کد خبر : 1652941 | 10 آذر 1398 ساعت 20:30 | 98.5K بازدید | 0 دیدگاه

این چه وقت چیپ خوردن بود آقای بوفون! (عکس)

در بازی امروز دو تیم یوونتوس و ساسولو گلر افسانه‌ای فوتبال ایتالیا بر روی دریافت هر دوگل تا حد زیادی مقصر بود و این نمایش ممکن است باعث شود ساری تصمیم جدیدی در خصوص وی اتخاذ کند.

به گزارش " ورزش سه"، دروازه‌بان بزرگ فوتبال اروپا و باشگاه یوونتوس که در این فصل پس از جدایی یک‌ساله دوباره به چهارچوب دروازه این تیم بازگشته است در دیدار امروز مقابل ساسولو روز کم‌فروغی را پشت سر گذاشت تا همچنان گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اشتباه "مائوریتسیو ساری" مبنی بر استفاده چرخشی از او و "ویسک شزنی" افزایش یابد.


این دروازه‌بان محبوب و 41 ساله امروز در حالی در یک بازی خانگی درون دروازه قرار گرفت که شاید تصورش را هم نمی‌کرد که ساسولو تا به این حد در ورزشگاه خانگی یووه این تیم را تا به این حد تحت‌فشار بگذارد و بتواند یک تساوی باارزش را با خود از تورین به ارمغان ببرد. بوفون در دریافت هر دو گل یوونتوس مخصوصاً گل دوم تا حد زیادی مقصر بود و شاید اگر امروز شزنی به‌جای او درون دروازه قرار داشت امروز آن‌ها به‌جای کسب یک امتیاز می‌توانستند با سه امتیاز زمین‌بازی را ترک کنند تا صدر جدول "سری آ" را به‌راحتی هرچه‌تمام‌تر به رقیب سنتی خودشان اینتر تعارف کنند.

 

1455526

 

1455525


 گل اول ساسولو در دقیقه 23 در شرایطی به ثمر رسید که درست دو دقیقه قبل ضربه زیبای بونوچی، یووه را از حریف سرسخت خودش پیش انداخته بود اما "ژرمی بوگا" با یک ضربه چیپ استثنایی درحالی‌که بوفون نقش زمین شده بود گل اول ساسولو را به ثمر رسانده بود و شاید می‌شد در دریافت این گل تا حدی به گلر پرافتخار حق داد اما در دریافت گل دوم به‌هیچ‌وجه نمی‌توان از اشتباه محرز او به‌سادگی گذشت. درهمان ابتدای نیمه دوم بوفون درحالی‌که به خاطر یک خروج اشتباه به سمت دروازه خودش برمی‌گشت در تشخیص موقعیت چهارچوب، دچار اشتباه بچه‌گانه‌ای شد تا شوت نه‌چندان محکم "کاپوتو" با برخورد به دستان او روانه دروازه شود.

 

1455524


 در ادامه تلاش بی‌وقفه تورینی ها برای باز کردن دروازه ساسولو تنها منجر به زدن یک گل آن‌هم از نقطه پنالتی توسط رونالدو شد تا این دیدار با تساوی دو بر دو خاتمه یابد. بدون شک مقصر از دست رفتن این دو امتیاز خانگی کسی نبود جز جیان لوییجی بوفون دوست‌داشتنی. نمایش ضعیف بوفون ممکن است باعث شود ساری برای استفاده دوباره از این اسطوره فوتبال ایتالیا در درون دروازه دچار شک و تردید شود که باید در ادامه منتظر بمانیم و ببینیم او در آینده چه تصمیمی برای استفاده از گلرهای تیمش خواهد گرفت.

 

اما نکته جالب دیگر تفاوت سن قابل توجه بوفون با همتای خود درون دروازه رقیب بود.استفانو توراتی، دروازه بان ساسولو امروز اولین بازی خود در سری آ را انجام داد.  توراتی در 5 سپتامبر 2001 در میلان به دنیا آمد و تنها 18 سال دارد. این بدان معناست که وقتی جیجی بوفون 41 ساله که اولین بازی خود را در پیراهن یوونتوس در 26 آگوست 2001 انجام داد، توراتی هنوز متولد نشده بود.

دیدگاه‌ها