کد خبر : 1650806 | 30 آبان 1398 ساعت 12:21 | 113.5K بازدید | 1 دیدگاه

پاسخ ستاره پرحاشیه بارسا به یک شبهه بزرگ:

پیکه! توشبی چند ساعت می خوابی؟

پیکه، ستاره بارسلونا در گفتگویی اختصاصی با موندو دپورتیوو می‌گوید قصدش ادامه فوتبال در بارسا تا پایان قراردادش با این تیم است؛ ولی این احتمال هم وجود دارد که تا قبل از سال 2022 بازنشسته شود.

پیکه! توشبی چند ساعت می خوابی؟

 

به گزارش "ورزش سه"، پیکه ستاره بارسلونا در گفتگویی اختصاصی با روزنامه موندو دپورتیوو که در شهر بارسلونا منتشر شده و از رسانه‌های هوادار این تیم است می‌گوید با اینکه شخصا قصد دارد تا پایان قراردادش با این تیم در سال 2022 در بلوگرانا ماندگار باشد ولی اگر احساس کند که اهمیت خود را برای بارسا از دست داده و یا به این نتیجه برسد که دیگر نمی‌تواند در سطحی که باید بازی کند، این احتمال وجود دارد که پیش از موعد، بازنشسته شود.

 

در ادامه فرازهایی از گفتگوی پیکه با موندو دپورتیوو را می‌خوانید:

 

1452820

 

درباره مشارکت در رقابت تنیس جام دیویس به میزبانی اسپانیا و ارتباط فعالیت‌های فوق‌برنامه با فوتبال:

راستش را بخواهید فعالیت‌های فوق‌برنامه مثل مشارکت من در برنامه‌های مربوط به جام دیویس باعث می‌شود در زمین فوتبال انگیزه بیشتری داشته باشم. معتقدم تاثیر فعالیت‌های غیرفوتبالی روی عملکرد فوتبالی من مثبت است. اینکه آدم وقتهای آزادش را به  فعالیت‌های دیگر اختصاص دهد بهتر از هیچ کاری نکردن و بطالت است. مثلا سال گذشته از نظر فوتبالی یکی از بهترین سالهای عمر من بود و البته یکی از پرمشغله‌ترین سالهای زندگی‌ام را هم سپری کردم. من واقعا معتقدم که این برنامه‌ها با فوتبال مخالفتی ندارد. من خودم را خیلی خوب می‌شناسم و بدنم را هم خیلی خوب می‌شناسم و می‌دانم چطور باید آنها را با هم ترکیب کنم. ببینید، اگر روزی برسد که احساس کنم دیگر نمی‌توانم یا انگیزه لازم برای ادامه دادن به فوتبال در بالاترین سطح را ندارم، تصمیمی که باید گرفته شود را می‌گیرم و کنار می‌کشم.

 

پیکه تا پایان قراردادش با بارسا در سال 2022 در این تیم خواهد ماند و در بارسا بازنشسته می‌شود یا ممکن است به باشگاهی دیگر منتقل شود؟

من همیشه گفته‌ام که آخرین تیم من بارسا خواهد بود. به هیچ عنوان قصد ندارم پیراهن تیم دیگری را بپوشم چرا که اگر امروز فوتبال بازی می‌کنم فقط به لطف بارسا بوده. بازیکن بارسا بودن برای من بزرگترین رویای زندگی‌ام است. از بچگی تمام فکر و ذکر من این بود که پیراهن بارسلونا را به تن کنم. من تا وقتی احساس کنم می‌توانم و هنوز توان دارم پیراهن بارسا را می‌پوشم و زمانی که احساس کنم دیگر نمی‌توانم، بازنشسته می‌شوم. قصد من این است که تا پایان قراردادم با بارسا یعنی سال 2022 به فوتبال بازی کردن در این تیم ادامه دهم ولی من پیشگو نیستم و نمی‌دانم که این شدنی است یا نه. اگر احساس کنم که اهمیتم برای بارسا را از دست داده‌ام یا دیگر نمی‌توانم در سطحی مثل قبل بازی کنم ممکن است قبل از قراردادم بازنشسته شوم. ولی هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

 

1452822

 

شایعات مطرح شده درباره چهار تا پنج ساعت خوابیدن در شبانه‌روز و خوردن نوتلا:

