کد خبر : 1650835 | 30 آبان 1398 ساعت 15:20 | 112.7K بازدید | 2 دیدگاه

ماه های پایانی انریکه و موره نو چگونه بود؟

انتقال قدرت در لاروخا، بحرانی که کسی تصور نمی کرد

بازگشت لوئیس انریکه به نیمکت تیم ملی اسپانیا برخلاف پیش بینی ها با تنش و بحران همراه بود. اتفاقی که فدراسیون فوتبال اسپانیا تصورش را هم نمی کرد.

انتقال قدرت در لاروخا، بحرانی که کسی تصور نمی کرد

به گزارش "ورزش سه"، برکناری روبرت موره نو از تیم ملی اسپانیا که به شکلی غیرمنتظره رخ داد، با تصمیم لوئیس روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا رقم خورد. کسی که دوست نداشت اتفاقات رخ داده در مورد جولن لوپتگی پیش از شروع جام جهانی 2018 بار دیگر تکرار شود.

 

 

1430451

 

 

پس از اینکه لوئیس انریکه به دلیل وخامت حال دخترش اطلاع داد که دیگر نمی تواند سرمربیگری اسپانیا را برعهده داشته باشد، روبیالس در تماس مداوم با او بود. پس از چندین و چند ملاقات بین روبیالس و خوزه مولینا(مدیر فنی لاروخا) با لوئیس انریکه در منزل او واقع در منطقه کاستدلدفلس بارسلونا، سرانجام انریکه روز 31 اکتبر در ساراگوسا به مولینا اطلاع داد که شرایط بازگشت به مربیگری را پیدا کرده است؛ با این حال او روشن نکرد که قصد حضور در یک باشگاه جدید را دارد یا می خواهد به پست خود در تیم ملی برگردد. در حالی که روبیالس همواره گفته بود که درهای تیم ملی به روی او باز است.

اینجاست که مشخص می شود بین انریکه و روبرت موره نو ارتباط شخصی و حرفه ای وجود نداشته است. مولینا اما به روبیالس می گوید که بهتر است تا پایان دور مقدماتی به سرمربی فعلی احترام گذاشته شود و همین اتفاق نیز رخ می دهد.

 

 

1414009

 

 

روز بازی با مالت در کادیز بود که روبیالس در مقابل خبرنگاران حاضر نشد در مورد تمدید قرارداد با موره نو شفاف سازی کند و در واکنش به شایعات تغییر مربی و نامزدهای جانشینی موره نو اعلام کرد که نیاز به تعمق بیشتری حس می شود تا به نوعی مشخص شود او چندان علاقه ای به انتخاب موره نو به عنوان سرمربی لاروخا در یورو 2020 ندارد.

 

دوشنبه گذشته موره نو در دو پیام واتس اپی از روبیالس و مولینا می خواهد تا تکلیف او را مشخص کنند. مولینا در پاسخ می گوید که روز سه شنبه و پس از جلسه با روبیالس وضعیت آینده او مشخص خواهد شد.

در حالی که روبیالس همچنان از تصمیم نهایی انریکه باخبر نبود و نمی دانست که او قصد بازگشت به تیم ملی را دارد یا یک چالش باشگاهی را ترجیح می دهد و با توجه به اینکه او اصلا علاقه ای نداشت تا مورد لوپتگی تکرار شود، تصمیم بر این شد تا موره نو در بازی با رومانی نیز روی نیمکت بنشیند و سپس تصمیم نهایی اتخاذ شود.

 

 

1414008

 

 

همان شب اما خوانما کاستانیو در کادنا کوپه فاش ساخت که پس از بازی با رومانی موره نو برکنار و انریکه باز خواهد گشت. موره نو با اطلاع از این قضیه و با چشمانی اشکبار به رختکن تیمش وارد شد و پس از خداحافظی از بازیکنان حاضر نشد در کنفرانس خبری نیز حاضر شود. فدراسیون از او درخواست داشت تا در نشست حاضر شود؛ ولی او توان این کار را در خود نمی دید. بازیکنان اسپانیا نیز پس از بازی ترجیح دادند در مورد این قضایا اظهارنظر نکنند.

در نهایت برخلاف آنچه فدراسیون فوتبال اسپانیا در مورد بازگشت انریکه تصور می کرد و فضایی آرام پیش بینی می شد، همه چیز برعکس رخ داد و در یک شرایط تنش زا و بحرانی شاهد انتقال قدرت روی نیمکت لاروخا بودیم.

 

 

 

دیدگاه‌ها