کد خبر : 1650989 | 01 آذر 1398 ساعت 19:36 | 117.8K بازدید | 0 دیدگاه

آمار باخت، مثل دایی و درخشان

برای اولین بار در این فصل؛ شعار علیه کالدرون

پرسپولیس در نزدیک به 40 درصد از مسابقات خود در لیگ نوزدهم بازنده بوده است؛ همان آماری که در لیگ چهاردهم توسط تیم تحت هدایت علی دایی و حمید درخشان نیز رقم خورد.

برای اولین بار در این فصل؛ شعار علیه کالدرون

به گزارش "ورزش سه"، در روزی که سرخپوشان پایتخت امیدوار بودند با کسب پیروزی پر گل مقابل نفت مسجد سلیمان به رده دوم صعود کنند، یک شکست نابه‌هنگام و تلخ آن ها را در شوکی بزرگ فرو برد و البته جایگاه سومی را نیز به خطر انداخت تا برای نخستین بار، هوادارانی که پس از شکست برابر تراکتور، شهرخودرو و سپاهان از مربی آرژانتینی حمایت کرده بودند، علیه او شعار بدهند.



شعار هواداران علیه گابریل کالدرون در حالی رقم خورد که پرسپولیس این فصل فراز و فرودهای زیادی را داشته است. جانشین برانکو فصل را با برد مقابل پارس جنوبی آغاز کرد و در دربی نیز برنده شد اما سه باخت مقابل مدعیان، ورق را برگرداند. قرمزهای تهرانی فارغ از کسب نتایج نامناسب، این فصل نمایش های خوبی نیز نداشته‌اند اما جمعه شب با وجود ارائه فوتبالی تماشاگرپسند و پرموقعیت، شکست خوردند. شاید اگر همین نمایش با یک برد خفیف نیز همراه می‌شد، پرسپولیسی ها به تمجید از کالدرون می‌پرداختند اما حالا با اشاره به چینش عجیب نفرات و همچنین آمار 36.36درصد شکست در لیگ نوزدهم، به انتقاد از او می‌پردازند.

 



در لیگ چهاردهم تیم پرسپولیس با هدایت علی دایی، حمید درخشان و در آخرین روزها برانکو ایوانکوویچ، فصل را با 12 شکست به سرانجام رساند. آن ها در مقابل تیم های متوسط و ضعیفی چون گسترش فولاد، راه آهن و... نیز شکست خوردند تا بدترین آمار خود در لیگ برتر 16 تیمی را ثبت کنند. اما حالا وضعیت تیم کالدرون به مراتب نگران کننده تر است. اگر چه بعید است در پایان فصل سرخپوشان با 12 باخت (40 درصد) کار را تمام کنند اما تیمی که حالا کالدرون در اختیار خود دارد، بسیار پرستاره تر از پرسپولیسِ لیگ چهاردهم است و در قامت مدافع عنوان قهرمانی و از مدعیان کسب این عنوان محسوب می‌شود.



در شرایطی که حالا تنها راه اطلاع آشکار از شرایط جو هواداری، وضعیت استادیوم است، دیدگاه‌های هواداران پرسپولیس در ورزش سه نیز همسو با تماشاگرانی است که در پایان بازی علیه گابریل کالدرون شعار می‌دادند. آن‌ها پس از باخت تیم محبوبشان در بازی با سپاهان که یکی از رقبای سنتی این تیم محسوب می‌شود، به حمایت از کادرفنی و تیم خود پرداختند تا نشان دهند برای ایجاد تیمی قدرتمند به سرمربی آرژانتینی فرصت می‌دهند اما امروز صبر سرخ ها نیز لبریز شد و هم‌صدایی هایی بر علیه کالدرون به گوش رسید تا جایگاه او نیز متزلزل شود.



در صورتی که استقلال روز دوشنبه از سد نساجی بگذرد، رقیب همیشگی پرسپولیس پس از 1300 روز بالاتر از این تیم قرار خواهد گرفت. نکته جالب این است که نساج ها هفته آینده برابر پرسپولیس قرار خواهند گرفت و این کار را برای کالدرون سخت و فشار را روی او بیشتر خواهد کرد. اگر چه پرسپولیس در وضعیتی نیست که یک مربی جدید را استخدام کند و بعید است مدیرعامل چنین تصمیمی را بگیرد اما به هر حال فشار هواداری در تیم هایی چون پرسپولیس و استقلال، می‌تواند شرایط را برای ادامه کار سخت تر کند.



آخرین باری که هواداران پرسپولیس بر علیه یک مربی خارجی شعار دادند، به 7 سال قبل بازمی‌گردد؛ جایی که قرمزها در هفته های میانی لیگ دوازدهم و پس از نتایج ضعیف تیم مانوئل ژوزه با شعارهایی تند خواستار اخراج او شدند. اما هنوز وضعیت کالدرون بحرانی نشده و او باید امیدوار باشد که در دیگر بازی ها اتفاقاتی به نفع تیم او رخ دهد. نکته مهم این است که کالدرون برنامه هایی ویژه برای زمستان دارد و برای عملی کردن آن ها، او باید چهار هفته بعدی را به سلامت بگذارند.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها