کد خبر : 1651621 | 04 آذر 1398 ساعت 15:31 | 48.4K بازدید | 0 دیدگاه

کالدرون نمی تواند خودش گل بزند؛

کالدرون: نگرانی‌ای در مورد اولتیماتوم باشگاه ندارم

سرمربی آرژانتینی پرسپولیس می گوید که کار خودش را برای موفقیت پرسپولیس به درستی انجام داده ولی اینکه خارجی ها بازی نمی کنند و تیمش گل نمی زند، لطمه ای به کار او وارد نمی کند.

کالدرون: نگرانی‌ای در مورد اولتیماتوم باشگاه ندارم

به گزارش "ورزش سه"، گابریل کالدرون سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پیش از دیدار تیمش در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برابر صنعت نفت آبادان که روز آینده در ورزشگاه آزادی برگزار می شود، در مورد این بازی بیان کرد: بازی فردا بازی مهمی برای ما است. همانطور که شما می دانید این هم یک فینال است که باید از آن عبور کنیم. جام حذفی برای همه تیم ها مهم است و همه ما می دانیم که بردن آن چه اهمیتی دارد. برای بردن جام باید از این مراحل عبور کنیم. باید مسئولیت خودمان را بپذیریم و بازی را ببریم. با احترام به تیم حریف که در لیگ هم برای ما مشکل ایجاد کردند، می دانیم بازی سختی است ولی این اطمینان را داریم که موفق می شویم. 

 

سوال اول از کالدرون در نشست خبری در مورد جلسه اش با انصاری فرد بود و اینکه آیا مدیرعامل پرسپولیس در صورت پیروز نشدن مقابل صنعت نفت به او اولتیماتوم اخراج داده یا خیر که او اینگونه پاسخ داد: من قوانین فوتبال را می شناسم. اولتیماتومی داده نشده ولی این چیزی نیست که من را نگران کند. این مسئولیتی است که ما برای بردن بازی فردا داریم و فقط به آن فکر می کنیم. باشگاه هم هر زمانی تشخیص بدهد، می تواند هر تصمیمی بگیرد و این وظیفه من نیست. 

 

سوال بعدی از کالدرون در رابطه با تشویق برانکو در بازی گذشته تیم توسط هواداران بود که او در این زمینه بیان کرد: بازیکنان من دوست دارند همیشه برنده باشند. این باخت و شکست بیشتر از همه برای آنها سخت است. من سعی می کنم به آنها اعتماد بدهم و باید برای موفقیت با هم متحد باشیم. مشکل ما تاثیرگذاری در گل است و تمام هفته کار می کنیم که این مشکل را حل کنیم.

 

او ادامه داد: قبل از بازی آخر ما سه برد و یک مساوی داشتیم و تیم همان تیم بود و تغییری نداشتیم به جز محرومیت شجاع. در واقع تیم خوب بود ولی چیزی که باید مدنظر داشته باشیم اینکه بازیکن گلزن نداریم و بدون بازیکن خارجی بازی می کنیم. هیچ تیمی در دنیا نیست که بخواهد قهرمان شود، بدون گلزن و بازیکن خارجی. شما رئال مادرید را ببینید که فصل گذشته یک بازیکنش یعنی رونالدو می رود و فصل گذشته مشکل داشت ولی ما با بازیکنان داخلی خیلی خوب در حال جلو رفتن هستیم. در بازی آخر 19 شوت زدیم ولی هیچ گلی نزدیم. روی ضربه های شروع مجدد ممکن است گل بخوریم و این اتفاق می افتد ولی ما باید گل بزنیم و همینطوری ادامه دهیم. باید روندی که در موقعیت سازی داریم را ادامه دهیم. در دو بازی آخرمان در خانه، 36 شوت داشتیم بدون شوت هایی که به بیرون رفت ولی هیچ کدام گل نشد که این آمار خوبی نیست. مردم و پیشکسوتان ممکن است صحبت کنند ولی حقیقت همینی است که من می گویم.

 

از سرمربی آرژانتینی پرسپولیس در رابطه با اینکه بدون بازیکن خارجی بازی می کند در شرایطی که جونیور را خودش به خدمت گرفته و بشار را هم در اختیار دارد، می گوید: بشار ابتدای فصل یک آسیب دیدگی در شانه اش داشت. کم کم سعی کردیم او را احیا کنیم. موفق شدیم که او را برگردانیم ولی بعد به اردوی عراق رفت. برای عراق بازی کرد ولی به موقع برنگشت چون مشکل پاسپورت داشت. الان هم هنوز برنگشته؛ رفته برای بازی تیم ملی عراق و هنوز برنگشته. در مورد جونیور هم درست است که او انتخاب من بود ولی او انتخاب نهم من بود. انتخاب نهم ممکن است خوب از آب دربیاید و ممکن است خوب کار نکند.

 

سوال بعدی در رابطه با صحبت هایش در مورد جونیور بود و اینکه تضمین کرده بود تا جونیور موفق شود. او در پاسخ به این سوال گفت: من می توانم فقط کیفیت کار خودم را گارانتی کنم ولی اینکه یک بازیکن خارجی بیاید و خوب کار کند به خود آن بازیکن بستگی دارد. اینکه می گویید جونیور گران ترین بازیکن پرسپولیس است، در واقع ارزان ترین بازیکنی بود که می توانستیم بیاوریم. هشت بازیکن قبلی که من پیشنهاد دادم را نتوانستند قرارداد ببندند.


باز از کالدرون سوال پرسیده شد که او گفته عملکرد جونیور را تضمین می کنم که او بار دیگر تاکید کرد: من نمی توانم عملکرد یک بازیکن خارجی را تضمین کنم و فقط می توانم در مورد کار خودم حرف بزنم. در واقع نظر نهایی را در مورد جونیور من دادم ولی 9 بازیکن دادم که جونیور آخری بود. جونیور بازیکن جوانی است و ظاهرا به خاطر اینکه قیمتش ارزان بوده، خریداری شده. او ویژگی هایی داشته که می توانسته او را موفق کند. در بازار نقل و انتقالات در تمام دنیا، هر وقت شما پول کمی پرداخت می کنید؛ ممکن است برای ایران زیاد باشد ولی در فوتبال جهانی این مبلغ خیلی کم است. شما بازیکنی می خواهید که تمام بازی ها گل بزند و ارزان هم باشد. ممکن است این اتفاق بیفتد. شاید یک بازیکن جوان بتواند این کار را بکند یا یک بازیکن 36 ، 37 ساله که آخر فوتبالش به اینجا بیاید. مطمنا کالدرون مسئول اول نبردن تیم است؛ ولی اینکه خارجی ها بازی نمی کنند و اینکه تیم بزرگی هستیم ولی گلزن نداریم، کار من نیست. کار من این است که ما 19 شوت به دروازه داریم. این کار من است. کالدرون نمی تواند خودش برود و گل بزند ولی کاری کردم که تیمم 19 ضربه به دروازه داشته باشد.

دیدگاه‌ها