کد خبر : 1652408 | 08 آذر 1398 ساعت 17:00 | 14.3K بازدید | 0 دیدگاه

قول پیگیری مدرک تحصیلی رییس از سوی وزارت

ریاست نوزایی در چوگان غیرقانونی است؟!(عکس)

چند ماه بعد از انتخاب رییس فدراسیون چوگان، برخی به غیرقانونی بودن حضور او در این سمت اعتراض کرده‌اند.

به گزارش "ورزش سه"، حدود 6 ماه از انتخاب ابراهیم نوزایی به عنوان رییس جدید فدراسیون چوگان می گذرد. در این مدت اعتراض هایی به غیرقانونی بودن حضور او در این پست مطرح شده و اخیرا خود رییس فدراسیون چوگان نیز اذعان کرده که مدرک تحصیلی اش فوق دیپلم است!


با اینکه طبق قوانین موجود برای تصدی ریاست فدراسیون های ورزشی باید هر فردی حداقل مدرک فوق لیسانس داشته باشد و استثناهایی برای جانبازان و ایثارگران نیز در نظر گرفته شده، نوزایی معتقد است حضور او با مدرک فوق دیپلم قانونی است.


رییس فدراسیون چوگان در مصاحبه اخیرش در این باره گفته است: «مدرک من فوق دیپلم است، اما با جانبازی به لیسانس ارتقا پیدا می کند. بنده شبانه روز خواب ندارم تا بتوانم خدمتی به این ورزش کنم. من در فدراسیون نه دنبال پست و مقام هستم و نه دنبال میز، علاوه بر اینکه حقوقی هم دریافت نمی کنم، گاهی از جیب هم خرج می کنم و امیدواریم خدا این خدمت رسانی ما به ورزش را قبول کند.»


البته نکته دیگر بازنشستگی ابراهیم نوزایی است که او به این مساله نیز اینطور واکنش نشان داده است: «بنده بازنشسته هستم. بعد از اینکه اعلام شد که بازنشسته نمی توانند در پست های مدیریتی دولتی حضور داشته باشند، استثنایی هم برای جانبازان ۵۰درصد به بالا قرار داده شد. اما اگر کسی معتقد است که طبق قانون حضور ما در این سمت مشکل دارد، بنده همین فردا مسئولیت را به فرد دیگری تقدیم می کنم.»


حالا با نگاهی به آیین نامه احراز و چگونگی انتخاب رییس فدراسیون های ورزشی متوجه می‌شویم که ریاست فدراسیون چوگان برای ابراهیم نوزایی دارای منع قانونی است.
در بند ٤ ماده شش این آیین نامه نوشته شده: «رییس فدراسیون باید حداقل دارای مدرک فوق لیسانس یا همطراز آن مورد تایید وزارت علوم باشد.»


البته با توجه به اینکه نوزایی عنوان کرده جزو جانبازان است، در تبصره یک آمده است: «داوطلبینی که دارای سابقه حداقل یک دوره ریاست، نایب رییسی(اعم از بانوان و آقایان) و دبیری فدراسیون هستن یا افرادی که دارای گواهی ایثارگری(آزادگان، جانبازان و رزمندگان) می باشند، می توانند با مدرک کارشناسی(لیسانس) در انتخابات ثبت نام نمایند.»


با استناد به بندهای این آیین نامه به نظر می رسد ریاست ابراهیم نوزایی در فدراسیون چوگان دارای منع قانونی است و مشخص نیست او چطور با این شرایط برای انتخابات تایید صلاحیت شده و به عنوان رییس معرفی شده است.


وقتی با محمدشروین اسبقیان، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در این باره تماس گرفتیم، او از این مساله ابراز بی اطلاعی کرد و قول پیگیری ماجرا را داد.


باید دید بعد از بررسی های صورت گرفته مدرک یا بند جدیدی برای قانونی بودن حضور نوزایی در راس فدراسیون چوگان رو می شود یا او به خاطر ایرادهای قانونی مجبور به ترک این پست خواهد شد.

 

1454783

 

1454782

دیدگاه‌ها