کد خبر : 1651269 | 02 آذر 1398 ساعت 22:52 | 173.5K بازدید | 0 دیدگاه

جای ستاره‌های دفاعی روی نیمکت است

استقلال و پرسپولیس و یک درد مشترک!

دو تیم استقلال و پرسپولیس در ترکیب این فصل خود شرایط مشترک و البته عجیبی را تجربه می کنند.

استقلال و پرسپولیس و یک درد مشترک!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس فصل نقل و انتقالات را در شرایطی آغاز کرد که تمام بازیکنان تاثیرگذار این تیم به جز سروش رفیعی قراردادهای خود را تمدید کردند و بنابراین گابریل کالدرون نیازی به خرید بازیکنان پرتعداد نداشت، با این حال او در کنار شجاع خلیل زاده و سیدجلال حسینی که هسته اصلی دفاعی این تیم را در چند فصل گذشته تشکیل داده اند ترجیح داد محمدحسین کنعانی زادگان ملی پوش را هم به خدمت بگیرد.

 

در ابتدای فصل کسی فکر نمی کرد سیدجلال حسینی و شجاع خلیل زاده بازی های تیم شان را از روی نیمکت تماشا کنند، اما شرایط و تفکرات کالدرون طوری بود که حتی در هفته هایی این دو بازیکن با هم نیمکت نشین شدند. در ترکیب کالدرون محمدحسین کنعانی زادگان جایگاه غیر قابل تغییری دارد و با توجه به علاقه سرمربی پرسپولیس در استفاده از یک بازیکن چپ پا در پست دفاع وسط این محمد انصاری بود که در هفته هایی به ترکیب اصلی رسید و با این شرایط جا برای شجاع خلیل زاده و سیدجلال حسینی رفته رفته تنگ و تنگ تر شد.

 

سیدجلال حسینی با گذشت چند هفته کم‌کم خود را به ترکیب اصلی تحمیل کرد و در دو بازی گذشته دوباره با بازوبند کاپیتانی تیمش وارد زمین شده، اما شرایط برای خلیل زاده به شکل غیر قابل باوری پیش رفته است. کار برای این بازیکن به جایی رسیده که ظاهرا سرمربی پرسپولیس به او اعلام کرده است که اگر می خواهد در ترکیب این تیم بازی کند، فقط در پست دفاع راست برای او جای خالی وجود دارد که این موضوع چندان به مذاق این بازیکن خوش نیامده است.

 

اما استقلال هم در این روزها وضعیت مشابه با پرسپولیس را تجربه می کند، جایی که آبی ها بعد از جدایی پژمان منتظری و البته یک دو جین بازیکن با کیفیت، تصمیم گرفتند سیاوش یزدانی را در خط دفاع خود به خدمت بگیرند و عارف غلامی هم به عنوان یک بازیکن جوان به این تیم آمد تا بتواند هم در پست دفاع وسط و هم دفاع راست به تیمش کمک کند.

 

1453029

 

شاید زمانی که استراماچونی سیستم سه دفاعه را برای تیمش انتخاب کرد این طور تصور می شد که چشمی، دانشگر و یزدانی هسته اصلی دفاعی این تیم را تشکیل می دهند اما عارف غلامی خیلی زود توانست معادلات را تغییر بدهد. او در دفاع سه نفره استقلال به همراه دانشگر متمایل به راست و چپ بازی می کند و در این بین روزبه چشمی و سیاوش یزدانی دو بازیکنی هستند که برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی باید با هم رقابت کنند.

 

این یعنی در استقلال از بین دو دفاع با کیفیت یکی باید روی نیمکت بنشیند؛ انتخابی که برای استراماچونی بسیار سخت است چرا که از یک طرف چشمی یکی از با کیفیت ترین مدافعان فوتبال ایران است و از طرف دیگر سیاوش یزدانی بازیکنی است که در 2 اردوی اخیر به تیم ملی دعوت شده است و نیمکت نشینی او به هیچ عنوان کار ساده ای نخواهد بود.

 

دیدگاه‌ها