آن حرفها در جریان یک مصاحبه نبود. در واقع من با چند نفر قرار بود ناهار بخوریم و گپ بزنیم. من آنجا گفتم که بعضی وقتها چهار تا پنج ساعت در شبانه‌روز می‌خوابم ولی واقعیت این است که در روزهای عادی به خصوص شبهای قبل از مسابقه من شبی ده ساعت می‌خوابم و در طول روز هم دو بار چرت می‌زنم. بله این درست است که من بعضی روزها کمتر می‌خوابم ولی علتش این است که من NBA و بعضی بازیهای دیگر که دیروقت و شب برگزار می‌شود را دوست دارم و آنها را تماشا می‌کنم. شک ندارم که خیلی‌ها مثل من هستند. درست است که خوب غذا خوردن و خوب خوابیدن و این چیزها در فوتبال خیلی مهم است ولی چیزهای مهمتری مثل خوب تمرین کردن و ذهنیت درست داشتن هم بسیار مهم هستند. من از شانزده سالگی در بارسا بوده‌ام و 12 سال است در این تیم بازی می ‌کنم و علت اینکه توانسته ام در این مدت طولانی بازیکن این تیم باشم این است که برنامه زندگی منظمی دارم که به درد نیازهایم می خورد.

 

مسائل مطرح شده اخیر درباره نگرانی در رختکن بارسلونا:

من و چند نفر دیگر از بازیکنان بارسا سالها است بازیکن این تیم هستیم و می‌دانیم که فقط برنده شدن مهم نیست بلکه خوب بازی کردن هم اهمیت زیادی دارد. ما از اول فصل تلاش زیادی کرده ایم ولی بازیکنان زیادی از تیمهای دیگر به بارسا اضافه شده اند که باید در نقشهای متفاوتی با تیمهای قبلی شان بازی کنند و این کار را سخت می‌کند. ما می‌دانیم که باید بهتر بازی کنیم و این چیزی است که همه در رختکن تیم با آن موافقند. ولی واقعیت این است که ما آنقدر که مردم و به خصوص رسانه‌ها فکر می‌کنند بد بازی نمی‌کنیم. به نظر من بهترین راه حل بهتر شدن شرایط بارسا و پیروزی است چرا که پیروزی‌ها اعتماد به نفس تیم را افزایش می‌دهد.

 

درس گرفتن از شکست فصل پیش آنفیلد و امیدواری به موفقیت در چمپیونزلیگ امسال:

آنفیلد شکست سختی بود و همه این را می‌دانند. بازیکنان جدیدی که به تیم اضافه شده‌اند مسلما شانس ما را در چمپیونزلیگ بیشتر خواهند کرد ولی هیچکس نمی‌تواند در لیگ قهرمانان تضمینی بدهد. می‌دانم که هواداران جام چمپیونزلیگ را می‌خواهند ولی آنها باید بدانند که این کار بسیار دشوار است. من یادم هست پپ گواردیولا از زمانی که مربی بارسا شد مدام به ما می گفت شما باید در لیگ قهرمان شوید چون وقتی قهرمان لیگ کشور شدید بقیه قهرمانی‌ها هم با آن می‌آید. ما در دو سال گذشته قهرمان لیگ شدیم و دو سه بازی با فتح هر سه جام ممکن فاصله داشتیم. ولی مردم نمی‌دانند که کسب چنین موفقیتی چقدر دشوار است. تیم ما در آنفیلد تا لحظه آخر تلاش کرد و با تمام قوا با حریف سرشاخ شد ولی نباید فراموش کرد که لیورپول تیم بسیار قدرتمندی است که قدرتش را در لیگ انگلیس نشان داده است.

 

نظر پیکه درباره والورده و احتمال منصوب شدن مربی جدیدی مثل کومان یا کلوپ؟

مساله این نیست که من از والورده خوشم می‌آید یا نه. من با همه مربی‌ها یک جور کار کرده‌ام چون همه آنها هدف‌شان پیروزی و موفقیت بارسا بوده. قبل از والورده مربی ما لوئیس انریکه بود و من بین کار این دو نفر تفاوتی نمی‌بینم. مردم تصورات خودشان را دارند و مطالب رسانه‌ها هم تحت تاثیرشان قرار می‌دهد. ما بازیکنها سعی می‌کنیم خوب تمرین کنیم و در بازیها برنده شویم چون وظیفه ما این است. بارسا فلسفه منحصربفرد و متفاوتی دارد که باعث می‌شود همه مربی‌ها در این تیم با فلسفه یکسانی کار کنند هر چند همه آنها تفاوتهای خاص خودشان را دارند.

 

 

دیدگاه‌ها