کد خبر : 1652909 | 10 آذر 1398 ساعت 17:41 | 64.1K بازدید | 0 دیدگاه

تامواکی ماکینو توپ طلا را از شماره یک سرخپوشان دزدید؟

آخرین گمانه‌زنی‌ها درباره توپ طلای آسیا و بیرانوند

علیرضا بیرانوند در شرایطی راهی هنگ کنگ شده که اکنون گمانه زنی درباره عدم دستیابی او به توپ طلای آسیا افزایش یافته است.

آخرین گمانه‌زنی‌ها درباره توپ طلای آسیا و بیرانوند

به گزارش "ورزش سه"، گلر ملی‌پوش پرسپولیس نامش در لیست سه نفره نامزد دستیابی به توپ طلای آسیا قرار گرفته تا بر این اساس در ساعات باقیمانده تا انتخاب نهایی، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره شانس او شکل گیرد.


تازه‌ترین اظهارنظر در این رابطه را مازیار ناظمی، روابط عمومی وزارت ورزش بیان کرده که مدعی شده این گلر در رقابت با دیگر مدعیان نتوانسته شانس خود را افزایش دهد و انتخاب AFC برای عنوان مرد سال آسیا نیست. موضوعی که البته همچنان فوتبال‌دوستان ایرانی و بخصوص هواداران پرسپولیس امیدوارند صحت نداشته باشد و شماره یک تیم ملی بتواند بعد از سال‌ها ایران را صاحب افتخار بزرگی کند.


علیرضا بیرانوند برای دستیابی به این عنوان در کنار اکرم عفیف از باشگاه السد و قطر و تامواکی ماکینو ژاپنی از باشگاه اوراوا ردز رقابت می‌کرد که در نهایت گفته شد اکرم عفیف راهی هنگ کنگ نشده تا رقابت میان ایران و ژاپن باشد. بازیکن ژاپنی در جام ملت‌های آسیا نیز در لیست تیم ملی کشورش حضور داشت اما در بازی مقابل ایران روی نیمکت بوده و فرصتی برای بازی نیافت.


تامواکی ماکینو اما سابقه حضور در باشگاه کلن آلمان را در کارنامه دارد و با بازگشت به ژاپن پیراهن اوراواردز را بر تن کرد اما در فصلی که گذشت به موفقیت بزرگی در جی لیگ دست نیافته و با حضور در جایگاه سیزدهم حتی سهمیه حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان را نیز به دست نیاورده‌اند.  با این حال نمایش درخشان او در خط دفاعی این باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا با صعود این تیم به فینال همراه شد ولی در این دیدار و در دو بازی رفت و برگشت با سه گل مقابل الهلال شکست خوردند و از قهرمانی بازماندند. این مدافع ژاپنی دستاوردهایی که در سال 2019داشته مربوط به قهرمانی در سوپرکاپ، نائب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا، نائب قهرمانی در جام ملت‌های آسیا و عنوان سیزدهمی در لیگ ژاپن بوده است.

 

1455470


با این حال سال 2019 برای علیرضا بیرانوند در تیم باشگاهی با دریافت 10 گل و عنوان برترین گل فصل همراه بود. قهرمانی به همراه پرسپولیس در لیگ برتر در فصل هجدهم و همچنین حضور در رده چهارم جدول در لیگ نوزدهم تا به اینجای فصل برای او دیگر آماری بود که علیرضا بیرانوند به جا گذاشته است. دروازه‌بان پرسپولیس البته قهرمانی جام حذفی تنها با 3 حضور در ترکیب و دریافت یک گل، دیگر آمار 2019 بیرانوند محسوب می‌شود. شماره یک سرخپوشان اما برخلاف فصل گذشته لیگ قهرمانان نتوانست در فصل جدید با تیمش به جایگاه مناسبی دست یابد و در همان مرحله گروهی با جام خداحافظی کرد. او طی 6 دیداری که به میدان رفت 5 گل دریافت کرد تا نتواند درخشش فصل گذشته‌اش در مسیر صعود به فینال را دنبال کند. جام ملت‌ها نیز هرچند با سه کلین شیت در مرحله گروهی و عبور از عمان با گرفتن پنالتی حریف در مرحله بعدی همراه شد و او پنج بازی دروازه‌اش را بسته نگه داشت اما در نیمه نهایی مقابل ژاپن سه بار تسلیم شد تا به همراه شاگردان کارلوس کی‌روش حذف شود.


با این شرایط آماری و در حالی که به نظر می‌رسد آمار کیفی علیرضا بیرانوند بهتر از رقیب ژاپنی‌اش باشد، گمانه‌زنی‌ها از ناکامی او برای دستیابی به توپ طلا خبر می‌دهد. جایی که تامواکی ماکینو با دو حضور در فینال مهمترین تورنمنت آسیا (جام ملت‌ها با ژاپن و لیگ قهرمانان با اوراواردز) گفته می‌شود در نزدیکی به این توپ طلای ارزشمند قرار دارد.


با این حال حضور یک گلر در میان رقبای دستیابی به این عنوان خودش نمایانگر ارزش کار علیرضا بیرانوند است و همانطور که او خودش نیز در آخرین صحبتش مطرح کرده بود همین رسیدن به این جایگاه نشان دهنده این است که بهترین دروازه‌بان آسیاست و برایش ارزش زیادی خواهد داشت و البته امیدواری بزرگ همچنان برای فوتبالدوستان ایرانی وجود دارد که شرایط به شکلی پیش برود که او موفق به رسیدن به این عنوان نیز شود.

دیدگاه‌ها