کد خبر : 1651197 | 02 آذر 1398 ساعت 17:33 | 30.4K بازدید | 0 دیدگاه

غرش پلنگ جویبار و حسن‌اف هم دوای درد مشهدی‌ها نبود؛

هزینه میلیاردی، دستِ خالی و معضل گاز اشک‌آور!

نماینده لیگ برتری کشتی خراسان‌رضوی با ناکامی در دیدار‌های نیمه‌نهایی و رده‌بندی لیگ برتر کشتی آزاد روی سکو نرفت و به مقام چهارم رسید.

هزینه میلیاردی، دستِ خالی و معضل گاز اشک‌آور!

به گزارش "ورزش سه"، نام‌های بزرگی چون حسن یزدانی، جبرئیل حسن‌اف، میثم مصطفی جوکار و چند ستاره به نام دیگر در کنار کادرفنی که رأس آن را مجید خدایی و حسین رنگرز تشکیل می‌دادند خبر از آن می‌داد که قرار است پس از سالها، تیمی به دنبال بازگرداندن شکوه کشتی خراسان رضوی در رقابت‌های لیگ کشتی شرکت کند.


موضوعی که خدایی از آن به عنوان یک فرصت تاریخی برای احیای نام مشهد در کشتی ایران نام‌برد و جذب کشتی‌گیران مطرح و عنوان‌دار در جهان، آسیا و کشور برای «تا ثبت جهانی توس» برای اثبات ادعای سرمربی 41 ساله مشهدی‌ها به خوبی شهادت می‌داد؛ سرمایه‌گذاری جالب شهرداری مشهد و حمایت شهردار جوان مشهدی‌ها در حمایت از «تا ثبت جهانی توس» نشان می‌داد که او بی‌میل نیست تا راه پر پیچ و خم رساندن آوای خوش فردوسی به گوش جهانیان را در کنار احیای آرامگاه وی، با هزینه در ورزش انجام دهد که بدون تردید می‌تواند در صورت وصول موفقیت، سهولت بیشتری داشته باشد.


هر چند که حضور مسعود ریاضی عضو شورای شهر مشهد به عنوان رئیس هیات کشتی خراسان رضوی که از نوجوانی در کشتی خراسان، رزومه‌دار است خود دلیلی بود تا شهرداری مشهد پایه‌گذار بازگشت نماینده‌ای از خراسان به لیگ کشتی آزاد پس از ده سال باشد؛ آن‌هم با ترکیبی از بزرگان همچون حسن یزدانی و جبرئیل حسن‌اف.


دور گروهی همانی شد که مشهدی‌ها خواستند و صعودی بی‌دردسر با چشیدن طعم چند میزبانی در سالن شهید بهشتی مشهد و مقابل دیدگان هزاران هواداران مشهدی که بیشتر مقهور نمایش‌های چندثانیه‌ای حسن یزدانی می‌شدند؛ اما در جمع چهار تیم برتر اصلا اوضاع بر وفق مراد شاگردان خدایی نبود.

 

1453227


گنو پتریاشویلی، کشتی‌گیر گرجستانی عنوان‌دار تیم اترک خراسان شمالی با پیروزی قاطع در حالی‌که همه چیز میان نماینده مشهد و بجنورد برابر بود، یک امتیاز فنی بیشتر به سود بجنوردی‌ها به ارمغان آورد تا مشهدی‌ها جام قهرمانی را از دست دهند و امیدوار به حضور روی سکوی سوم جدول شوند.


در دیدار رده بندی اما اوضاع سخت‌تر از مرحله نیمه نهایی بود و «تا ثبت جهانی توس» در حالی مقابل دانشگاه آزاد مازندران به روی تشک رفت که پیش از این برابر این تیم در مرحله گروهی یک شکست و یک پیروزی کسب کرده بود. شاید خستگی و شاید بی‌انگیزگی از دست دادن جام قهرمانی، باعث شد تا مشهدی‌ها به ویژه ستاره‌ای همچون میثم مصطفی جوکار کم فروغ‌تر از تقابل با اترک، کشتی را 6 بر 4 به مازنی‌ها واگذار کنند و دور از سکو، عنوان چهارم را به نام خود ثبت کنند.


صعود سه تیم برتر به جام باشگاههای جهان، درست همان نقطه تاریک لیگ کشتی آزاد امسال برای مشهدی‌ها بود که همه امید و انگیزه آنها برای «تا ثبت جهانی توس» را از بین برد و هزینه میلیاردی مدیران مشهدی برای خرید بزرگانی چون حسن یزدانی و جبرئیل حسن اف که به اندازه سهم خود درخشیدند و کشتی‌های چشم نوازی و غالبا کوتاه و مختصری را هم مقابل دیدگان تماشاچی‌ها چه در مشهد و چه در تهران، به نمایش گذاشتند هم بدون عایدی گذاشت.


البته که این پایان ماجرا نبود. امروز مسئولان تیم مشهدی ادعای عجیبی را مطرح کردند و آن را دلیل ناکامی خود دانستند. بعد از اشاره تلویحی رییس هیات کشتی به سوزش چشم و گلوی کشتی گیران این تیم، مجید خدایی در مصاحبه ای با فارس اینطور ماجرا را شرح می دهد: «متاسفانه خیلی دسیسه‌ها در کار بود تا تیم ما بالا نیاید؛ از داوری مسابقه مقصودی گرفته تا اتفاقی که صبح دیروز در رختکن تیم ما افتاد. بعد از بازگشت از مراسم معارفه به داخل رختکن در چشم‌ها و گلویمان احساس سوزش شدیدی داشتیم به طوری که تمام بچه‌ها دچار التهاب شدند. وقتی پزشک مسابقات را برای بررسی علت این اتفاق مطلع کردیم، تشخیص داد که این اتفاق یا در اثر اسپری فلفل بوده یا گاز اشک‌آور.شاید خیلی‌ها بگویند چون تیم ما شکست خورده به دنبال مطرح کردن چنین مسائلی هستیم، اما دلیلی برای این موضوع وجود ندارد. جبرئیل حسن‌اف و آرسل هارتونیان خارجی‌های تیم ما که دروغ نمی‌گویند. از حسن یزدانی هم که سوال کنید، این موضوع را تایید می‌کند.»
ویدیویی نیز از حسن یزدانی منتشر شده که در حال توضیح دادن این مشکل به رییس سازمان لیگ کشتی است؛ مساله ای که احتمالا سازمان لیگ و فدراسیون باید به بررسی صحت و سقم آن بپردازند.

دیدگاه‌ها