کد خبر : 1652527 | 09 آذر 1398 ساعت 10:32 | 7.3K بازدید | 0 دیدگاه

محکومیت مقام ارشد سابق فیفا به جرم رشوه‌گیری

رئیس سابق فدراسیون فوتبال برزیل ریکاردو تیشیرا از طرف فیفا به دلیل دریافت رشوه با جریمه نقدی و محرومیت مادام‌العمر از فعالیت فوتبالی روبرو شد.

محکومیت مقام ارشد سابق فیفا به جرم رشوه‌گیری

به گزارش "ورزش سه"، ریکاردو تیشیرا، رئیس سابق فدراسیون فوتبال برزیل به دلیل دریافت رشوه از طرف فیفا با محرومیت مادام‌العمر از فعالیت‌های فوتبالی روبرو شده و به پرداخت یک میلیون فرانک سوئیس جریمه نقدی محکوم شد.

 

1454952

 

تیشیرای 72ساله عضو سابق کمیته اجرایی فیفا و همچنین داماد ژائو هاوه‌لانژ، رئیس سابق فیفا است. کمیته اخلاق فیفا از مدتی پیش به دلیل اتهامات مطرح شده به تیشیرا درباره دوران فعالیتش در کمیته اجرایی فیفا از سال 2006 تا 2012 درباره او تحقیق می‌کرد. تیشیرا به پرداخت رشوه برای اهدای قراردادهای فیفا به شرکت‌های رسانه‌‌ای و حقوق بازاریابی رقابتهای فوتبال آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی به شرکتهای خصوصی متهم شده بود.

 

در بیانیه فیفا که دیروز صادر شد آمده است:" هیات تصمیم‌گیری کمیته اخلاقی فیفا تصمیم گرفت که آقای تیشیرا ماده 27 از منشور اخلاقی فیفا که درباره دریافت رشوه است را زیر پا گذاشته و در نتیجه حکم داد که ایشان به صورت مادام‌العمر از هر گونه فعالیت فوتبالی، چه اجرایی و چه ورزشی، در سطح ملی و بین‌المللی محروم است. از این گذشته جریمه‌ای به مبلغ 1 میلیون فرانک سوئیس برای ایشان تعیین شده است".

 

این حکم فیفا بلافاصله اجرایی خواهد شد و جزئیات تصمیم کمیته اخلاقی فیفا در سایت این سازمان برای اطلاع افکار عمومی منتشر شده است.

 

 

دیدگاه‌ها