کد خبر : 1651368 | 03 آذر 1398 ساعت 12:40 | 61.9K بازدید | 0 دیدگاه

تاج به دنبال توافق با ویلموتس

ابراز بی‌‌اطلاعی برانکو از مذاکره با فدراسیون!

از ساعاتی پیش شایعه حضور برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت سرمربیگری تیم ملی داغ شده است.

ابراز بی‌‌اطلاعی برانکو از مذاکره با فدراسیون!

به گزارش "ورزش سه"، برانکو ایوانکوویچ که از زمان حضور کارلوس کی روش به عنوان آلترناتیو وی یاد می‌شد، در نهایت پس از قطع همکاری با پرسپولیس راهی عربستان شد تا هدایت الاهلی این کشور را برعهده بگیرد.


با این حال عمر مربیگری سرمربی کروات موفق پرسپولیس در الاهلی بیش از چند بازی کفاف نداد و او پس از نتایج نامناسبی که در این تیم به دست آورد، برکنار شد. برانکو البته خیلی زود و برعکس شرایط خود در پرسپولیس به مطالباتش در الاهلی رسید و راهی کرواسی شد تا کمپ شخصی خود را تا زمان پیشنهاد بعدی اداره کند.

 

فدراسیون فوتبال نیز در این مقطع با سرمربی سابق تیم ملی بلژیک به توافق دست یافت و مارک ویلموتس وارث نیمکت کارلوس کی‌روش لقب گرفت. ویلموتس در روزهای ابتدایی و در مصاف با رقبای تدارکاتی موفق شد با ارائه فوتبالی متفاوت و تهاجمی هواداران را به آینده تیم ملی امیدوار کند اما در انتخابی جام جهانی وارد چالش بزرگی شد و دو شکست پیاپی برابر عراق و بحرین پایه‌های نیمکت او را لرزان کرد و حتی شانس تیم ملی برای صعود به مرحله اصلی انتخابی را با کاهش مواجه کرد تا شایعات مربوط به برکناری‌اش جدی شود.

 

در این میان رفتار ویلموتس نیز در مطالبه حقوق طبق قراردادش طی این مدت، با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم‌هایی که وجود داشت،  با انتقاداتی مواجه شد. دوری طولانی مدت او از ایران و قهر بابت عدم دریافت مطالبات پیش از جدال با بحرین که در نهایت با لابی‌های صورت گرفته موجب پرداخت بخشی از مطالباتش شد و او در فاصله چهار روز به این دیدار به ایران بازگشت، موضوعی بود که به عنوان یکی از دلایل عدم نتیجه‌گیری ایران برابر حریف عنوان می‌شود. اتفاقی که احتمالا بار دیگر با توجه به تحریم‌ها و مشکلات مالی فدراسیون می‌تواند در آینده نیز رقم بخورد و ویلموتس نیز نشان داده که در قبال این موضوع نرمش ندارد.

 

با این حال عدم نتیجه گیری مناسب و کسب تنها 6 امتیاز از 4 دیدار اخیر در مسیر مقدماتی انتخابی جام جهانی باعث شده تا شایعات توافق با ویلموتس و جانشینی برانکو روی نیمکت تیم ملی داغ شود و امروز نیز به بالاترین حد ممکن خود رسید و برخی رسانه‌های منتسب به دولت به طور رسمی این خبر را اعلام کردند.

 

این در حالی بود که چند روز پیش نیز عکس دو نفره برانکو و سفیر ایران در کرواسی نیز این شایعات را داغ‌تر کرده بود. کپشن جالب برانکو زیر این عکس جنجالی با عنوان "جلسه خوبی با محمدباقر صادق داشتم" آتش این شایعات را داغ‌تر کرد. با این حال گفته می‌شود جلسه با سفیر ایران در کرواسی هیچ ارتباطی به تیم ملی نداشته و فدراسیون نشینان تاکنون هیچ پالسی برای حضور وی در ایران نداده‌اند. جلسه با سفیر ایران در کرواسی مربوط به شرایط او در پرسپولیس و پرونده شکایت او از این تیم بوده است و با توضیحات سرمربی سابق به سفیر همراه شده است. 

