کد خبر : 1650982 | 01 آذر 1398 ساعت 18:12 | 54.1K بازدید | 0 دیدگاه

نقش جدید برای رهبر و کاپیتان تیم امید (عکس)

امید نورافکن که توانسته جایگاه ویژه ای در سپاهان برای خود رقم بزند، رهبر تیم زیر 23 ساله های ایران در راه المپیک هم به شمار می رود ولی با پستی متفاوت از تیم باشگاهی.

به گزارش "ورزش سه"، زلاتکو کرانچار برای حضور در مرحله اول بازی های مقدماتی دست به کار پر ریسکی زد و در شرایطی که تمایلی به دعوت از بازیکنانی نظیر عارف غلامی و عارف آقاسی که دو مدافع میانی این روزهای تیم امید هستند، نداشت از امید نورافکن در این پست استفاده کرد؛ ریسکی که البته جواب داد و کاپیتان تیم امید علاوه بر گلزنی در آن مسابقات، توانست به خوبی از عهده وظایفش برآید.


نورافکن در لیگ پانزدهم و در دوران سرمربیگری پرویز مظلومی بود که در پست مدافع چپ، به اهالی فوتبال معرفی شد و در ادامه حضورش در استقلال، توسط منصوریان پست جدیدی برای او تعریف شد و یک خط جلوتر از مدافعین میانی به عنوان هافبک تدافعی بازی کرد. این پست حالا همان پستی است که امیرقلعه نویی علاقه زیادی به نمایش نورافکن در آن دارد و نبض تیم را در کنار مهدی کیانی به این دو بازیکن سپرده است.


با تمام این ها، روز گذشته حمید استیلی وقتی در دو بازی اخیر برابر اندونزی از نمایش مدافعینش راضی نبود، از امید نورافکن به عنوان زوج آقاسی در مرکز خط دفاعی استفاده کرد تا تیمش انسجام بیشتری در آن بخش داشته باشد و محمد خدابنده لو و سینا زامهران را در پست هافبک دفاعی مورد استفاده قرار داد. جالب اینکه حضور در این پست با گلزنی مجدد از راه دور برای نورافکن هم همراه شد و او تک گل ایران را در شکست 2 بر 1 مقابل قطر ثبت کرد.


با این تصمیم به نظر می رسد استیلی وقتی از نورافکن در مرکز خط دفاعی استفاده می کند، آرامش بیشتری دارد و به احتمال فراوان در اردوهای آینده و بازی های مرحله مقدماتی هم شماره 10 تیم ملی در پست دفاع میانی بازی خواهد کرد؛ نه هافبک دفاعی یا مدافع چپ.

 

1452999

 

1453000

 

1453001

دیدگاه‌ها