کد خبر : 1652700 | 09 آذر 1398 ساعت 18:26 | 11K بازدید | 0 دیدگاه

یاس مارینا صحنه‌ی درخشش مرسدس؛

88مین پل‌پوزیشن لوییس همیلتون در فینال ابوظبی

تمرین سوم و تایم‌گیری آخرین مسابقه‌ی فرمول یک در ابوظبی برگزار شد.

88مین پل‌پوزیشن لوییس همیلتون در فینال ابوظبی

 

 

به گزارش "ورزش سه"، تمرین و تایم‌گیری گرند پری ابوظبی در پیست یاس مارینا برگزار شد تا ترتیب قرار گرفتن ماشین‌ها در خط استارت مسابقه‌ی فردا و لاستیک‌های مورد استفاده‌شان مشخص شود.

 

تمرین سوم

 

تمرین سوم گرند پری ابوظبی در حالی آغاز شد که در دو تمرین روز گذشته والتری بوتاس راننده‌ی مرسدس سریع‌ترین راننده‌ی حاضر در پیست بود.

 

در تمرین سوم اما این ردبول بود که با پیشتازی مکس ورشتپن توانست سریع‌ترین زمان را به ثبت رسانده و در رده‌ی اول بایستد.

 

همیلتون و بوتاس با کمتر از 0.1 ثانیه اختلاف با ماشین ردبول، در رده‌های بعدی قرار گرفتند و الکس آلبون چهارم شد. فراری اما مانند دو تمرین قبل در رسیدن به سرعت ایده‌آل با مشکلاتی مواجه بود و وتل و لکلرک به ترتیب پنجم و ششم شدند. سرجیو پرز هم با نمایشی بهتر از دیگر راننده‌های میان جدولی توانست در رده‌ی هفتم بایستد.

 

 

1455166

 

 

ماشین سرجیو پرز در اواخر تمرین سوم دچار روغن‌ریزی هم شده بود و به کیمی رایکونن که پشت سرش رانندگی می‌کرد حسابی روغن پاشید.

 

 

1455151

 

 

تایم‌گیری

 

در Q1 دقایقی پس از حضور ماشین‌ها در پیست شاهد اسپین شدن ماشین فراری سباستین وتل در همان آغاز دور سریع‌ش بودیم تا برای چند ثانیه‌ای شاهد پرچم زرد در یاس مارینا باشیم.

 

 

1455159

 

 

ورشتپن در ابتدا تایم یک را زد و لکلرک هر چه کرد نتوانست به او برسد و در رده‌ی دوم قرار گرفت تا همیلتون به زودی با ثبت زمانی سریع‌تر، بالاتر از این دو قرار بگیرد. بوتاس نیز برای لحظاتی در سه دقیقه‌ی پایانی صدرنشین بود تا باز هم رده‌ی نخست را به همیلتون واگذار کند.

گروجان و کیویات هم در خروج از پیت‌لین، با بی‌احتیاطی کیویات و گاراژ توروروسو، تا یک قدمی برخورد با هم پیش رفتند.

 

 

1455158

 

 

در پایان همیلتون، آلبون و بوتاس اول تا سوم شدند و ورشتپن و لکلرک در رده‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند. سرجیو پرز هم با ثبت زمانی عالی بالاتر از وتل ششم شد. در پایین جدول هر دو ماشین ویلیامز، هر دو ماشین آلفارومئو و رومن گروجان راننده‌ی هاس با قرار گرفتن در پنج رده‌ی آخر، حذف شدند.

 

 

1455149

 

 

در Q2 همیلتون باز هم سریع‌ترین زمان را به ثبت رسانده بود و والتری بوتاس هم در دوری که با لاستیک‌های مدیوم زد توانست به تایم دو دست پیدا کند. فراری با لکلرک و وتل سوم و چهارم بودند و کارلوس ساینز پس از ورشتپن در رده‌ی ششم و بالاتر از آلبون ایستاده بود. در دور آخر اما لکلرک موفق شد با لاستیک‌های مدیوم زمانی سریع‌تر از دیگران را ثبت کند و بالاتر از همیلتون در رده‌ی اول بایستد. به این ترتیب فردا و در استارت مسابقه لکلرک، همیلتون، بوتاس، ورشتپن و آلبون کار خود را بالاستیک‌های مدیوم آغاز خواهند کرد و تنها وتل است که با لاستیک‌های سافت پشت خط استارت قرار می‌گیرد.

