کد خبر : 1652136 | 06 آذر 1398 ساعت 18:54 | 37.1K بازدید | 0 دیدگاه

در اصفهان صورت مساله پاک شد؛

دیگر باشگاه سپاهان زیربار خسارت نمی‌رود!

باشگاه سپاهان با انتشار اطلاعیه‌ای تاکید کرد که دیگر جبران خسارت احتمالی به اصحاب رسانه را نمی‌پذیرد.

دیگر باشگاه سپاهان زیربار خسارت نمی‌رود!

به گزارش "ورزش سه"، یکی از ترسناک‌ترین بازی های فصل گذشته برای مسئولین فوتبال کشور، برگزاری دیدار دو تیم پرسپولیس و سپاهان بود؛ دیداری که در بازی برگشت و با بی تدبیری مسولان برگزاری مسابقه به آشوب کشیده شد و خسارت های مالی و جانی زیادی به بار آورد.


دیدار پرسپولیس و سپاهان که با کسب 5 عنوان قهرمانی لیگ برتر، پرافتخارترین تیم های لیگ به شمار می روند، همیشه حساسیت زیادی داشته و اتفاقات رخ داده در دیدار برگشت، سبب شد تا نیمه نهایی سختی پیش روی مسئولان برگزاری مسابقات در فوتبال ایران باشد.
پیش از برگزاری این مسابقه هم بحث تقسیم سهمیه هواداران به صورت 50/50 مطرح شد که در نهایت هم رعایت نشد و تنها دو نتیجه در پی داشت؛ یکی ایجاد تنش بیشتر میان هواداران و دوم خالی ماندن سکوهای ورزشگاه نقش جهان که به اندازه ظرفیتش بلیت فروشی نکردند.


آن مسابقه برگزار شد و تمام اهالی فوتبال از خساراتی که به جا گذاشت مطلع شدند؛ آسیب دیدن نزدیک به 300 نفر و همینطور خسارت میلیاردی به اموال هواداران و خبرنگاران که بخشی از این خسارت مالی با حکم دادگاه به شانه سپاهان افتاد.


حالا و پس از تمام این اتفاقات، بار دیگر شهر اصفهان میزبان یک دیدار حساس دیگر شده است و باید در ورزشگاه نقش جهان از استقلال پذیرایی شود.


در همین رابطه امروز در استانداری اصفهان جلسه‎‌ای برای برگزاری هر چه بهتر این بازی برگزار شده و پس از این جلسه اطلاعیه ای هم صادر شد که جالب ترین بخش این اطلاعیه به بند سوم آن برمی گردد که به ایاب و ذهاب اصحاب رسانه پرداخته و نوشته است که باشگاه سپاهان هیچ مسئولیتی در قبال خسارات احتمالی نخواهد پذیرفت.
ورزشگاه نقش جهان به ادعای مسئولان استان اصفهان یکی از مدرن ترین ورزشگاه های کشور به شمار می رود که شایسته برگزاری بازی های ملی است و حالا با بازگشت طلایی پوشان به رقابت های آسیایی، از بهمن ماه باید میزبان رقابت های لیگ قهرمانان آسیا هم باشد.


سوال اصلی اما اینجاست؛ چطور ورزشگاهی که باید مسابقات بین المللی و آسیایی را میزبانی کند، نمی تواند امنیت ماشین چیزی در حدود 50 خبرنگار که از تهران و شهرهای دیگر به این شهر سفر می کنند را تامین کند و در صورتی که این توانایی در اصفهان وجود دارد، باید این سوال را مطرح کرد که چطور مسئولان استان اصفهان و باشگاه سپاهان که در این جلسه حاضر بوده اند، رای به انتشار چنین اطلاعیه ای داده اند.


در پایان باید به این نکته هم اشاره داشت؛ اگرچه بازی های دو تیم استقلال و سپاهان معمولا تنش هایی شبیه دیدار سپاهان و پرسپولیس به همراه نداشته ولی بند نهایی اطلاعیه باشگاه سپاهان، ابهاماتی در مورد احتمال ایجاد درگیری در این مسابقه که نتیجه آن، عدم تمایل هواداران برای رفتن به ورزشگاه خواهد بود را به صورت ناخودآگاه به همراه دارد.

دیدگاه‌ها