کد خبر : 1652214 | 07 آذر 1398 ساعت 09:53 | 24.7K بازدید | 0 دیدگاه

مردان کلین شیت فوتبال ایران به هم رسیدند

پیام- سیدحسین؛ جنگ رکوردداران در نقش جهان

از حساسیت های حاکم بر بازی بزرگ این هفته لیگ برتر در نقش جهان می توان به رویارویی رکوردداران گل نخوردن در تاریخ ایران اشاره کرد.

به گزارش "ورزش سه"، در کمتر از سه فصل رکورد کلین شیت و گل نخوردن در فوتبال باشگاهی ایران دستخوش جابه جایی هایی شد که در این اتفاق دو دروازه بان سرحال و آماده این روزها نقش اصلی را ایفا کردند. اول سیدحسین حسینی بود که دو فصل پیش درون دروازه استقلال در بیش از 10 بازی گل نخورد تا با ثبت رکورد 873 دقیقه نام خود را به عنوان رکورددار ثبت کلین شیت بر سر زبان ها انداخته و از بهرام مودت پیشی بگیرد.


مرد شماره یک این روزهای استقلال در آن برهه رقابت فشرده ای با رقیب سرشناس تر خود مهدی رحمتی برای ایستادن درون دروازه داشت از همین رو با انگیزه و روحیه بالا توانست در یک فصل و طی ده بازی این رکورد را به نام خود ثبت کند، رکوردی که سیدحسین همواره از آن به عنوان یکی از دردسرها و اهرم فشارهای روحی روانی در راه نرسیدن به پیراهن تیم ملی نام برد.

 

1454447


دو سال بعد اما این رکورد توسط رقیب اصلی و مستقیم سیدحسین به شکلی متفاوت شکسته شد. پیام نیازمند که در آخرین تورنمنت رسمی ملی به سیدحسین ترجیح داده شد تا گلر استقلالی ها بعد از جام جهانی این دفعه رفتن به امارات و جام ملت ها را به گلر سپاهان تقدیم کند طی دو فصل توانست رکورد حسینی را از چنگش خارج و خود را به عنوان مرد کلین شیت های تاریخ لیگ و باشگاهی ایران بر سر زبان ها بیاندازد.


نیازمند که در دومین فصل از حضور در سپاهان پله های رشد را یک به یک گذراند و تبدیل به مردی قابل اعتماد برای امیر قلعه نویی شد با احتساب بازی های پایانی فصل قبل همین طور بازی های 9 هفته ابتدایی لیگ نوزدهم توانست با 940 دقیقه گل نخوردن از رکورد 873 دقیقه ای سیدحسین عبور کند تا روز شنبه ورزشگاه نقش جهان برای اولین بار شاهد تقابل دو مرد رکورددار دروازه های فوتبال باشگاهی ایران باشد، جنگی که برنده و بازنده اش شرایط متفاوتی در روزهای آتی پیدا خواهد کرد.

 

1454446


این بازی نه تنها برای هواداران دو تیم بلکه به عنوان فینال زودرس نیم فصل نخست حائز اهمیت است بلکه نبردی حیثیتی و اعتباری برای این دو گلر خوش آتیه و سرحال این روزهای فوتبال ایران نیز محسوب می شود، دو دروازه بانی که به عنوان سرمایه های ملی نیز می توانند با نشان دادن توانایی و قابلیت های خود نام شان را به عنوان مدعی اصلی پوشیدن پیراهن تیم ملی نیز بر سر زبان ها بیاندازند.

 

دیدگاه‌ها