کد خبر : 1653060 | 11 آذر 1398 ساعت 12:17 | 159.1K بازدید | 64 دیدگاه

نامزدهای دومین جایزه ماه انتخاب شدند

بهترین بازیکن آبان ماه فوتبال ایران چه کسی است؟

برترین بازیکنان ماه "آبان" لیگ برتر فوتبال ایران توسط اعضای هیات داوران "ورزش سه" معرفی شدند.

بهترین بازیکن آبان ماه فوتبال ایران چه کسی است؟

به گزارش" ورزش سه" تیم کارشناسی و هیات داوران متشکل از امیرحاج رضایی، مجید جلالی، رحمان رضایی، علی سامره و پژمان راهبر 5 بازیکن برتر آبان ماه لیگ برتر فوتبال ایران را معرفی کردند. بر این اساس پیام نیازمند دروازه بان سپاهان، مهدی ترابی هافبک پرسپولیس، وریا غفوری مدافع استقلال، مهدی قائدی مهاجم استقلال و شیخ دیاباته دیگر مهاجم استقلال به عنوان 5 بازیکن برتر ماه برگزیده شدند.

 

1455808

 

 

* شیخ دیاباته(استقلال)

 

 

 

هیولایی که مثل شبحی بزرگ در هجده قدم دروازه ها را شکار می کند. شیخ دیاباته بعد از شروعی همراه با مصدومیت هر چه گذشت اوج گرفت؛ مثل خود استقلال که همراه این مهاجم 31 ساله روزهای درخشانی را تجربه می کند. شیخ دیاباته در آبانماه و در سه بازی برابر پارس جنوبی، تراکتور و نفت آبادان برای استقلال 4 گل و یک پاس گل را به ثبت رسانده است. اوج درخشش این بازیکن هت تریک و زدن سه گل در تبریز به تراکتور بود که در نهایت منجر به برد 4 بر دو آبی ها شد. او مخوف ترین مهاجم لیگ برتر در این ماه بوده است.

 

 

 


* مهدی ترابی(پرسپولیس)

 

 

 

در روزهایی که پرسپولیس هنوز به فرم مطلوب نرسیده مهدی ترابی ستاره این تیم است و نقش غیرقابل انکاری در امتیازگیری تیمش ایفا کرده است. او در آبان ماه ابتدا در بازی با شاهین بوشهر نمایش درخشانی داشت و هرچند گل نزد اما دو پاس گل داد. در برابر ماشین سازی یک پنالتی گرفت که تبدیل به گل نشد اما در بازی با فولاد خودش پشت ضربه پنالتی ایستاد و سه امتیاز با ارزش را با این گل برای پرسپولیس به دست آورد. او در هفته هایی که توسط مارک ویلموتس در لیست نفرات تیم ملی قرار نگرفت بازهم در پرسپولیس کیفیت خودش را نشان داد. این در حالی است که این هافبک-مهاجم 25 ساله در این فصل در پست های متفاوتی نسبت به سال های گذشته بازی کرده و بیشتر به عنوان یک هافبک آزاد و تهاجمی بازی می کند در حالی که پیش از این او را در پرسپولیس و تیم ملی به عنوان یک وینگر دیده بودیم.

 

 

 


* مهدی قائدی(استقلال)

 

 


در دو فصل گذشته همه در انتظار چنین صحنه هایی بودند اما کمی دیرتر آن اتفاق رخ داد و قائدی در استقلال استراماچونی تبدیل به همان مهاجمی شد که منتظرش بودیم. بازیکن تکنیکی و سرعتی که حالا توان فنی اش کاملا در خدمت کار تیمی استقلال قرار دارد. او در مسابقات آبانماه علاوه بر دو گل و یک پاس گلی که به ثبت رساند یکی از بهترین بازیکنان در ساختار تیمی هم بود. قائدی در بهترین زمان به این فرم رسیده چرا که علاوه بر استقلال تیم امید ایران در راه المپیک نیز به این سطح فنی نیاز دارد.

 

 

 

* پیام نیازمند(سپاهان)

 

 

1454446

 

پیام نیازمند در 24 سالگی یکی از مطمئن ترین دروازه بان های حال حاضر فوتبال ایران است و نشانه های یک دروازه بان کامل را درون دروازه سپاهان از خودش نشان داده است. با 194 سانتیمتر قد او با بازیخوانی و جاگیری مناسب و عکس العمل های سریعش خیلی زودتر از چیزی که تصور می شد به دروازه بانی درجه یک تبدیل شد. او در سه بازی سپاهان در آبان ماه و در بازی با سایپا به رکورد 940 دقیقه کلین شیت دست پیدا کرد و با وجود بازشدن دروازه اش در بازی برابر پارس جنوبی از روی نقطه پنالتی برابر تراکتور دروازه سپاهان را بسته نگه داشت. نمایش نیازمند در این سه بازی  بار دیگر نام او را به عنوان یک دروازه بان با کیفیت بالا مطرح کرد.

 

 


* وریا غفوری(استقلال)

 

 

1453902

 

وریا غفوری در 32 سالگی کماکان نمایشی سطح بالا را ارائه می کند. او در سه بازی تیمش در آبان ماه برابر پارس جم، تراکتور و صنعت نفت یکی از بهترین های تیمش بود و در موفقیت های استقلال تاثیر مستقیم داشت. او در بازی صنعت نفت یک گل زد و یک پاس گل هم به همتیمی هایش داد. وریا در روزهایی که استقلال در اوج آمادگی است در بهترین فرمش قرار دارد. او با خصوصیات بازی اش که نفوذ به هجده قدم حریف است یکی از مهره های اصلی آندره آ استراماچونی در برنامه های تهاجمی است هرچند تجربه و سرعت او باعث شده که در بخش دفاعی هم بتواند به پیروزی های پیاپی تیمش کمک کند.

 

 


 

* توجه:  شما مخاطبان سایت "ورزش سه" نیز می توانید با نظرات و کامنت‌های خود در انتخاب نهایی بهترین بازیکن ماه آبان فوتبال ایران مشارکت کنید.


 

دیدگاه‌ها