 

 

1455152

 

 

مگنوسن راننده‌ی هاس، هر دو راننده‌ی توروروسو؛ کیویات و گسلی، هر دو راننده‌ی ریسینگ پوینت؛ استرول و پرز در این مرحله حذف شدند.

 

در Q3 در ابتدا همیلتون، ورشتپن و بوتاس پیشتاز بودند و فراری در حالی که سریع‌ترین ماشین‌ها را در سکتور یک و دو داشت، در سکتور سوم بیش از 0.6 ثانیه زمان از دست می‌داد تا در رده‌ی چهارم و پنجم قرار بگیرد.

در پایان اما بار دیگر با اشتباه گاراژ فراری و دیر فرستادن ماشین‌ها به پیست، لکلرک نتوانست پیش از پرچم پایان دور خود را شروع کند و زمانش ثابت ماند. همیلتون نیز که امروز با شماره‌ی 44 همیشگی خود به پیست آمده بود، تایم خود را بهتر کرد و همچنان در صدر ماند تا پل‌پوزیشن گرند پری ابوظبی را به دست بیاورد. این اولین پل‌پوزیشن همیلتون پس از گرند پری آلمان در این فصل بود.

 

همیلتون در طول دوران رانندگی خود در فرمول یک 88 پل‌پوزیشن کسب کرده و از این لحاظ رکورددار است.

 

همیلتون در مصاحبه‌ی پس از تایم‌گیری با اشاره به ماشین مرسدسش گفت: "این ماشین خیلی خاصی بوده. امروز آخرین شنبه‌ای است که من این ماشین را می‌رانم و واقعا خوشحالم که دوباره توانستم پل‌پوزیشن را به دست بیاورم."

 

 

1455156

 

 

با این نتیجه مرسدس همچنان به رکورد پل‌پوزیشن گرفتن خود در پیست یاس مارینا از 2014 تا کنون ادامه داد و همیلتون بخت اول قهرمانی در ابوظبی نام گرفت.

 

بوتاس، ورشتپن، لکلرک، وتل و آلبون در رده‌های بعدی قرار گرفتند. بوتاس البته به دلیل تعویض موتور ماشین پنالتی گرفته و فردا مسابقه را از رده‌ی آخر آغاز خواهد کرد.

 

 

1455155

 

 

به این ترتیب فردا همیلتون و ورشتپن خط اول استارت را خواهند داشت و لکلرک و وتل در صف دوم درست پشت سرشان قرار می‌گیرند تا شاهد یک استارت بسیار هیجان‌انگیز در این آخرین مسابقه‌ی فصل فرمول یک باشیم.


فراری در ابوظبی هرگز نتوانسته مسابقه را از ردیف اول استارت بزند و این طلسم سرخ‌ها برای یک سال دیگر هم پا برجا ماند. چارلز لکلرک که پس از تصادفش با وتل در گرند پری برزیل و خارج شدن از مسابقه، رده‌ی سوم قهرمانی جهان را به رقیب دیرینه‌اش مکس ورشتپن باخته، در مسابقه‌ی فردا هیچ چیز برای از دست دادن ندارد و بی‌شک برای کنار زدن مکس به آب و آتش خواهد زد. 

 

 

1455181

 

 

از سوی دیگر باید دید همیلتون می‌تواند در 55 دور مسابقه، ورشتپن را پشت سر خود نگه دارد و یک پایان رویایی را برای فصل درخشانی که پشت سر گذاشت رقم بزند، یا این ورشتپن است که با شکست قهرمان شش باره‌ی جهان خیالش را از رده‌ی سوم قهرمانی در آخرین مسابقه‌ی فصل راحت خواهد کرد.

 

 

1455145

 

 

مسابقه‌ی فینال فرمول یک فردا و از ساعت 16:40 در پیست زیبای یاس مارینا در ابوظبی برگزار خواهد شد.

 

 

 

دیدگاه‌ها