کد خبر : 1651931 | 05 آذر 1398 ساعت 20:27 | 35.9K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره‌های فوتبال چقدر گاز تولید می‌کنند؟

براساس اعلام یک محقق تغییرات اقلیمی، سفر هوایی ۲۰ فوتبالیست برتر نامزد شده برای توپ طلای سال ۲۰۱۹، تنها در سال جاری موجب تولید ۵۰۵ تُن دی‌اکسید کربن شده است.

ستاره‌های فوتبال چقدر گاز تولید می‌کنند؟

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایرنا، «اندرو ولفل» از دانشگاه منچستر می‌گوید نهادهای فوتبالی و باشگاه‌ها باید از طریق محدود کردن سفر هوایی و جایگزین کردن روشی دیگر برای جابجایی بازیکنان پروازی خود، با تغییرات آب و هوایی مقابله کرده و انتشار CO۲ را کاهش دهند.

 

بازیکنان غیراروپایی برای حضور در تیم‌های ملی خود مسافت‌های دورتری را پیموده‌اند به طوری که «مارکینیوش» برزیلی (۱۱۰ هزار ۷۸۷ کیلومتر)، «روبرتو فیرمینیو» (۹۷ هزار ۹۰۷ کیلومتر) و «سون هیونگ مین» کره ای با (۸۸ هزار ۲۸۹ کیلومتر) از حیث بیشترین مسافت طی کرده سه رتبه نخست را در اختیار دارند.

 

براساس این تحقیقات، هواپیماهای حامل مارکینیوش به تنهایی ۵۳.۵ تن دی‌اکسید کربن تولید کرده‌اند؛ این در حالی است که «لیونل مسی» و «ویرجیل فن‌دایک» به عنوان محتمل‌ترین گزینه‌های فتح توپ طلا به ترتیب مسئولیت ۲۰.۹ و ۱۶.۵ تن از دی‌اکسید کربن تولیدی را بر عهده دارند.

 

براساس یافته‌های این تحقیق، ۴۰ تن از CO۲ تولیدی، برابر با سوزاندن ۲۰ تن زغال است.

 

ولفل در این خصوص اظهار داشت: طبیعت فوتبال این است که تیم‌ها به طور مرتب مسافت‌های طولانی را برای برگزاری دیدار طی می‌کنند و علاوه بر این، داشتن بازیکنان ملی‌پوش و همچنین حضور سرمربیان ملی که به طور مدام پرواز می‌کنند، یکی از عوامل ردپای پررنگ دی‌اکسید کربن است.

دیدگاه‌ها