت‌ها به گوش آقای زنگنه برسد و به تیم صنعت‌نفت آبادان کمک کنند. ما میهمان تیم هستیم اما صنعت‌نفت همه زندگی مردم آبادان است که امیدوارم شرایط به صورتی باشد که این تیم همیشه باعث شادی مردم آبادان شود.


 الان که مشکلات در زمینه نفت زیاد است و خیلی‌ها به خاطر گران شدن بنزین از آقای زنگنه انتقاد می‌کنند.


 من فکر می‌کنم گران شدن قیمت بنزین کار ایشان نبوده و فقط باید تأیید می‌کرد.


 اینکه بازی با سپاهان به تعویق افتاد، خوب است یا بد؟


  ما که دیروز استراحت داشتیم و قرار است امروز کارمان را شروع کنیم ولیکن شرایط برای برگزاری بازی مناسب نبود. در واقع اوضاع خوب نبود و کار خوبی کردند که بازی را به تعویق انداختند چون شرایط بازی اصلاً مهیا نبود.

 

1438327


 به هر حال به نظر می‌رسد بازی با سپاهان برای شما که آنجا حضور داشتی، خاص و ویژه است.

 

من جا دارد از اینجا با همه وجودم از امیر خان (قلعه‌نویی) که چند سال شاگردش بودم، تشکر کنم. من فکر می‌کنم خیلی‌ها دوست دارند تجربه شاگردی امیرخان را کسب کنند چون کار کردن با ایشان واقعاً خیلی فرق دارد. خدا را شکر من 3 سال شاگرد ایشان بودم، هم در تراکتور، هم ذوب‌آهن و هم سپاهان که توانستیم نایب قهرمانی را کسب کنیم. روحیه تیم طوری بود که هر وقت می‌بردیم، انگار نه انگار که کاری کردیم و همیشه دنبال بهتر شدن بودیم. باشگاه سپاهان باشگاه بزرگی است که هر بازیکنی دوست دارد در این باشگاه حضور داشته باشد. من واقعاً افتخار می‌کنم که چند سال شاگرد امیرخان بودم اما بعضی وقت‌ها ناراحت بودم که بازی نمی‌کردم و فکر می‌کنم بازیکنی که از بازی نکردن ناراحت نشود، بی‌غیرت است. به خاطر این مسأله، اولین نفری بودم که از سپاهان رفتم. البته همان وقت که گفتم می‌خواهم بروم به من گفتند نرو اما به خاطر کم بازی کردن مجبور بودم این تصمیم را بگیرم. روزی هم که جدا شدم آقای تابش برایم قرآن گرفت که از او هم تشکر می‌کنم و همیشه برای سپاهان آرزوی موفقیت دارم. البته من جلوی این تیم حتماً با تمام وجود بازی می‌کنم و سعی خواهم کرد بهترین بازیکن میدان باشم.


 شما که اینقدر به تعریف و تمجید از قلعه‌نویی پرداختی شاید بد نبود با همان شرایط کنارش می‌ماندی.


 امیرخان خیلی خوب من را می‌شناسد و زمانی که پیکان بودم با وجود اینکه گفته بودند شرایط مالی ذوب‌آهن خوب نیست، به آنجا رفتم تا معرفتم را نشان دهم. من به خاطر امیرخان حتی در تراکتور 6 ماه اضافه خدمت خوردم اما وقتی در سپاهان دیدم زیاد به من بازی نمی‌رسد فکر کردم بهتر است جدا شوم. در سپاهان همیشه آماده بودم و وقتی بازی می‌کردم به گفته کارشناسان جزو بهترین بازیکنان میدان بودم اما دوست داشتم بیشتر بازی کنم. ناراحت شدم که از امیر خان جدا شدم و وقتی آمدم بیرون متوجه شدم در هر شرایطی، موفقیت تیم از هر چیزی مهم‌تر است اما توقعم از خودم بالا است و می‌خواستم بیشتر بازی کنم. به هر حال دوران خوب و شیرینی هم در سپاهان و هم در ذوب‌آهن با امیرخان داشتم که امیدوارم همیشه موفق باشد.


جلوی استقلال هم در ترکیب اصلی صنعت‌نفت آبادان نبودی. با این شرایط ممکن است از این تیم هم جدا شوی؟


 اولاً باید بگویم بازی با استقلال را خیلی بد باختیم. آن روز واقعاً روز بد فوتبالی ما بود که باز هم می‌گویم مشکلات مالی تأثیر داشت. ما در 13 روز، کلاً 2 تمرین داشتیم و زمانی مقابل استقلال قرار گرفتیم که این تیم تراکتور را با 4 گل شکست داده بود و در بهترین شرایط آمادگی قرار داشت. در حالی که ما حتی برای پروازمان به تهران و شرایط تمرین مشکل داشتیم. بهانه نمی‌آورم اما واقعاً مشکلات مالی خیلی اذیت‌مان کرد و البته این مسأله روی من بیشتر تأثیر داشت. ما تراکتور را برده بودیم و بعد از آن مقابل نساجی بازی کردیم. تیم در شرایطی بود که هیچ مربی ریسک نمی‌کرد که دست به تیم برنده بزند. به خاطر همین چیزی نگفتم و وظیفه‌ام را انجام دادم. در کل، من و چند بازیکن دیگر که بازی نکردند، به لحاظ روحی شرایط مناسبی نداشتیم و بدن‌ها آماده نبود. همین مسأله باعث شد به آن شکل به استقلال ببازیم.


