کد خبر : 1651631 | 04 آذر 1398 ساعت 16:28 | 21.9K بازدید | 0 دیدگاه

گل نفت مسجد سلیمان تقصیر بیرانوند نبود

عزیزیان: تمرکز بیرانوند باید روی گلری باشد

سنگربان سابق استقلال و پرسپولیس، معتقد است که بیرانوند تقصیری روی تک گل دیدارش برابر نفت مسجد سلیمان نداشته است.

عزیزیان: تمرکز بیرانوند باید روی گلری باشد

سعید عزیزیان که سابقه بازی در هر دو تیم استقلال و پرسپولیس را دارد و نزدیک به 30 سال پیش از استقلال در انتقالی بحث برانگیز به پرسپولیس پیوست، در رابطه با عملکرد این روزهای علیرضا بیرانوند در گفتگو با "ورزش سه" اینگونه حرف هایش را آغاز کرد:


بیرانوند گلر خیلی خوبی است؛ به نظرم فقط یک مقدار به حاشیه می رود و اگر حاشیه اش را کم کند، شرایطش مثل گذشته می شود. بیرانوند قبلا حاشیه ای نداشت و کمترین افت و خیز را داشت ولی در این دوره شرایط اینطور نیست.


عزیزیان با اشاره به یکی از صحنه هایی که بیرانوند بیشتر به دنبال حاشیه بوده تا متن بازی، اضافه کرد: اگر یادتان باشد در بازی سپاهان قبل از اینکه گل بخورد، به خاطر اشتباه داور یا چنین چیزی به وسط زمین دوید و با قلعه نویی صحبت کرد و بعد از آن صحنه بود که تمرکزش را از دست داد و دو گل خورد.


مربی گلرهای تیم خوشه طلایی ساوه حرف هایش را ادامه داد و گفت: بیرانوند گلر ملی ما است ولی این روزها عصبی رفتار می کند. به هر حال داور چه درست و چه اشتباه کارش را انجام می دهد ولی من به عنوان بازیکن باید تمرکزم روی کار خودم باشد.


عزیزیان با اشاره به اینکه بازیکنان تیم های پرطرفدار کار سختی دارند، بیان کرد: پرسپولیس بیشترین طرفدار را در ایران و آسیا دارد و باید هواداران را هم در عملکردی که داریم در نظر بگیریم. آنها با برد و باخت تیم خوشحال و ناراحت می شوند. باید به فکر آنها باشیم.


مربی گلرهای سابق پرسپولیس در رابطه با اهمیت پست دروازه بانی تاکید کرد: دروازه‌بانی جایی است که اگر یک اشتباه کنیم کار تمام است ولی اگر بازیکن دیگری مثلا مهاجم، هافبک و حتی مدافع تیم اشتباه کند، باز امکان گل نخوردن وجود دارد ولی اگر دروازه‌بان باشید و اشتباه کنید، دیگر جای جبرانی وجود ندارد. گلر باید با تمرکز بالا کار کند و کاری نداشته باشد که نشریات چه می نویسند یا داور در بازی چه می کند. به نظرم بیرانوند هم اگر به این مسائل بیشتر توجه کند، به فرم خوبش برمی گردد و می تواند ماندگار شود.


از عزیزیان در این رابطه پرسیدیم که آیا بیرانوند روی گلی که از تیم نفت مسجد سلیمان دریافت کرد، مقصر بود یا خیر که او گفت: نه اصلا مقصر نبود. روی تیرک اول آن دفاعی که آنجا هست باید سر را بزند. دفاع اول نباید بگذارد مهاجم سر بزند. در آن  بازی، بازیکن نفت خوب سر زد ولی دفاع پرسپولیس نباید می گذاشت که این اتفاق بیفتد.


سوال بعدی ما از عزیزیان در رابطه با شرایط بیرانوند در تیم ملی بود و اینکه آیا دروازه بانی هست که بتواند جایگاه او را به عنوان گلر اول تیم ملی تهدید کند که او توضیح داد: فاصله یک مقدار وجود دارد ولی به نظرم دروازه بان هایی هستند که می توانند جایگاه او را به خطر بیاندازند. مثلا نیازمند جوانی است که در عین جوانی با تجربه است و می تواند جای بیرانوند را بگیرد. به نظرم باید از او در بازی های تدارکاتی استفاده کنند، تا روحیه بازی کردن در تیم ملی را به دست بیاورد. به نظرم آقای پیام نیازمند می تواند؛ رشید مظاهری هم گلر خوبی است که می توانند جانشین بیرانوند شود. البته گلرهای دیگری مثل حسینی هستند ولی انتخاب من این ها هستند. در این میان من نیازمند را گلر کاملی می بینیم؛ چون خروج های خوبی دارد، بازی با پای خوبی دارد و گلر با اخلاقی هم هست.


عزیزیان اینطور حرف هایش را خاتمه داد: گلرهایمان در درجه اول باید تمرکز کامل داشته باشند، چون چشم امید مربی بازیکنان و هواداران به آنها هست تا هر طور شده دروازه تیم را حفظ کنند.

 

دیدگاه‌ها