کد خبر : 1652116 | 06 آذر 1398 ساعت 17:21 | 46.7K بازدید | 0 دیدگاه

نه تراکتور نه پرسپولیس و نه تیم ملی

الکس نوری، دستیار کلینزمن در هرتابرلین

الکس نوری به عنوان دستیار یورگن کلینزمن در تیم هرتابرلین آلمان انتخاب شد.

الکس نوری، دستیار کلینزمن در هرتابرلین

به گزارش "ورزش سه" مهم ترین خبر فوتبال آلمان امروز به تیم هرتابرلین اختصاص یافت. جایی که سران باشگاه هرتابرلین با اخراج سرمربی خود یعنی آنته شویچ، یورگن کلینزمن را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کردند تا به دنبال فرار از قعر جدول با صعود به رتبه های بالاتر باشند.

 

اما کلینزمن در اولین تصمیم خود، الکس نوری را به عنوان دستیار خود در این تیم انتخاب کرد. مربی ایرانی – آلمانی که کار خود را در بوندس لیگا با وردربرمن آغاز کرد و توانست با کسب نتایج این تیم را از رده های پایین جدول به رده هشتم برساند. او در ادامه کار خود را به عنوان اینگول اشتات در لیگ دسته دوم آلمان پیگیری کرد اما توفیق چندانی در باشگاه جدیدش نداشت و از سمت خود برکنار شد.

 

1454315

 

نوری در چند مقطع مورد توجه تیم‌های ایرانی نیز قرارگرفت. جایی که بعد از اتمام جام ملت‌های آسیا او یکی از گزینه‌های جانشینی کارلوس کی‌روش شد اما در نهایت هدایت تیم ملی را قبول نکرد. این مربی فصل گذشته نیز مورد توجه تراکتور قرار گرفت اما کار خود را در آلمان پیگیری کرد و حضور در تبریز را تجربه نکرد.

 

آخرین تیم ایرانی که پیشنهاد همکاری به الکس نوری را ارائه کرد، پرسپولیس بود. سرخ‌ها بعد از خروج برانکو از تیمشان از این مربی دو رگه به عنوان گزینه اصلی خود یاد کردند که نوری از همان اول اعلام کرد برای انجام پروژه ای ورزشی به ایالت متحده می‌رود و برنامه ای برای فعالیت در ایران ندارد.

 

1454316

 

حالا او به واسطه همین پروژه موفق به حضور در سومین تیم حرفه ای و آلمانی خود شده است. نوری در آمریکا مدرسه فوتبال دارد همکاری موفقی به فدراسیون فوتبال این کشور داشته است. کلینزمن نیز به واسطه حضور در تیم ملی آمریکا با نوری آشنایی دارد. به همین دلیل و به خاطر آشنایی این مربی جوان با فوتبال آلمان و بوندس لیگا در نهایت وی به کمک مربی اول هرتابرلین تبدیل شد و حالا تجربه جدیدی را پشت سر می‌گذارد.

دیدگاه‌ها