کد خبر : 1652458 | 08 آذر 1398 ساعت 20:18 | 10.3K بازدید | 0 دیدگاه

فینال فرمول1 در یاس مارینا؛ تمرین اول و دوم گرند پری ابوظبی

آخرین مسابقه‌ی فصل 2019 فرمول یک در پیست زیبای یاس مارینا با برگزاری تمرین اول و دوم استارت خورد.

فینال فرمول1 در یاس مارینا؛ تمرین اول و دوم گرند پری ابوظبی

 

به گزارش "ورزش سه"، گرند پری ابوظبی که آخرین مسابقه‌ی فرمول یک در فصل 2019 است از ظهر امروز با برگزاری تمرین اول و دوم آغاز شد. هر چند تکلیف قهرمانی و نایب قهرمانی رانندگان در مسابقات پیشین مشخص شده، اما جنگ بر سر رده‎‌ی سوم و رده‌های پایین‌تر هنوز به شدت در جریان است.

 

ابوظبی از سال 2009 به فرمول یک اضافه شده و در این سال‌ها پیست یاس مارینا به دلیل آغاز مسابقه در نور روز و پایان یافتنش در شب و زیر نور نورافکن‌ها، محل رقم خوردن تصاویر زیبایی بوده است. تیم فراری نه تنها هیچگاه در یاس مارینا موفق به پیروزی نشده بلکه حتی در تایم‌گیری‌ها نیز نتوانسته خود را به صف اول استارت برساند. تیم مرسدس با پنج پیروزی و ردبول با سه پیروزی از موفق‌ترین تیم‌ها در این پیست هستند. همچنین همیلتون با چهار پیروزی و وتل با سه پیروزی موفق‌ترین راننده‌ها در گرند پری ابوظبی هستند.

 

از نکات قابل توجه امروز شرکت لوییس همیلتون در تمرین اول گرند پری ابوظبی با شماره‌ی 1 به جای شماره‌ی 44 همیشگی‌اش بود. شماره‌ی 1 در فرمول یک را قهرمانان فصل قبل می‌توانند انتخاب کنند، همیلتون اما هیچوقت این شماره را برای ماشینش برنگزیده و تنها سال گذشته باز هم در تمرین اول گرند پری ابوظبی با این شماره به پیست آمده است.

 

 

1454863

 

 

وتل نیز که به تازگی برای سومین بار پدر شده، امروز با تاخیر خود را به پیست یاس مارینا رساند.

 

تمرین اول

 

والتری بوتاس راننده‌ی مرسدس که گرند پری برزیل را با بروز نقص فنی در موتور ماشینش از دست داد، به دلیل تعویض قطعاتی در موتور با دریافت پنالتی مسابقه را از رده‎ی آخر آغاز خواهد کرد. با این وجود او موفق شد در تمرین اول سریع‌ترین زمان پیست را به ثبت رسانده و در رده‌ی اول بایستد.

 

تمرین اول بدون حادثه‌ی خاصی ادامه داشت، اما برخلاف دقایق ابتدایی در نیم ساعت پایانی شاهد دو پرچم قرمز بودیم. در سی دقیقه مانده به پایان تمرین اول دنیل ریکاردو یک نقص فنی آتشین را در ماشین رنوی خود تجربه کرد و ضمن خارج شدن از مسابقه، لحظات کابوس‌واری را نیز برای پیر گسلی رقم زد. نقص فنی موتور ماشین ریکاردو موجب شد که مقدار زیادی روغن از موتور ماشین به بیرون پاشیده شود و ضمن شعله‌ور شدن اگزوز ماشین و خیس کردن پیست از روغن، ماشین و کلاه پیر گسلی را نیز که در فاصله‌ی کمی از ریکاردو، پشت سر او قرار داشت به شدت روغنی کرد تا این راننده برای لحظاتی ضمن سر خوردن روی پیست روغنی، دید خود را هم از دست بدهد.

 

 

1454871

 

 

با آمدن پرچم قرمز به پیست تمرین اول برای حدود پانزده دقیقه متوقف شد تا مارشال‌ها ضمن انتقال ماشین ریکاردو به گاراژ رنو، زمانی را نیز صرف پاک کردن اثرات روغن از آسفالت پیست کنند.

 

با از سر گرفته شدن تمرین تیم‌ها سعی در کسب اطلاعات با لاستیک‌های هارد و مدیوم را داشتند که دو دقیقه مانده به پایان تمرین، سباستین وتل راننده‌ی فراری اسپین شد و به دیواره‌ها برخورد کرد تا بار دیگر شاهد پرچم قرمز باشیم و تمرین اول گرند پری برزیل زودتر از زمان پیشبینی شده به پایان برسد.

