کد خبر : 1653041 | 11 آذر 1398 ساعت 11:12 | 31.3K بازدید | 0 دیدگاه

دیدگاه سرمربی؛ مهاجم پرسپولیس زمان می خواهد

آریا برزگر یکی از جوانان آینده دار فوتبال ایران است. مهاجمی که بعد از درخشش در ترکیب تیم ملی جوانان به عضویت تیم پرسپولیس در آمد.

دیدگاه سرمربی؛ مهاجم پرسپولیس زمان می خواهد

به گزارش "ورزش سه"، سیروس پورموسوی – سرمربی تیم ملی جوانان در پاسخ به این سؤال که نخستین بار چه زمانی آریا برزگر را دید، می‌گوید:« آریا قبل از حضور در تیم جوانان، یک مقطع بازیکن تیم نوجوانان بود. او را نخستین بار با تیم شیراز در رقابت‌های آموزشگاه‌های کشور در بندرعباس دیدم. آموزش و پرورش با توجه به شرایط موجود، این رقابت‌ها را در رده جوانان و بین 24 استان برگزار کرد. یک هفته آنجا بودم و از هر تیم سه، چهار بازیکن را دیدم. وقتی برگشتم باید یک تیم می‌ساختم. حتی از من انتقاد کردند و گفتند چرا اینقدر برای استعدادیابی وقت می‌گذاری که در جواب گفتم عجله‌ای ندارم، چون باید یک تیم جدید بسازم. آریا در این بازی‌ها مهاجم تیم شیراز بود و عملکرد خوبی هم ارائه داد. آن بازی‌ها باعث شد آریا را بهتر ببینیم. آریا هم روی زمین قوی است و هم روی هوا. عده‌ای او را فقط سرزن می‌دانند اما اکثر گل‌های او برای تیم جوانان با پا به ثمر رسیده است. برزگر اول راه است و کار دارد تا به مهاجمی شش‌دانگ تبدیل شود.»

 

سرمربی تیم ملی جوانان در سایه تعریف از شاگردش که به تیم پرسپولیس راه پیدا کرده به این نکته هم اشاره می کند آریا برزگر نیازمند زمان است تا در ترکیب تیم پرسپولیس جای خود را پیدا کند و تبدیل به مهاجم ششدانگ شود. به واقع او به خاطر گل هایی که برای تیم ملی جوانان در بازی های مقدماتی به ثمر رسانده به یکباره نباید تبدیل به مهاجم اصلی و کلیدی تیم پرسپولیس شود چرا که فشار زیادی را به روی او وارد خواهد کرد و اگر نتواند انتظارات را برآورده کند از نظر روحی و روانی ضربه شدیدی خواهد خورد. هر چند کالدرون نشان داده شیوه بازی دادن به جوانان را بلد است و در ابتدای مسیر همه وظایف را روی دوش آنها بار نخواهد کرد.

 

گفتنی است آریا برزگر از نظر سبک بازی همانند سردار آزمون است. یعنی هم روی هوا خوب بازی می کند و هم روی زمین با اینکه قامت بلندی دارد.

دیدگاه‌ها