کد خبر : 1653115 | 11 آذر 1398 ساعت 16:40 | 23.3K بازدید | 0 دیدگاه

جوایز مهم در تسخیر اعراب و شرق آسیا

موردی تلخ، ایرانی‌ها بی نصیب از جوایز سال آسیا

هیچ کدام از افراد ایرانی در سال 2019 جوایز برترین‌های آسیا را دریافت نکردند تا رکورد عجیبی برای فوتبال ایران به دست بیاید.

موردی تلخ، ایرانی‌ها بی نصیب از جوایز سال آسیا

به گزارش "ورزش ‌سه"،  دقایقی پیش مراسم برترین‌های سال آسیا با انتخاب اکرم عفیف به عنوان مرد سال پایان یافت تا باز هم آرزوی فوتبال ایران برای رسیدن به این عنوان نقش بر آب شود.

 

با این حال رکورد جالب و البته منفی برای فوتبال ایران در سال 2019 به دست آمد. ایرانی‌ها در هیچ کدام از بخش‌هایی که در آن برای کسب جایزه کاندید شدند موفق به فتح تندیس مورد نظر نشدند و ناکامی مطلق داشته باشیم.

فدراسیون فوتبال ایران در عنوان بهترین فدراسیون آسیا رقابت را به ژاپن باخت تا اولین جایزه اینگونه از دست برود. دومین جامی که ایرانی‌ها از رسیدن به آن بی نصیب ماندند مربوط به فوتسال بانوان بود. جایی که کتایون خسرویار رقابت را به  آساکو تاکاکورا باخت تا ژاپن عنوان برترین مربی بانوان در فوتسال را هم بگیرد.

 

بعد از این مورد نیز نوبت به اهدای جایزه به  بهترین بازیکن فوتسال آقایان رسید. جایی که مهدی جاوید نماینده ایران بود و از آن طرف یوشیکاوا از ژاپن به دنبال رسیدن به این عنوان. در آخر این جایزه توسط مهدی تاج به سامورایی ها رسید تا چشم و دل ایرانی‌ها به دیگر جایزه یعنی بهترین لژیونر آسیایی شاغل در اروپا برود.

جایی که سردار آزمون رقابت تنگاتنگی با سون هیونگ مین داشت و می‌توانست این عنوان را به دست آورد . در نهایت ستاره کره ای تاتنهام به واسطه قهرمانی همراه با تیم امید کشورش در آسیا و هم‌چنین درخشش در لیگ جزیره به عنوان برترین در این بخش معرفی شد.

 

آخرین جایزه‌ای که ایرانی‌ها برای رسیدن به آن امید بسیار داشتند مرد سال آسیا بود. بیرانوند با اکرم عفیف و ماکینو رقابت تنگاتنگی داشت و در نهایت ستاره تیم ملی قطر به این عنوان رسید تا به طور رسمی هیچ جایزه ای به فوتبال ایران نرسد و سال 2019 را با ناکامی پشت سر بگذاریم.

 

دیدگاه‌ها