 

برانکو در این جلسه با اشاره به موضوع قرارداد و مطالباتی که از پرسپولیس داشته، مدعی شده که علیرغم تخفیف قابل توجهی که به پرسپولیس داده هیچ واکنشی نسبت به آن دریافت نکرده و این در حالی‌ست که او اکنون علاوه بر مطالبات قراردادش، در انتظار دریافت مفاصاحساب مربوط به مالیات خود و دستیارانش نیز هست.

 

فردا جلسه در ترکیه؛ برانکو بی اطلاع است


فدراسیون فوتبال در بیانیه‌ای نسبت به شایعات شکل گرفته سیاست عدم تکذیب و تایید را در پیش گرفت و این در حالی‌ست که همان طور که گفته شد برانکو تاکنون هیچ ارتباطی با فدراسیون نگرفته و مذاکره‌ای صورت نداده است. با این حال احتمال انجام جلسه فردا در ترکیه کاملا منتفی به نظر می‌رسد و بعید است در حال حاضر چنین اقدامی صورت گیرد.

 


فدراسیون به دنبال توافق با ویلموتس


پیش از دیدار با عراق خبری شوکه کننده مبنی بر توافق مالی سالیانه 3 میلیون یورویی با مارک ویلموتس منتشر شد که واکنش اهالی فوتبال را در پی داشت. این رقم سرمربی بلژیکی را در زمره مربیان گرانقیمت فوتبال جهان قرار می‌داد. هر چند بلافاصله این شایعه با تکذیب فدراسیون همراه شد. با این حال گفته می‌شود رقم منتشر شده نزدیک به رقمی است که با ویلموتس توافق شده است. رقمی نزدیک به 2 میلیون یورو و توافق با این مربی برای هدایت تیم ملی ایران به مدت سه سال. ویلموتس بعد از دریافت مبلغ ابتدایی، پیش از دیدار با بحرین نیز در ترکیه بخش دیگری از آن را دریافت کرد تا به ایران بازگردد. اکنون فدراسیون به دنبال توافقی در این زمینه برای جدایی بدون چالش کیروش از تیم ملی ایران است. حضور 6 ماهه این مربی و انجام 6 بازی و دریافت نزدیک به دو میلیون یورو آنها را پای میز مذاکره برای پایان همکاری خواهد رساند. در صورتی که این توافق بدون درخواست ضرر و زیان از سوی ویلموتس همراه شود، فدراسیون اقدام به قطع همکاری با ویلموتس و انتخاب سرمربی بعدی خواهد کرد.



برانکو و شرط برای دریافت مطالبات و قراردادی سه ساله


سرمربی سابق پرسپولیس هر چند تا این لحظه پیامی از فدراسیون نشینان برای همکاری روی نیمکت تیم ملی دریافت نکرده اما کاملا راغب به این اتفاق در صورت نهایی شدن آن است. با این حال نزدیکان وی خبر از دو درخواست ویژه او در صورت طرح این پیشنهاد داده‌اند. برانکو در وهله اول خواهان تسویه حساب با پرسپولیس و صدور مفاصاحساب مالیاتی و در وهله دوم نیز عقد قراردادی سه ساله تا پایان جام جهانی 2022 قطر خواهد بود و به هیچ عنوان قرارداد مقطعی با فدراسیون منعقد نخواهد کرد. با این شرایط باید دید فدراسیون در اولین اقدام موفق به توافق با ویلموتس برای پایان همکاری خواهد شد تا در قدم بعدی به دنبال توافق با برانکو برای بازگشت باشد یا خیر. اتفاقی که علیرغم اخبار مبنی بر توافق رسمی با برانکو و جلسه فردا در ترکیه با این مربی، مطمئنا در این فاصله زمانی امکانپذیر نخواهد بود و بازگشت احتمالی برانکو به ایران مستلزم پروسه طولانی‌تری خواهد بود.

 

دیدگاه‌ها