 

 

1454866

 

 

والتری بوتاس تایم یک را ثبت کرد و ورشتپن و همیلتون دوم و سوم شدند. آلبون و وتل در رده‌های چهارم و پنجم ایستادند و رومن گروجان راننده‌ی تیم هاس که ست‌آپ جدیدی را روی ماشینش امتحان می‌کند، توانست در میان شگفتی همگان در رده‌ی ششم و بالاتر لکلرک راننده‌ی فراری قرار بگیرد. دیگر ماشین هاس؛ کوین مگنوسن نیز هشتم شد. جیووناتزی از آلفارومئو و  نیکو هولکنبرگ راننده‌ی رنو نیز در رده‌های نهم و دهم قرار گرفتند.

 

 

1454864

 

 

تمرین دوم

 

در تمرین دوم نیز والتری بوتاس باز هم از دیگر راننده‌ها سریع‌تر بود. او در بیست دقیقه‌ی پایانی تمرین دوم برخورد نسبتا شدیدی با رومن گروجان داشت اما موفق شد باز هم در دقایق پایانی تمرین به پیست بازگردد.

 

تمرین دوم گرند پری ابوظبی برخلاف تمرین اول که جز دو حادثه‌ی ربع ساعت آخر چندان هیجانی به خود ندیده بود، خیلی پراتفاق پیگیری شد. با غروب آفتاب و روشن شدن نورافکن‌ها شاهد تصاویر زیبایی در پیست یاس مارینا بودیم تا آرزو کنیم مسابقات فرمول یک بیشتری زیر آسمان شب برگزار شوند.

 

 

1454869

 

 

بوتاس موفق شد با ثبت زمان 1:36.256 ثانیه، بیش از 0.3 ثانیه سریع‌تر از نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌ی خود لوییس همیلتون باشد. همیلتون که امید به کسب پنجمین برد خود در ابوظبی را دارد، به سختی و با تنها 0.076 ثانیه کمتر از چارلز لکلرک توانست در رده‌ی دوم بایستد.

 

 

1454860

 

 

فراری اما این گرند پری را چندان خوب آغاز نکرده، پس از برخورد وتل با دیواره‌ها در تمرین اول، لکلرک نیز در تمرین دوم در پیچ 19 دقیقا در همان نقطه‌ای که وتل تصادف کرده بود، کنترل ماشین را از دست داد و با دیواره‌ها برخورد کرد، اما موفق شد با ثبت سریع‌ترین سکتورهای یک و دو در نهایت در رده‌ی سوم قرار بگیرد. وتل نیز با 0.1 ثانیه بیشتر چهارم شد.

 

 

1454877

 

 

ردبول‌ها بر خلاف انتظار در تمرین دوم چندان قوی ظاهر نشدند و به رده‌های پنجم و ششم قناعت کردند.

 

از حوادث تمرین دوم می‌توان به اسپین شدن آنتونیو جیووناتزی درست در محل تصادف وتل و لکلرک اشاره کرد، با این تفاوت که راننده‌ی آلفا رومئو خوش‌شانس بود و در چند سانتیمتری دیواره متوقف شد.

 

 

1454875

 

 

پیچ 19 به پیچی دردسرساز برای راننده‌ها بدل شده بود و علاوه بر وتل، لکلرک و جیووناتزی، بوتاس هم در این پیچ تا مرز اسپین شدن پیش رفت.

 

تصادف بوتاس با گروجان هم موجب دادن پرچم قرمز شد و برای دقایقی تمرین دوم متوقف شده بود تا تکه‌های جدا شده از ماشین‌ها از روی پیست جمع‌‌آوری شوند.

 

 

1454867

 

 

در پایان تمرین دوم گروجان باز هم با ثبت زمانی بسیار خوب موفق شد در رده‌ی هفتم بایستد و سرجیو پرز راننده‌ی ریسینگ پوینت هشتم شد. دو راننده‌ی توروروسو، کیویات و گسلی نیز نهم و دهم شدند.

 

 

1454868

 

 

گرند پری ابوظبی فردا و از ساعت13:30 تا 14:30 با برگزاری تمرین سوم ادامه خواهد یافت و پس از آن از ساعت 16:30 الی 17:30 شاهد تایم‌گیری در پیست یاس مارینا خواهیم بود.

 

دیدگاه‌ها