کد خبر : 1651607 | 04 آذر 1398 ساعت 14:33 | 44.1K بازدید | 0 دیدگاه

نود ارومیه و حسرتی که بر دل تبریز ماند

با ظهور نود ارومیه عمر گسترش فولاد با بیش از یک دهه عمر به پایان رسید و حسرتی که بر دل فوتبالی های تبریز باقی ماند.

نود ارومیه و حسرتی که بر دل تبریز ماند

به گزارش "ورزش سه"، گسترش فولاد تبریز بعنوان یکی از اولین باشگاههای خصوصی کشور در اوایل دهه هشتاد وارد مسابقات حرفه ای شد. این باشگاه به رغم داشتن مالکی مولتی میلیاردر به نام محمدرضا زنوزی با خرید امتیاز کار خود را آغاز نکرد و یک تیم نوپا که از لیگ استانی استارت زد و خیلی زود به لیگ برتر رسید.

 

گسترش فولاد را میتوان تنها باشگاه خصوصی ایران دانست که برای خود ساختار حرفه ای داشت که استادیوم بنیان دیزل یکی از مجموعه های حرفه ای آن بود و تشکیلاتی شیک و حرفه ای. ولی ماشین سازی و نود ارومیه دست بر دست هم دادند تا این باشگاه حرفه ای دیگر نامی در فوتبال ایران نداشته باشد.

 

در ابتدای فصل گذشته محمدرضا زنوزی که مالکیت تیم گسترش فولاد لیگ برتری و ماشین سازی لیگ یکی را در اختیار  داشت با یک جهش بزرگ مالکیت تراکتور را نیز در اختیار گرفت تا عملا سه تیم حرفه ای را در اختیار داشته باشد و همین امر باعث شد تا یکی از تیم های خود را از مالکیت خارج کند و دو دو تا چهار تای آنها نام گسترش فولاد را با سهمیه لیگ یکی ماشین سازی راهی ارومیه شد.

 

با شرایط جدید گسترش فولاد لیگ برتری تبدیل به ماشین سازی تبریز شد و ماشین سازی لیگ یکی تبدیل به نود ارومیه شد و در این میان گسترش فولاد دوران حیات حرفه ای خود را خیلی شیک و مجلسی به پایان رساند و این داغی بر دل فوتبالی های تبریز بود.

 

البته وقتی صحبت از فوتبالی ها تبریز میکنیم منظور هواداران و تماشاگران نیست و این تیم چندان هوادارای نداشت و منظورمان فوتبالی های حرفه ای است که به نوعی با مدیریت فوتبال در ارتباط هستند و از ساختار حرفه ای آن آشنایی دارند.

 

بعد از انحلال گسترش فولاد این مجموعه در مقطعی به ماشین سازی رسید ولی بعد از مدت کوتاهی آنها از بنیان دیزل خارج شده و تشکیلات حرفه ای به تراکتور رسید و اکنون تراکتور صاحب استادیوم و زمین چمن و ساختمان اداری در بنیان دیزل هستند که هتل اختصاصی آنها نیز در شرف افتتاح است اما هنوز نشان و یا همان لوگو گسترش فولاد بر تابلو استادیوم بنیان دیزل باقیست که روایت داریم که محمدرضا زنوزی در مورد کسب اجازه برای حذف آن گفته است" به آن تابلو کسی دست نمیزند، او نماد این مجموعه است باید باقی بماند" و شاید همین یک جمله برای زنده نگه داشتن امید تبریزی ها برای بازگشت آبی های لاکچری تبریز کافی باشد.

دیدگاه‌ها