کد خبر : 1653216 | 12 آذر 1398 ساعت 10:47 | 19.8K بازدید | 0 دیدگاه

پاسخ رسمی به یک سوال؛ VAR کی می‌آید؟

به طور حتم اگر در استادیوم نقش جهان کمک داور ویدئویی حضور داشت هند کی روش استنلی گرفته می‌شد و این همه حرف و حدیث پیش نمی آمد.

پاسخ رسمی به یک سوال؛ VAR کی می‌آید؟

به گزارش "ورزش سه"، با توجه به بالا بودن اشتباهات داوری، ضرورت حضور کمک داور ویدئویی در بازی های لیگ برتر بیش از هر زمانی احساس می شود. اما هیچ کس نمی داند این تکنولوژی کی وارد ایران خواهد شد و تا اکنون همه ادعاها در حد حرف بوده است. در فوتبالی که هر تیمی بین 20 تا 50 میلیارد تومان و شاید هم بیشتر در فصل هزینه می کند، خریداری چند ست VAR کار چندان سختی نیست.

 

رییس کمیته داوران در این باره می گوید:« پروسه VAR زمان بر است. ما این را درخواست دادیم و 5 مرحله دارد و ما در مرحله دوم هستیم و فدراسیون و باشگاه ها باید همکاری کنند و هزینه VAR را باشگاه ها باید تامین کنند. مهم ترین بعد قضیه هم آموزش داوران است و این طور نیست که بگوییم یک تلویزیون بیاوریم و بگوییم یا علی قضاوت کنید. باید این مراحل طی شود، دستگاه با این تحریم ها خریداری شود، داوران آموزش ببینند. شرکت های مختلفی توسط فیفا تایید شده اند و نمی توانم رقم بگویم چون خیلی متفاوت است. ورزشگاه ها زیرساخت های متفاوت دارند و سیستم و دوربین و مانیتور باید نصب شود. قیمت نگویم بهتر است اما 100 تا 200 هزار دلار هر پک VAR هزینه بر است و همه باید دست به دست بدهند. برنامه هایی طراحی کردیم و با حضور تاج جلسه داریم تا بحث های این چنینی از فوتبال ما جدا شود و مردم بیشتر لذت ببرند و اعصابشان خراب نشود. فوتبال همه چیز مردم شده است و ما هم دوست داریم این زودتر وارد شود و من بیشتر از همه حرص می خورم. همه باید دست به دست هم بدهند. من سوپرمن نیستم که تنهایی VAR را بیاورم و همه باید کمک کنند. در آسیا حدود 8، 9 کشور این پروسه را اجرا کرده اند و چند کشور مثل ما درخواست داده اند که باید کار را تسریع کنیم.»

 

رییس کمیته داوران که امروز در خصوص مباحث مختلف در برنامه سلام صبح بخیر و با سعید اکبری صحبت می کرد در خصوص مهاجرت علیرضا فغانی هم گفت:« من تا روزهای آخر در جریان نبودم و او تصمیم شخصی گرفت. وقتی او به من گفت به استرالیا می روم فکر می کردم سفر تفریحی است اما دیدم برای همیشه می رود. او قطعا یکی از داورانی است که در جام جهانی قطر هست.»

دیدگاه‌ها