 با این شرایط، یعنی فکر می‌کنی بتوانی به ترکیب اصلی برسی؟


 حتماً. من مطمئنم همه چیز درست می‌شود. وقتی تیم می‌برد دست زدن به ارنج سخت است اما حالا شرایط فرق دارد. من هم همیشه تمام تلاشم را کردم و دیگر چیزی برای نشان دادن ندارم چون با تمام توان کار می‌کنم. در صنعت‌نفت، نیاز دارم بازی کنم و همیشه خودم را در بهترین شرایط نگه داشتم. به هر حال مسئولان صنعت‌نفت خودشان زنگ زدند و من هم آمدم کمک کنم که امیدوارم این فرصت بیشتر از قبل به من برسد.


 تیم ملی در بازی‌های اخیر خوب کار نکرد و 2 شکست بد آورد. فکر می‌کنی چرا تیم ملی به این صورت شد؟


 بله، تیم ملی در 2 بازی آخر اصلاً خوب نبود. به هر حال وقتی مربی عوض می‌شود سخت می‌شود تأثیر بگذارد و نیاز به زمان دارد. من ویلموتس را زیاد نمی‌شناسم اما انتظار می‌رفت به خاطر اینکه این سرمربی به تازگی به ایران آمده، یک مربی کنارش قرار بگیرد که از بازیکنان ایرانی شناخت کاملی داشته باشد. یکسری نفرات می‌توانستند کمک زیادی به تیم ملی داشته باشند اما از آنها کمکی خواسته نشد.

 مثلاً جواد نکونام که در جام جهانی با هم بودیم، شناخت کاملی از بازیکنان تیم ملی و لیگ ایران دارد. او می‌توانست کمک زیادی به سرمربی تیم ملی بکند اما از او نخواستند کنار تیم باشد. به هر حال انتظار می‌رود از این نفرات بیشتر کمک بگیرند تا نتایج بهتری بگیریم. در هر صورت همه ناراحت بودیم از نتایج به دست آمده و ان‌شاءالله شرایط درست شود. ما با عراق همیشه برای گرفتن نتیجه به مشکل می‌خوردیم اما شکست خوردن از بحرین خیلی بد بود.

 


 فکر می‌کنی تیم ملی بتواند صعود کند؟

 

صددرصد. اصلاً خوب نیست که به صعود نکردن فکر کنیم. خدا را شکر تساوی عراق و بحرین هم به نفع ما شد. امیدوارم بچه‌ها همت کنند و در بقیه بازی‌ها بتوانیم نتایج خوب بگیریم که به عنوان تیم اول صعود کنیم.


 راستی، چرا در صنعت‌نفت آبادان، شماره 9 پوشیدی؟


 من همیشه علاقه خاصی به شماره 11 دارم اما به خاطر اینکه این شماره به میلاد جهانی داده شده بود، نمی‌شد عوض کرد.


 حالا که پسردار شدی، دوست داری پسرت دایان هم فوتبالیست شود؟


 به زور نمی‌شود اما تلاش می‌کنم حتماً فوتبالیست شود. الان دیوید بکام 3 پسر دارد اما دخترش فوتبالیست شد. یعنی هیچ‌چیز را نمی‌شود پیش‌بینی کرد و باید منتظر ماند و دید خودشان چه تصمیمی می‌گیرند. اول از همه از خدا می‌خواهم بچه‌هایم صحیح و سالم باشند و در مسیر خوبی قرار بگیرند، بعد از آن دوست دارم پسرم فوتبالیست شود. از اینکه 2 دختر دارم خیلی خوشحالم و خدا را شکر که پسردار هم شدم. من خودم به سختی به هدفم رسیدم که امیدوارم پسرم راهم را ادامه بدهد.


 دوست نداری خواننده شود؟ چون خودت هم به خوانندگی علاقه خاصی داری؟


 اگر بشود که خیلی خوب است چون الان بیشتر خواننده‌ها یک شبه ره صد ساله می‌روند. برای فوتبالیست شدن باید خیلی زحمت کشید و خیلی وقت‌ها فوتبالیست‌های خوب هم دست‌شان به جایی بند نیست اما خوانندگی و بازیگری متفاوت است و مثلاً یک خواننده با یک آهنگ یک شبه به اندازه 20 سال جلو می‌رود. پسرم هم حتماً کارهای من را می‌بیند و مشتاق می‌شود که خواننده شود.


 الان هم می‌خوانی؟ مثلاً وقتی در خانه هستی؟


 بله، چون کار دیگری ندارم که انجام دهم.

دیدگاه‌ها