کد خبر : 1650938 | 01 آذر 1398 ساعت 14:30 | 256.6K بازدید | 1 دیدگاه

این 14 ساله در زمین بسیار باشخصیت است

ژاوی؛ افشای سندی که خبر از ظهور یک ستاره می‌داد

در کتاب "لاماسیا؛ انسان سازی فراتر از ورزش" به مدرکی جالب اشاره شده است که مربیان وقت لاماسیا در توصیف نقاط قوت و ضعف ژاوی 14 ساله ارائه داده بودند.

ژاوی؛ افشای سندی که خبر از ظهور یک ستاره می‌داد

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی هرناندز بدون شک یکی از بهترین بازیکنان تاریخ بارسلونا و یکی از بهترین محصولات آکادمی این باشگاه است. بازیکنی که از 11 سالگی وارد آکادمی لاماسیا شد و به یکی از سمبل های فلسفه باشگاه بارسلونا بدل شد. او یکی از بازیکنانی است که قدرت بازیکن سازی لاماسیا را به خوبی نشان می دهد.

 

 

1452923

 

 

ژاوی در حالی از فوتبال بازنشسته شد که به تمام افتخارات ممکن فوتبالی در سطح باشگاهی و ملی دست یافته بود. از همان 14 سالگی مشخص بود که ژاوی تبدیل به بازیکن مهمی در بارسلونا خواهد شد. این را اطلاعات مربوط به او در آن مقطع ثابت می کند. اطلاعاتی که مربیان تیم های پایه بارسا در چارت مربوط به او ثبت کرده بودند و در کتاب "لاماسیا؛ انسان سازی فراتر از ورزش"، به نوشته کریستین مارتین بازتاب یافته است.

 

مربیان وقت لاماسیا در ارزیابی دقیق از ژاوی به ذکر نکات قوت و ضعف او پرداخته بودند. به عنوان بزرگترین نقطه قوت ژاوی، از جاگیری های عالی او در زمین نام برده شده است. بازیکنی که توانایی بسیار بالایی در کنترل توپ دارد:« بدون شک جاگیری های دقیق در زمین و کنترل عالی توپ، بهترین توانایی های ژاوی محسوب می شوند. او همیشه همان جایی است که باید باشد و همین حضور و پشتیبانی او برای هم تیمی هایش، یک فاکتور مثبت است. او ضعفش در سرعت را با کنترل عالی توپ و جا به جایی های دقیقش در زمین جبران می کند.»

 

 

1452921

 

 

در این سند قدیمی قید شده است که ژاوی در زدن ضربات ایستگاهی خوب است ولی می تواند بهتر شود. اتفاقی که با گذشت زمان رخ داد و ژاوی در دوران فوتبالش یکی از بهترین کاشته زنان بود.

مربیان لاماسیا معتقد بودند که ژاوی باید مشارکتش در حملات را بیشتر کند و یکی از نقاط ضعف او را آسان گیری در زمین در مواجهه با بازیکنان حریف عنوان کرده بودند. اینکه ژاوی بسیار تکنیکی است ولی جسارت و جنگجویی لازم را ندارد. آنها گفته بودند که ژاوی از لحاظ فیزیکی، انعطاف پذیری در زمین، سرعت های انفجاری و توازن در حرکاتش نیز باید بهتر شود.

 

 

1452922

 

 

نکاتی که در مورد ژاوی 14 ساله از سوی مربیان لاماسیا برجسته شده بود عبارتند از:

 

تعادل: معمولی

هماهنگی: خوب، تمام حرکاتش در زمین درست هستند ولی سرعت لازم را ندارد

انعطاف پذیری: معمولی، از این حیث باید بسیار تمرین کند و بهتر شود

مهارت با توپ: بدون شک بزرگترین نقطه قوت او محسوب می شود. او می تواند تحت هر شرایطی روی توپ تسلط داشته باشد

استقامت ارگانیک: خوب، مثل یک هافبک خوب

استقامات عضلانی: خوب

سرعت: معمولی، او باید سرعت و چابکی حرکاتش در زمین را بهتر کند

سرعت انفجاری: معمولی

کنترل توپ: عالی، او نقیصه اش در سرعت را با جا به جایی های خوبش در زمین و کنترل های فوق العاده اش پوشش می دهد

پاس: بسیار خوب، البته او باید بیشتر روی پای چپ خود کار کند تا از این حیث توانایی هایش بیشتر شوند. او در زمین بسیار باشخصیت است

سانترها: خوب، معمولا هیچوقت بیهوده اقدام به سانتر نمی کند

شوت: قابل قبول ولی باید مشارکتش در حملات را بهتر کند

حفظ توپ: خوب، تقریبا هیچوقت توپ را از دست نمی دهد

دریبل: خوب، این شاید نقطه قوت او نباشد ولی تکنیکش در سطح بالایی قرار دارد

جاگیری در زمین: عالی. یکی از بزرگترین نقاط قوت او

جسارت و جنگجویی در زمین: معمولی، سبک تکنیکی بازی او برخی مواقع او را دچار مشکل در زمین می کند

دیدگاه‌ها