کد خبر : 1653028 | 11 آذر 1398 ساعت 10:19 | 26.2K بازدید | 0 دیدگاه

لیورپول و سودای قهرمانی بعد از سی سال

ماشین سرخ؛ تخته‌گاز به سوی قهرمانی

ه‌نظر می‌رسد لیورپول امسال با سرعت تمام به سمت قهرمانی در لیگ برتر پیش می تازد. اگرچه ماه نوامبر به‌تازگی به پایان رسیده اما قلب تپنده‌ای که در بدنه این ماشین سرخ قرار گرفته، دارد آن را به سمت قهرمانی پیش می‌راند.

ماشین سرخ؛ تخته‌گاز به سوی قهرمانی

به گزارش "ورزش سه"، در دهه 80 به لیورپولی که رقبایش را بی‌رحمانه یکی پس از دیگر از سر راه برمی‌داشت لقب «ماشین سرخ» داده بودند. در آن سال‌ها تمام کاری که مسئولان باشگاه باید انجام می‌دادند این بود که یک دستمال بردارند و گرد و غبار را از روی جام قهرمانی که در ویترین افتخارات خودشان بود پاک کنند تا یک‌بار دیگر آن را برای هواداران‌شان به نمایش درآورند. امسال هم به‌نظر می‌رسد این تیم دارد به همان سمت می‌رود. اگرچه ماه نوامبر به‌تازگی به پایان رسیده و تنها یک‌سوم از هفته‌های لیگ برتر گذشته اما قلب تپنده‌ای که در بدنه این ماشین سرخ قرار گرفته، دارد آن را با تمام قوا به سمت قهرمانی پیش می‌راند.

 

1455190


یک تعمیر جزئی تمام آن چیزی است که این ماشین سرخ از الان تا پایان فصل نیاز دارد تا بی‌وقفه به سمت کسب اولین قهرمانی‌اش در لیگ برتر از سال 1990 حرکت کند. با روندی که شاگردان کلوپ در پیش گرفته‌اند کمتر کسی جرأت می‌کند علیه شانس آنها برای پایان دادن به انتظار 39ساله‌شان برای کسب نوزدهمین قهرمانی در لیگ شرط ببندد. تنها یک اتفاق غیرمنتظره ممکن است این کورس قهرمانی را از مسیر فعلی‌اش خارج کند و ترمز لیورپول را بکشد. طبق آمار سایت اوپتا، لیورپول با کسب پیروزی مقابل برایتون طولانی‌ترین رکورد شکست‌ناپذیری‌اش در لیگ برتر انگلیس را تکرار می‌کند. این رکورد با 31 بازی در فاصله ماه مه سال 1987 تا ماه مارس سال 1988 به ثبت رسید؛ زمانی که کنی دالگلیش سرمربی قرمزپوشان مرسی‌ساید بود.

 

1450960


لیورپول اکنون هم با احتساب بازی‌هایش در هفته‌های پایانی فصل گذشته و این فصل، 31 بازی بدون شکست در لیگ برتر داشته است. این پیروزی همچنین چهاردهمین برد خانگی متوالی لیورپول در لیگ برتر بود که دومین روند طولانی بردهای متوالی این تیم در خانه‌اش در طول تاریخ است. احتمالاً یورگن کلوپ بعد از مطلع شدن از متوقف شدن منچسترسیتی در خانه نیوکاسل با تساوی 2 بر 2، به آخرین صحبت خود با بازیکنانش قبل از مصاف با برایتون، آب و تاب بیشتری داده و اهمیت بردن این بازی برای بیشتر فاصله گرفتن از رقیب منچستری را گوشزد کرده است. لیورپول به انتظاراتی که از این تیم برای بردن بازی وجود داشت جامه عمل پوشاند و بهترین واکنش را به توقف سیتی داشت. لیورپول با دو گل فن‌دایک نشان داد در حال حاضر یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر است، نه‌فقط از لحاظ استعاره‌ای بلکه به معنای واقعی کلمه. از ابتدای فصل گذشته این تیم 29بار در لیگ برتر با ضربات سر به گل رسیده که حداقل 10تا بیشتر از هر تیم دیگری در لیگ برتر بوده است.

 


در این فصل مردان کلوپ 14 بازی در لیگ انجام داده‌اند که تنها در یکی از آنها (تساوی در خانه منچستریونایتد) امتیاز از دست داده‌اند. این در حالی است که قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها یعنی منچسترسیتی در همین مقطع از فصل دو تساوی داشت و دو امتیاز کمتر از امتیازات فعلی لیورپول. تفاوت فاحش دو تیم در این فصل سبب شده لیورپول با 11 امتیاز اختلاف نسبت به سیتی صدرنشین باشد و حداقل در حال حاضر به‌نظر نمی‌رسد که ماه مه هم تغییر چندان فاحشی در جایگاه دو تیم به‌وجود بیاید. ماشین قرمز این‌بار خیال ندارد ترمز کند و با درسی که از اشتباهاتش در فصل گذشته گرفته می‌داند با ارتقای عملکردش در چند حوزه می‌تواند یکه‌تاز کورس قهرمانی بماند.

 

منبع: ایران ورزشی

 

دیدگاه‌ها