کد خبر : 1652431 | 08 آذر 1398 ساعت 20:10 | 79.1K بازدید | 0 دیدگاه

دو سرمربی با دو رویکرد متفاوت 

امیر-استرا؛ تقابل بهترین‌ها در نقش جهان

بهترین خط حمله و خط دفاع لیگ فردا جذاب ترین نبرد هفته را در ورزشگاه نقش جهان اصفهان شکل می دهند.

امیر-استرا؛ تقابل بهترین‌ها در نقش جهان 

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان در شرایطی میزبان استقلال است که در فصل گذشته با شکست دقایق پایانی در اصفهان از قهرمانی دور شد و در صورت شکست در بازی فردا، بازهم از صدر جدول دور می‌شود. سپاهان این روزها اما تفاوتی اساسی با فصل گذشته دارد؛ تیم قلعه نویی در فصل گذشته بهترین خط حمله لیگ را داشت و 20 گل خورده در 30 بازی را ثبت کرد اماری که شباهتی به این فصل ندارد. ژنرال برای قهرمانی دفاع تیم اش را تقویت کرده و با 1 گل خورده در 10 بازی تا امروز شکست ناپذیر مانده. استقلال هم از ابتدای فصل پیشرفت خوبی داشته و اخرین شکست استراماچونی به بیش از 2 ماه پیش برمی‌گردد. استقلال در مجموع لیگ برتر و جام حذفی، در 9 بازی بعد از شکست برابر پرسپولیس هرگز شکست نخورده و با متوسط 3 گل زده در هر بازی توانسته از 7 بازی لیگ برتر 19 امتیاز به دست آورد.

 

در فصل جاری تا امروز زردهای اصفهان هرگز از تیمی عقب نیفتاده و گل اول را نخورده اند و باید دید اگر در برابر بهترین خط حمله لیگ برای بار اول این اتفاق را تجربه کنند، میتوانند به بازی برگردند و نتیجه را تغییر دهند یا خیر. استقلال در سه بازی با ماشین‌سازی، پرسپولیس و تراکتور گل اول را خورده و دو بازی اول را با شکست و سومی را با پیروزی پشت سر گذاشته. 

 

 

پاس های سپاهان، موقعیت های استقلال

 

بر اساس آمار سایت یازده، سپاهان در اجرای فوتبال مالکانه موفق تر از استقلال بوده و به طور متوسط 433 پاس در هر بازی را ثبت کرده، اما استقلال با میل هجومی بیشتر، در تعداد شوت، شوت در چارچوب و گل زده، برتری نسبی دارد. همچنین امار شانس گل به خوبی نشان می‌دهد چرا استقلال بهترین خط حمله و سپاهان بهترین خط دفاعی لیگ است و استقلال در حمله زهردارتر از سپاهان و در دفاع اسیب پذیرتر بوده است.

 

1454821

 


رویکرد فنی مقابل بزرگان

 

تا پایان هفته یازدهم هر دو تیم با دو تیم مدعی پرسپولیس و تراکتور بازی کرده اند و در دو هفته اینده باید به مصاف شهرخودرو (صدرنشین لیگ) بروند. سپاهان در تهران و اصفهان، به ترتیب پرسپولیس و تراکتور را با 2 گل شکست داده و در هر دوبازی توانسته دروازه اش را بسته نگه دارد. استقلال هم اخرین شکست اش را در بازی با پرسپولیس تجربه کرده و تراکتور را در تبریز با نتیجه 4 بر 2 شکست داد.

 

1454819

 

 

امار سایت یازده نشان میدهد سپاهان و استقلال تا اینجای فصل در بازی با تیم های بزرگ رویکرد مشابهی داشتند و هر دو تیم در بازی مستقیم با مدعیان، با مالکیت توپ کمتر، در تعداد پاس و دقت پاس آمار ضعیف تری نسبت به متوسط خودشان را ثبت کرده اند و همچنین تعداد شانس گلزنی بیشتری به حریف شان داده اند. استقلال در این دو بازی بیشتر از متوسط امارش شوت در چارچوب زده و سپاهان هم شانس گلزنی بیشتری خلق کرده.

 

این آمار در کنار متوسط 2.75 گل در این 4 بازی، می تواند امار امیدوارکننده ای برای یک بازی حساس و پرهیجان باشد. دیاباته و کی‌روش استنلی، مهاجم‌های خارجی دو تیم می توانند چهره های جذاب این بازی باشند. اقای گل فصل پیش با 3 گل، بهترین گلزن سپاهان در این فصل بوده و زوج شیخ- قاثدی هم تا امروز روی هم 9 گل برای استقلال زده اند و بهترین زوج هجومی لیگ هستند.

 

 

مناطق گلزنی در 4 بازی اخیر

 

دو تصویر زیر منطقه شوت های منجر به گل دو تیم در 4 بازی گذشته را نشان میدهد. استقلال در این 4 بازی 13 گل زده که 9 گل آن از داخل محوطه جریمه به ثمر رسیده و 4 گل هم از شوت های راه دور؛ آماری که نشاندهنده تنوع تاکتیکی استقلال برای رسیدن به دروازه حریف است. سپاهانی ها هم در 4 بازی گذشته تمام 5 گل خود را از داخل محوطه جریمه به ثمر رسانده اند و تمرکز هجومی شان بر زدن ضربه اخر از داخل محوطه جریمه است.

 

1454820

 

دیدگاه‌ها