کد خبر : 1651073 | 02 آذر 1398 ساعت 10:03 | 44.3K بازدید | 0 دیدگاه

فلامنگو- ریورپلات در فینال لیبرتادورس

امشب؛ نبرد دو مربی سوپر استار

بازی ریورپلات و فلامنگو در فینال کوپا لیبرتادورس نبرد دو مربی متفاوت خواهد بود: مارسلو گایاردو در ریورپلات و ژرژ ژسوس از فلامنگو؛ نبرد یک مربی بومی با یک مربی خارجی؛ یک فرد جوان با یک کهنه‌کار؛ و فردی آرام و باسابقه با مربی‌ خارجی پرسروصدا.

امشب؛ نبرد دو مربی سوپر استار

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی، گایاردو در ریورپلات به‌عنوان بازیکن خوش درخشید و در این تیم محبوبیت بسیاری کسب کرد. او در نخستین فصل مربیگری تیم در سال 2014، توانست آنها را به قهرمانی کوپا سودآمریکانا برساند که معادل لیگ اروپا برای آمریکای جنوبی است. یک سال بعد، او با آنها برای نخستین بار در طول تقریباًدو دهه، فاتح لیبرتادورس شد. ریورپلات سال بعد باز هم لیبرتادورس را فتح کرد و نخستین تیمی پس از بوکاجونیورز در سال 2001 شد که از قهرمانی‌اش در آمریکای جنوبی دفاع می‌کند. به این ترتیب او آماری درخشان در این تیم از خود به جا گذاشته است و امسال هم می‌تواند باز هم قهرمان لیبرتادورس شود. برای همین است که گایاردو در این تیم مثل خدا است.


در آمریکایی جنوبی، بازیکنان خوب به‌ندرت در یک باشگاه می‌مانند و معمولاً به اروپا می‌روند اما توانایی گایاردو در ساختن و بازسازی تیم فوق‌العاده بوده است، چیزی که در خارج از آمریکای جنوبی به آن توجه کمی شده است. این موضوع باعث تعجب مربیان دیگر شده. پپ گواردیولا، مربی منچسترسیتی مدتی پیش گفته بود: «کاری که گایاردو انجام داده باورنکردنی است. سطح نتایج و ثبات تیم، آن هم در هر سال، واقعاً حیرت‌انگیز است. برایم قابل درک نیست که او چرا نامزد عنوان بهترین مربی سال نشده است.»


رقیب امروز او در میان بهترین مربیان دنیا جایی ندارد اما ژسوس در پرتغال بسیار مشهور است. او در این کشور توانست بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون را به چندین قهرمانی برساند.

 

1453105


ژسوس در خرداد به فلامنگو پیوست و تیم او از نخستین یکشنبه ماه آگوست بی‌شکست بوده است. عملکرد او یادآور دوران درخشان دهه 1980 است که زیکو، جونیور و لئاندرو در این تیم بودند.


او قهرمانی برزیل را به دست آورده است و اگر تیمش در لیما هم پیروز شود، نخستین تیمی خواهد بود که از سانتوس در سال 1963 با پله، توانسته در یک فصل فاتح لیگ برزیل و لیبرتادورس شود.


ژسوس 65ساله همچنین می‌تواند نخستین مربی خارجی باشد که یک تیم برزیلی را به قهرمانی لیبرتادورس برساند. طرفداران شیفته حضور او در کنار میدان هستند. او لهجه غلیظ پرتغالی دارد و شخصیتی محبوب در برزیل شده است اما مربیان برزیلی نظرات متفاوتی درباره او دارند. روش‌های او و موفقیتش باعث شده که سرانجام، بحث جهانی شدن در لیگ برزیل شکل بگیرد. لئوناردو، بازیکن سابق فلامنگو که حالا مدیر ورزشی پاری‌سن‌ژرمن است، می‌گوید: «سبکی که او از نظر بازی محکم و پرتکاپو به فوتبال برزیل آورده متفاوت است. این چیزی است که برزیل نیاز به آن داشت. این موضوع کاملاً اروپایی است. مردم تا سال‌ها درباره این موضوع صحبت خواهند کرد.»

دیدگاه‌ها