کد خبر : 1651768 | 05 آذر 1398 ساعت 11:13 | 24.1K بازدید | 0 دیدگاه

صمد نیکخواه: به المپیک فکر می‌کنم، نه خداحافظی

لبرون جیمز را به ایران بیاوریم که چه بشود؟

کاپیتان تیم ملی بسکتبال گفت: امیدوارم فدراسیون برای المپیک هم بتواند برنامه خوبی را پیاده کند تا کاملا آماده این رویداد بزرگ شویم.

لبرون جیمز را به ایران بیاوریم که چه بشود؟

به گزارش "ورزش‌سه"، بسکتبال فعلا تنها رشته تیمی به شمار می‌رود که توانسته سهمیه المپیک ٢٠٢٠ را کسب کند و از همین حالا خودش را برای حضور پرقدرت در توکیو آماده می‌کند. جالب اینجاست که هم زمان با المپیکی‌شدن بسکتبال ایران، لیگ برتر نیز امسال با شور و هیجان بیشتری دنبال می‌شود و تیم‌های مدعی نبردهای جذابی را برابر یکدیگر برگزار می‌کنند. در این میان بازگشت کاپیتان تیم‌ملی بسکتبال به لیگ ایران بعد از یک‌سال غیبت، توانسته به جذابیت‌های لیگ بیفزاید. صمد نیکخواه‌بهرامی که یکی از ستاره‌های ایران در جام‌جهانی ٢٠١٩ بود، حالا در ترکیب تیم مهرام کاملا آماده نشان می‌دهد. او که یک سال از لیگ ایران دور بوده، فعلا درباره خداحافظی‌اش حتی بعد از المپیک هم قاطعانه نظری نمی‌دهد.


در ادامه مشروح صحبت‌های صمد نیکخواه‌بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار "ورزش‌سه" را می‌خوانید.


امسال لیگ با کیفیت تری داریم


از ابتدا مشخص بود که لیگ امسال کیفیت بالاتری از سال‌های قبل خواهد داشت، هم تیم‌های بیشتری در لیگ شرکت کردند و هم با بودجه بیشتری پای به لیگ گذاشتند. در سال‌های قبل شاهد بودیم تا روز آخر مشخص نبود یکسری تیم‌ها اصلا می‌توانند در لیگ شرکت کنند یا خیر. امسال با برنامه‌ریزی فدراسیون، لیگ سر و شکل بهتری به خود گرفت. از سوی دیگر قدرت تیم‌ها طوری تقسیم شده که نمی‌توان قهرمان و فینالیست‌ها را پیش‌بینی کرد.


مهرام مدعی قهرمانی است


فعلا که اوایل لیگ است و نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که چه تیمی قهرمان می شود. با این حال وضع مهرام خوب است و امیدوارم با قدرت ادامه دهیم. البته همه تیم ها فراز و نشیب هایی خواهند داشت. دیدید که تیم ما بعد از بردن یک مسابقه مهم، در بازی بعدی باخت. قطعا باز هم باخت‌هایی در لیگ خواهیم داشت، اما مهم این است که به‌ خوبی مسابقات را تمام کنیم.


مسائل شخصی باعث دوری یک ساله‌ام شد


مسائل شخصی باعث شد ‌سال قبل در لیگ برتر ایران نباشم. امسال برای این‌که هدفم حضور در تیم‌ملی و المپیک بود، با آمادگی کامل در لیگ شرکت کردم. خدا را شکر که بازگشت من با برگزاری یک لیگ پویا همراه شد. سعی می کنم آمادگی خودم را به خوبی حفظ کنم تا به تیمم کمک کرده باشم.

 

1433469


بازی‌های تیم ملی باید مثل جام جهانی باشد


فعلا که خبری از تیم‌ملی نداریم و فکر نمی‌کنم برنامه‌ها هم مشخص شده باشد. البته می‌دانم تا چند وقت دیگر فیبا یک پنجره برای بازی‌های ملی تعیین کرده و می‌توانیم بازی تدارکاتی و اردو داشته باشیم. قبل از جام‌جهانی برنامه‌های تدارکاتی خوبی داشتیم و امیدوارم فدراسیون برای المپیک هم بتواند برنامه خوبی را پیاده کند تا کاملا آماده این رویداد بزرگ شویم.


نمی‌توانم بگویم مربی ایرانی خوب است یا خارجی


معتقدم نباید مربی ایرانی یا غیرایرانی را تفکیک کنیم. شاید در مقطعی و  رشته خاصی مربی خارجی به کار تیم‌ملی بیاید. شاید هم مربیان ایرانی توانایی داشته باشند که با تیم‌ملی موفقیت کسب کنند. نباید صرفا بگوییم مربی خارجی خوب است یا مربی ایرانی. کادرفنی تیم ملی بسکتبال که مشخص است و موفق عمل کرده و امیدوارم از این پس نیز موفق عمل کند.


لبرون جیمز را به ایران بیاوریم که چه شود؟


جدا از بحث مربیان خارجی، قطعا می‌توان بازیکنان بزرگ بسکتبال جهان را هم به هر بهانه‌ای به ایران آورد، اما لبرون جیمز یا هر ستاره بزرگ دیگری در بسکتبال برای آمدن‌شان به ایران یا هر کشور دیگری پول هنگفتی می‌خواهند. بسکتبال رشته گرانی است و بازیکنان و مربیان آن هم گران هستند. از طرف دیگر در ایران بسکتبال با اینکه رشته مطرحی است، اما در اولویت مسئولان نیست. اگر بخواهید بازیکن بزرگی را به ایران بیاورید، اول باید فکر کنید هدف‌تان از این کار چیست؟ همین حالا که می‌گویید یوسین بولت می خواهد به ایران بیاید، چه هدفی پشت آن است؟ البته می‌توان از این اتفاق استفاده‌های تبلیغاتی زیادی کرد. به‌هرحال آوردن بازیکن، تیم یا مربی بزرگی به ایران نیاز به برنامه‌ریزی دارد، اما با وضع فعلی بعید می‌دانم از نظر اقتصادی فدراسیون یا حتی اسپانسری توانایی چنین کاری را داشته باشد.


فعلا به فکر المپیک هستم، نه خداحافظی


فعلا که تا المپیک هستم و همان‌طور که گفتم خودم را آماده این رویداد بزرگ می‌کنم، به بعد از آن فکر نکردم و از الان هم نمی‌توانم درباره خداحافظی چیزی بگویم. بهتر است بگذاریم زمان پیش برود و بعدا در زمان خودش در این باره صحبت کنیم. فعلا که درگیر بازی های لیگ هستیم و تا شروع اردوهای تیم ملی و برگزاری المپیک زمان زیادی باقی مانده است.

 

دیدگاه‌ها